• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Maria84 skrev 2009-12-19 12:14:27 följande:
    Ang barnprogram så gillar Liam svampbob men jag är inte så förtjust i det. Dora kollar han på om morrnarna och det ser jag inget fel i för det lär han sig en hel del utav. Sen kollar han ju på allt möjligt eftersom han byter kanal själv osv. Lucas är galen i Chuggington och Firma Fantasiflytt bla men han kollar på mkt mer såklart Bumbibjörnarna har alltid hetat det vad jag vet...
    Nej i börjar hette det Gummibjörnarna, men de bytte till Bumbibjörnarna... av någon konstig anledning... tycker Gummibjörnarna är mer korrekt. Det heter de ju på engelska liksom... Gummi bears
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Är det inte Peter Jöback som sjunger intromusiken förresten till Bumbibjörnarna... eller har de bytt.

• dinana

Hittade en förklaring här: vad många tror är det inte Peter Jöback som sjunger titelmelodin till dessa preparattörstande studsbjörnar utan istället Haakon Pedersen - samma kille som tonsatte Piff & Puff. Bumbibjörnarna är faktiskt Disneys allra första serie och när den först lanserades i Sverige 1985 hette de Gummibjörnarna. Varför de bytte namn vet vi inte, men det kan ju ha något att göra med att de inte ville bli förknippade med Malacos gelatinsprängda godisar.

• dinana

någon som vet hur länge ikanohuset har öppet idag?

• dinana

18, okej.. men det är ho nju snart.. då får jag gå dit imorgon istället då.... måste köpa julklapp till barnen. Leonard bryr sig nog inte om han får följa med.. men det är ju jobbigt när Molly skall med och hon vill ju ha allt.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-12-19 17:32:58 följande:
    ja det är inte lätt att handla julklappar om barnen är med.som tur var satt mina föräldrar barnvakt en stund så vi han köpa de mesta julklapparna. ush här mår man illa nu,hoppas vi andra slipper kräksjukan.
    Ja det får vi ju hoppas på att ni slipper. Jag kände mig lite konstig i halsen när jag vaknade i morse.. men tror inte det var något för känner inget nu. Var ute i sista minuten igår då de hade loppis i Skägget och stötte på den där tjejen från Cupolen som jag brukar handla av där. Hon hade tydligen sålt jättebra nu och det var ju skoj för henne. Jag köpte en pop-tröja av henne för 20 kr och så fick Leonard hennes babyleksaker som hon hade kvar.. Två barnvaggnsleksaker och ett set med plastnycklar =)
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-12-19 17:43:11 följande:
    åh villken tur du har.här kommer man ingenstans då valpen ska vara här i 2 veckor till.jag har rejäl klåda i halsen nattetid.och nu börjar illamåendet bli värre.hoppas vi håller oss friska,för sjuka kan vi inte vara nu. hade de loppisen på nederplan?hoppas dina uktioner går bra på T.jag skull behöva lägga ut barnprylar men det får bli en annan dag.
    Nja, det har inte gått något vidare... men några kronor har jag väl fått in.. men men.. tyvärr så kostar det ju att sälja saker på Tradera, så man lär väl gå plus minus noll typ. Blev dock förvånad över vissa plagg som har gått jättebra som jag bara gett några futtiga kronor för själv...
  • dinana

Här är teven nästan aldrig på.. den är mer som en möbel som aldrig används... om vi kollar på nått så är det film och det laddar vi ner från nätet. Snabbt och så får man ju se sånt som är bra.. går ju nästan bara skräpfilmer på teven och så visar de ju av någon konstig anledning alltid samma filmer med bara några veckors mellanrum. Okej att det är olika kanaler. Men dålig stil tycker jag ändå. Det finns ju miljontals filmer att välja på så varför måste välja ut skitfilmer.. suck.

• dinana
    playmate86 skrev 2009-12-19 22:44:22 följande:
    jappp inte en enda kramp på tre dagar inga stora då alltså några små små har han haft så.. men vill få hoom att bajsat. hört att man kan hjälpa med en temp i rumpan men hur
    kanske behöver mer vätska i kroppen. ger ni honom vatten extra när ni matar honom?
  • dinana
    Fru T skrev 2009-12-19 23:03:15 följande:
    en 6 veckor gammal bebis ska inte behöva extra vatten om man blandar ersättningen rätt...
    det var ett råd jag fick av min barnmorska när Molly var liten och var lös i magen. Inte alltid de vill ha välling och då funkar det lika bra med bara vatten. Det är viktigt att de får i sig vätska. Sen är det ju olika med barn... vi har alltid gett Leonard en skopa extra med ersättningspulver i vällingen för att han aldrig gillat när den varit så blaskig (ett till tips från bm) och det har funkat utmärkt. Kanske en anledning till varför han är så runder i jämförelse mot Molly.

Längtar till nästa BVC-kontroll (18 januari) känns som en evighet, men tack och lov är en evighet rätt kort tid.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6