• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Måste också fixa julkorten snart.. börjar ju bli ont om tid.... fick tag å PSCS nu på nätet i alla fall... får se om det fungerar.. verkar i alla fall så en så länge... skall ba invänta tomtedressen som de skickade i torsdags förra veckan.. humm.. vart tog den vägen då?

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-12-08 20:16:12 följande:
    den borde varit framm senast idag.tack för att erbjöd dig att torka tvätten.tyvärr var jag så arg och ledsen över graflunds usla service så jag orkade inte göra nått idag.frågan är vad man ska ha på sig till fredag eftermiddag då alla kläder är i tvätten
    ja precis.. den låg i lådan när posten vart här.. synd ba att jag beställde en i storlek 86.. den vart lite stor =) Men mössan passade perfekt dock!  min lille tjockhuve till son satt den som handen i handsken på =). Försökte klämma ner honom i 68-dressen men det gick inte å dra över axlarna på den.... *haha* Så lång är han ju inte.....  men men... Så om någon är intresserad av en juldress i velour i storlek 68 så har jag en... tror den är från HM från början och mössan är från LaRedoute.... *tror jag*
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-12-08 23:13:39 följande:
    mysig liten tjockis har jag 68 lång o 8,3 kg på Molgan idag... nu är jag så glad så jag gråter, fick en dagen före min födelsedagspresent nyss o jag har fått en systemkamera.... underbaraste sambon.....
    å grattis.. molgan är som Leonard ungefär i växten då.. lite längre dock.. Här skall man inte koll förräns den 18 januari.. känns som en evighet tycker jag... men men. kontrollerna blir ju mer sällan nu när de blivit lite äldre. 8500 gram vägde han i alla fall sist jag var på kontroll. 66 cm lång.
  • dinana

Har hört många som rekommenderat dr browns flaskor... kanske är ett alternativ. Leonard åt också ungefär vart 4e timme när han var i den åldern.. men sen blev det att han sov över det där målet på natten och sen blev det helt tjota hej... men man har de där klockslagen i baktanke hela tiden när man skall mata. 4, 8, 12, 4, 8 12..... *hehe*

• dinana

Idag är det luciatåg på BVC vid kvart över tio.. men jag orkar inte gå dit....  hittade inte tomtedressen heller.. har nog hamnat i tvätten av misstag och den är inte klar på länge... Men nästa vecka så är det julavslutning på BVC så då skall man ju absolut gå. Hoppas det kommer många småttisar då. Alltid roligt när det kommer lite folk på babysången. Igår var vi bara tre till en början, men sen trillade även Isabella med mamma in.. och sen när vi nästan var klara.. så hade det trillat in två till. Leonard var gnällig i början, men ju fler vi blev desto roligare blev det... sen ville han ju inte sluta...

• dinana
    JePaLuLi skrev 2009-12-11 11:50:10 följande:
    Jag har varit på nästan varje babyöppet sen i somras och bara sett dig där en gång.

Luciatåget idag var jättemysigt!
    Märkligt, vi går i och frö sig bara på torsdagar... tyvärr var ju Leonard sjuk två veckor så vi fick hoppas över de gångerna, annars har jag nog gått varje torsdag sen i augusti. Nej jag har nog bara sett dig där en gång.... men du går kanske på öppna förskolan med Linus.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-12-11 18:20:34 följande:
    Vi brukar gå på babyöppet varje torsdag med Bella, Saga och de andra söta tjejerna Visst brukar vi gå på öf också när Lucas är hemma. Var bland annat där häromdagen och bakade pepparkakor till dagens lussefirande! Fick just ett telefonsamtal om att svägerskan och hennes sambo gift sig! De hade gått till rådhuset idag. Kul för dem, men visst känns det snopet att ingen fick veta nåt. Det vara bara de och deras dotter.
    Ja precis.. Saga och Isabella brukar vileka en hel del med.. Synd att Isabella blir ett år nu den 25e.. för sen är hon ju för stor. Men... det är en ssita avslutningsträff på torsadag.. Då kan man klä ut sina små om man vill för jultemats skulle... tänkte se om L vill ha sin tomtemössa då.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-12-11 19:08:33 följande:
    Saga fyller också ett år snart, men man får ju fortsätta om man vill. Det är ju inte så att bara för att man passerat ettårsdagen så får man inte vara med. Men de flyttar ju båda två nu och ska även börja på dagis, precis som Linus så därför faller det sig ju naturligt att man inte är med längre. Vi var mer än välkomna på torsdag och då ska vi så klart dit, vi ska nog dit även på onsdag. Lucas och Linus var tomtenissar idag och gjorde succé där inne
    Ja jag såg det. Var inne en kortis men vart så grymt trött så jag trodde knappt jag skulle orka hem igen. Vart en sväng på Willys efter jag lämnat Molly. se täntke jag ju gå å titta på Lussetåget... men det var knappt jag orkade stå på benen... så gick hem efter en stund och la mig å sov istället.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-12-11 19:08:33 följande:
    Saga fyller också ett år snart, men man får ju fortsätta om man vill. Det är ju inte så att bara för att man passerat ettårsdagen så får man inte vara med. Men de flyttar ju båda två nu och ska även börja på dagis, precis som Linus så därför faller det sig ju naturligt att man inte är med längre. Vi var mer än välkomna på torsdag och då ska vi så klart dit, vi ska nog dit även på onsdag. Lucas och Linus var tomtenissar idag och gjorde succé där inne
    Jo de ska ju flytta till T1, men de kommer nog gå kvar på Skäggetorp BVC ett tag till i alla fall så man kanske kan springa på dem emellanåt ändå. Blir tråkigt utom dem, för de är ju nästan de ända "svenskar" som går på Babysången.. sen är det bara massa konstiga ungar å deras mammor.. Nan, Ellif med mera... och då kan deras mammor bara några få ord på svenska så det är ju lagom underhållande.. När man gick förr så vart vi nästan alltid tio pers varje gång (när Molly var liten). Men alla verkar ha flyttat här ifrån Skäggetorp nu. Men men.. vi skall ju också flytta snart så jag förstår ju varför folk flyr härifrån.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-11 19:15:18 följande:
    Vi gick på Babyöppet på våran ÖF tills Vincent var nästan 15 månader fast det var upp till 12 månader De gillade oss så skarpt och det var ömsesidigt så vi fick fortsätta.
    Molly gick nog på BF tills hon var runt 14-15 månader också.. mest för att hon tyckte det var så grymt roligt.. men sen insåg man ju även att hon var förstor.. för hon kunde inte sitta still en sekund.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6