Fru T skrev 2010-01-06 09:52:05 följande:
jag måste ta tag i mina delade magmuskler, dom står rakt ut å det är en glipa på ca 3 cm mellan dom. Skapligt jobbigt och grymt läskigt när man känner efter...Jag får inte göra vanliga magövningar så som sittupps å grejor utan bara plankan å den där stå/ligga på sidan du vet som du va så glad över att du klarade nu Gör jag nåt annat så stärker ja musklerna i det öppna läget å det komer bli ännu svårare att få in dom på rätt plats jag har blivit rekomenderad att köpa en gördel (en bra, inte en för 150 spänn på Lindex) som kan hjälpa mig at inte använda musklerna fel.med en gördel så kommer ja få ett stöd och hjälp att hålla in magen och sträcka på ryggen, precis som ja SKA göra men glömmer bort helatiden. En gördel kommer inte bota problemet men ge en liten spark på vägen.Tyvärr är det så långt efter graviditeten, jag har nu fått veta att med så kraftigt delade muskler som jag har så borde ja haft gördel från första stund efter förlossningen för att underlätta. Nu kommer ja få kämpa ÄNNU hårdare och ännu MER för att få något resultat.Det finns absolut ingen ekonomi alls för oss nu att ja skaffar ett gymkort, inte ens i närheten, den här månaden komer bli riktigt riktigt hemsk då vi nästan bara får mina pengar och ja måste köpa skolbökker dessutom
hur vet man om man har fått delade magmuskler?
Firstandhappy skrev 2010-01-06 09:09:44 följande:
sen kan alla läkare och dietister säga vad f-n de vill, har jag en kropp jag trivs med och mår bra med den och kommer kunna leva ett långt och friskt loch lyckligt liv med den SÅ KOMMER JAG BEHÅLLA DEN även om den väger 12-15 kg för mycket.
alla har rätt att älska sin kropp avsett vikt.men själv är jag livrädd för diabetes 2 då vi har det i släkten på farmors sida.sen känner jag själv att alla extrakilona gör att jag inte orkar lika mycket som förr och att kroppen har tagit en massa stryk av alla extrakilona.förut kunde jag gå promenader på 1 mil utan problem nu orkar jag knappt en promenad till C.
vad för kul ska ni hitta på idag?ser att det snöar ute nu.