Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Indratvillingmamma skrev 2010-01-12 16:54:53 följande:
    Gnällvarning! Åh jag får spader på bussarna! Ska det verkligen behöva ta 55 minuter dörr till dörr från jobbet till förskolan, om man jobbar på sjukhuset och bor i Lambohov? Det tar halva tiden om man cyklar! Så fort snön är borta ska jag börja cykla igen.
    har de tagit bort snabbussen mellan sjukan och lambohov?.när vi bodde där så gick en buss raka spåret förbi sjukan och den andra åkte över valla
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-12 17:21:52 följande:
    Jag är uppväxt i en by där det gick två bussar på morgonen och två på eftermiddagen typ. Men nu bor jag i en stadsdel i en storstad så nu gnäller jag.
    låter som ulrika byn.
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-12 17:19:32 följande:
    Den enda som går förbi sjukhuset är nr 2 och den går runt FOI/VTI/Mjärdevi.
    okej.trist att det tar sådan tid in till stan.lambohov ligger ju inte ens långt från stan.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-01-13 10:56:37 följande:
    sitter och söker lägenhet som bara den nu... vill hitta en trea för 5500:-  som är max hyra vi får ha för socialen.... kan inte bo i en tvåa mera börjar blir trångt och vill ju att vincent ska ha ett eget rum med så man kan pyssla iordning och göra ett fint rum till honom
    graflunds brukar ha lediga lägenheter titt som tätt.bottenplan är jättesvårt att få
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-01-13 11:57:24 följande:
    jupp hihi-.-...kollar vill ha på bottenvåningen...
    här finns några lediga på bv,dock inte de bästa områdena.nygård/ryd är stökiga områden.

http://graflunds.se/
  • Familjetrollet

Playmate
    har du kollat med några privata hyresvärdar?de kan ha bv lediga.
    om man vill hyra av graflunds så måste man ligga på för att få en lya.de har först till kvarn.alla lägenheter läggs heller inte ut på deras sida.

hoppas du finner en lya där du vill bo.har du annars kollat om din nuvarande hyresvärd har byteslägenheter?

• Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-01-13 12:59:46 följande:
    graflund´s får man inte bo i med bistånd
    okej.har hört att man får det om man har två borgnennärer.var några som tjaffsa om det på G kontor en gång
    Fru T skrev 2010-01-13 13:23:02 följande:
    den här blev det :) för halva priset :) hade ja vetat va hon har för storlek nästa vinter hade ja köpt en overall tills dess med men det är ju omöjligt att veta just nu..
    supersnygg overall
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-13 13:50:51 följande:
    vi har precis kommit fram till att Mathilda inte behöver börja dagis förens om ett år istället för i höst Ja ska ju ändå läsa på distans i höst med å då kan hon faktist få va hemma istället för att gå dom där 15h/vecka som vi tänkt  kanske tillome eventuellt vänta med dagis tills hösten -11 ja räknar ju med att läsa i MINST 2,5 år på gymnasienivå å sen blire ju ännu mer om det sen blir högskola.Självklart kommer ja ju gå på öppna å allt det där men jag är faktist glad åt att kunna ha henne hemma såå länge...En 1-2åring har inte det BEHOVET av att gå på dagis, Även om dom ibland måste gå pga vissa omständigheter..
    det låter som en bra framtid.jag tog ut mellan 25-75% av FP så barnen kunde vara hemma i ca 18-24 månader.de är ju bara små en gång och jag ville vara hemma så länge som möjligt när barnen var små.jag ville att de skulle kunna prata innan de började dagis.det blev mycket öppna förskolan och kyrkans öppet förskola
  • Familjetrollet

ang inskolning på dagis
    sonen var drygt två när han började.hans inskolning var jättesvårt då han grät massor.sedan hade de en stygg unge som satte skräck i småbarnen på avdelningen.
    med mellantösen gick inskolningen jättebra.med andra tösen var inskolningen ett helvete,hon grät så gott som hela tiden.hon skolades in innan sommarlovet.efter sommaren gick inskolningen bättre då hennes fröken hade slutat

personkemin mellan barn och övriga barn samt fröknarna ska ju vara bra för att ens barn ska mår bra och trivas på ett dagis.jag hade gärna vart hemma i två år med varje barn.men då fp tog slu så blev det dagis så jag kunde jobba/studera/gå kurser via arbetsförmedlingen

nu är dagisperioden klar och det känns skönt men smatidigt tomt då småbarnsperioden är slut

• Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-01-13 19:58:54 följande:
    Nån som vet nån butik som säljer blå karamellfärg?Hoppas på att slippa beställa 
    tror maxi har det.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-01-13 20:13:38 följande:
    Får kika där också som tur är så fyller han ju inte riktigt ännu. Och i värsta fall får det väl bli en grön tårta
    man kanske kan bland karamellfärgerna så du kan få en blå färg?
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6