Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

dinana skrev 2010-01-06 17:42:18 följande:
    nja, vågar nog inte lämna henne hos dig.. hon får snällt följa med till babysång (på en kant). men skall ringa å kolla med dagis först så de inte har öppnat igen
    ingen fara.hon har ju inte träffat mig så mycket.skolan börjar imorrn så dagis borde börja då med
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-06 18:14:37 följande:
    Ja det förstås.. man kan ju alltid skita i dagis med =) Vad kostar det egentligen? Är det gratis upp till 1 år så får man ju kasnke ta å passa på å gå nu innan Leonard blir 1 i maj
    alla barn from 1 år kostar 100 kr i inträde.vuxna går in gratis med ett betalande barn
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-06 18:16:15 följande:
    Mm.. och sen när man hittar dem då finns de inte i rätt storlek. Så är det ju med alla skor. Mitt dilemma är att jag har en mittemellan storlek så hittar nästan aldrig något som passar. Antingen är det för stort/för litet eller för dyrt.
    eller så är de för smala.det är verklig en djungel bland skorna.jag kan inte ha sådana med platt innersula.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-06 18:26:37 följande:
    finns jättebra iläggssulor om man har hålfot, det använder ja annars får ja jätte ont i både rygg och fot...
    åhh vad bra.hitillis har jag inte funnit några.men jag har nog inte kollat så jättenoga i skoaffärerna efter det{#lang_emotions_laughing}

med barn blir det snabbt in och titta och gå igen.

här leker barnen för fullt,ikväll ska de tidigt i säng då vardagen börjar imorgon.ska bli rktigt skönt att få egentid ett par timmar{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-06 18:39:31 följande:
    här har man 14 kilo kvar. gaah.. men så gick jag ju upp 26 kilo också med Leonard... trodde jagskulle tappa en massa kilon direkt.. men nänä.. fick kämpa järnet.
    jag ska börja att gå ner 10 kg.idag väger jag minst 20 kg mer än vad jag gjorde för 10 år sedan.

vet du möjligen om det finns nån sida som har provsmak på pulverdiet?
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2010-01-06 18:42:42 följande:
    Nej nu är det dags att göra en insats mot kaoset här hemma! 
    här ska jag slåss med diskmaskinen {#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2010-01-06 18:59:00 följande:
    Jag kommer med största sannolikhet få min bröstoperation i april och då kommer de ta fett från magen och bygga upp nya bröst nackdelen med operationen är att jag får ett ärr på magen, dock under troslinningen. Sen är det en ganska stor operation, tar 8-9 timmar. Jag ska träffa kirurgen i slutet av månaden och då hoppas jag att han kommer säga att det finns tillräckligt med fett på magen för att kunna skapa två nya bröst. Sköterskan som jag träffade var inte helt säker men hon trodde det skulle gå. Jag vill ju inte ha jättestora bröst iaf.Ett tips om man ska gå ner i vikt, jag håller på. Jag skippar kolhydraterna, dock inte helt. En liten blandning av atkins och LCHF
    åh vad kul.det är du värd efter allt du har gått igenom.om det inte finns fett kan de inte ta silicon då?eller stöter din kropp bort det?
  • Familjetrollet
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2010-01-06 19:08:15 följande:
    Tack! Jo, de kan ta både silikon och koksalt (expanderprotes). Men jag känner mer och mer att jag inte vill ha något främmande föremål i mina bröst...det kan även ta fett från rumpan men det känns inte så hett att ha ett ärr där..
    fast vad jag har förstått så blir väll brösten mer nartuliga med kroppsfett.jag ska hålla tummarna för dig.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-06 20:17:38 följande:
    Nu förstår jag vad Cicci snackade om att "vissa" börjar gnälla direkt man skriver något här. Bäst att hålla sig till FB tydligen.
    hmmm.....
    dinana skrev 2010-01-06 20:15:27 följande:
    Sicken tur att man har en så vuxen 3 åring då som gör som man säger. Kanske därför påpekar att hon känns äldre än vad hon egntligen är.
    hon är en lugn treåring villket man märker direkt.barn vet ju vart gränsen går,men de testar dem jämt.här är det mycket "har jag sagt nej så är det NEJ"
    här trotsar barnen för fullt{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet

nu ska jag försöka få lite egen tid med maken innan det är dags att sova{#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6