Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

dinana skrev 2010-01-13 20:30:39 följande:
    Men Cicci då.. inte kan du blanda ihop till en blå färg.. har du inte haft bild i skolan??
    jag gick i skolan på stenåldern{#lang_emotions_laughing}
    Maria84 skrev 2010-01-13 22:37:23 följande:
    Får kika runt lite i stan och se om det är nån som har, annars får jag beställa och hoppas på att det hinner komma fram. Blir ju några kalas så till nåt av dem ska det väl hinna hem i så fall, eftersom kalasen blir olika helger. Många som ska fira honom Ska försöka mig på att göra en traktor, något som han älskar! Har för mig att jag har sett nån traktorform nånstans men komma ihåg var!
    det brukar finnas olka tårtformar och oblat på tradera
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-01-14 00:06:04 följande:
    nu har jag lagt en intresse anmälan på en lägenhet i lambohov med inflytt 1/4 två dagar kvar innan den tas bort från stångåstadens hemsida.. håll tummarna för mig nu alla.. vi vill verkligen ha den lägenheten......även bytt profil bild som ni kan se min lilla familj :)
    hoppas ni får lyan.lambohov är toppen.jag bodde där för många år sedan på lantmannagatan.berga har väll sina bra och dåliga områden som alla områden.en vän bodde i berga,värsta gettodelen var det redan på 90-talet.de bodde i området närmst coop extra
    playmate86 skrev 2010-01-14 00:21:15 följande:
    man kani inte se på deras sida om man leder lä ngre de har gjort om så det är jobbigt att inte veta vill verkliogen ha den så man kommer bort från berga hatar berga....ja visst är han söt... finns bilder på bilddagboken med om du vill se fler bilder på honom bara inboxa mig i så fall så får du veta alias och lösen
    trist att de kör köpoäng.här är det först till kvarn som gäller.när vi bodde hos riksbyggen så var det kö i ett år.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-14 09:00:31 följande:
    Ja det är ju sant Svårt när man vill två saker, men jag ska fixa skolan nu och försöker tänka att jag gör det ju väldigt mycket för familjens skulle. Våran situation blir ju betydligt bättre i framtiden!Nej, jag tror inte heller att barnen mognar fortare av förskolan, däremot får de ju vissa delar som är svåra att ge hemma. Men de får de ju förr eller senare ändå om man har tänkt att ha dem på förskola. Något som man verkligen märker däremot, är skillnaden på barnen som har gått på dagis och de som inte har gjort det. När det är dags att börja förskoleklass så har förskolebarnen med sig ett väldigt stort försprång jämfört med de som aldrig har gått på förskola.
    barnen som aldrig går på dagis missar ju mycket "utbildning"inför förskoleklass.
    när vi bodde i ett "fint" område så vägrade en mamma ha sina barn på dagis.hon var hemma med alla tills de började i förskoleklass.

2 år tycker jag är mer lagom att vara föräldraledig,men smaken är som baken{#lang_emotions_laughing}

Fru T
    har du börjat sy några barnsaker ?
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-01-14 21:05:53 följande:
    rolig fråga nu..favoriträtten och den mest hatade rätten i dina ögon vilken är det???jag älskar pannerad fisk, kokt potatis och gräddkokt spenatjag hatar bruna böner slemigt och bara enbart kräk framkallande hos mig
    kyckling är min favvorit
    mat jag inte klarar av är tunga,njure,fiskbullar.det får allt att vända sig i magen
    tomcar1 skrev 2010-01-14 20:21:51 följande:
    HJÄLP.....vovven och jag har hittat en and i diket här där vi bor. Vet inte om något djur tagit den från början och blev skrämd och släppte den då vi kom. Den verkar ha kanat ner i diket och jag tror det är blod där den har legat. Vad kan man göra ? Jag ville att gubben skulle gå ut och ha ihjäl den, för den lär ändå lida något hemskt, men han ville inte. Den rör knappt på sig när hunden ville fram och vi kom. Någon som har förslag på om man kan ringa någonstans där folk kommer ut och kan hämta den ? kanske knäppt ? Maken tyckte att det är lika bra att naturen får ha sin gång, men usch tills dess då !
    avliva den.det är bättre att avliva den att den plågas/fryser ihjäl plågandes.

vad ska ni hitta på idag?här ska jag och stora tösen ev. till ikano under eftermiddagen och leta efter reafynd och sybehör.{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-15 10:34:34 följande:
    Vi vaccinerade barnen i tisdags, inga biverkningar och sticket kändes inget alls enligt Molly. Inga sura miner, Leonard var glad som vanligt. Så det gick bra. Har fortfarande inte blivit vaccinerade själva men såg att blodbussen skulle vara utanför IKANO den 23e, så tänkte dra dit då.
    här fick barnen bara en dos av vaccinet.vi valde att inte ge dem andra dosen.
    skickade du efter modifast provpaket?jag fick det i veckan och ska testa det ikväll.såg att de säljer det på apoteket oxå.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-15 10:50:12 följande:
    nej det gjorde jag inte.. fick jag länken av dig eller. har för mig att jag inte tyckte om modifast.. vad kostar det
    jag köpte lite på apoteket så att jag vet att det smakar gott innan jag köper deras stora paket för ca 900 kr

ett provpaket med tre smaker kostar 45 kr på modifast hemsida.jag länkade på Fb chatten
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-01-15 15:19:03 följande:
    Här fick man hämta en Filip som var krasslig av sprutan med. Jag har "bara" lite ont just på stick stället. Filip hade kräkts strax innan ja hämtade han. Och han var skåll het. När ja tog tempen hemma så låg den på 39,1. Men nu är han piggelin efter alvedon... Hur mysigt som helst. Jag måste vara blind för jag hittade inte.
    här har lillan feber och mår illa.maken blev frisk först som vanligt.själv har jag jobbigt illamående sen en vecka tbx

nu är man hemma efter en shoppingtur på ikano med stora tösen.idag fann man lite kläder{#lang_emotions_smile}dock var det bara kappahl som hade halva reapriset och kläder som var snygga och i rätt storlek
  • Familjetrollet
    tomcar1 skrev 2010-01-16 20:51:48 följande:
    Någon som ska gå och kika på Golden Retriever-utställningen imorgon söndag i Valla Ridhus ?Vi funderar på att åka, men bara gå utanför med vår vovve. han är ju liksom ingen golden, men vi hade golden förut, så jag vill gärna dit ändå och kiak på de som är utanför åtminstone : )
    åv vad kul det låter.hur dags är det?
  • Familjetrollet
    tomcar1 skrev 2010-01-17 17:52:39 följande:
    Familjetrollet.....det började klockan 10.00 på förmiddagen, såg ditt inlägg först nu.
    ingen fara,vi fick fullt upp idag.här är vi hemkomna från julgransplundringen.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-01-17 23:30:13 följande:
    Var ju de vi skulle gå på!! Haha! Men vi hade en mysig dag som började med hockeyträning kl 8 imorse och slutade med ett besök på simhallen. Eller ja dagen är inte slut än då.
    här sitter man och inväntar jobbiga svar under dagen{#lang_emotions_frown}sonen ska utredas och min pappa blev akut inlagd i går på sjukhuset då han knappt kunde andas.de ringde efter en ambulans då det var jätteakut.men den svenska sjukvården är ju som den är.de fick vänta jättelänge på ambulansen då de tog en från mjölby då alla i lkpg var upptagna.nu ligger pappa inlagd på sukan på obestämd tid.pratade med honom igår,men man kan knappt höra vad han säger
    han hade nått fel på andningen och hjärtat
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6