Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

JePaLuLi skrev 2010-01-09 09:38:07 följande:
    Nä rean är värdelös faktiskt. Och det lilla som finns är inte särskilt billigt. Mitt råd är att stanna inne!
    kan bara hålla med ang rean.
    här är vi nyss hemkomna.det blev en runda med bilen till de roliga affärerna{#lang_emotions_smile}

fast idag var det inte så jättekallt som jag trodde att det skulle vara.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-09 15:43:51 följande:
    Nu har vi varit ute i alla fall. -16 och sol. Så såg ni en blå prick, en grön prick och två svarta prickar över åkern så var det vi. Barnen åkte skidor och vi skuttade bredvid. Det hade inte skadat med -5, det hade varit perfekt. Men ingen av oss frös under de 1,5 timmar vi var ute.Jag är en väldigt frusen människa så för att överleva vintern norrut har jag väldigt varma vinterkläder. Jag förstår att man inte köper det om man har så här kallt bara några dagar per år. Vi kunde ju ha -20 en månad i sträck där uppe och då kan man inte sluta leva bara för att det är kallt. Men nästa vecka blir det plusgrader här igen såg jag.
    det är härligt med sol under vintern.igår var jag så frusen så jag gick och lade mig.vaknade upp 3 timmar senare.goa maken lät mig få sova ut{#lang_emotions_smile}
    plusgrader gör inget så länge det inte blisr en massa slask ute. nu får vintern hänga kvar ett tag,sen vill jag ha vår och sol så vi kan påta på kolonin
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-09 17:07:17 följande:
    Åh fyy va äckligt!
    det tycker min make oxå.{#lang_emotions_laughing}
    här blir det ev en gosig kisse framöver.barnen och make pratar om katter dag efter dag.kissemissar är mysiga de oxå{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-09 17:52:17 följande:
    Lucas är tokig i katter. Han fick en kalender med katter på av farmor häromdagen som han går runt med och när mormor var här häromdagen och hade sin katt med sig så stod han vid dörren och var tokledsen när katten åkte hem. Han ropade efter katten jättelänge och inget dög. Plutten!
    barn är så härliga.vi var kattvakt i somras åt en urgo kisse.jag har aldrig vart nått för katter.men denna kisse ändrade mig totalt{#lang_emotions_smile}så nu letar vi katt.vi vill helst ha en siames eller perser
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-09 19:25:41 följande:
    Nån som vet om det finns Zumba-klasser här i stan? Pratade just med en kompis och de ska starta upp det i lilla Säffle till våren. Verkar ju hur kul som helst!
    inte en aning.det verkar jätteskoj vad man kan se på reklamen.
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-09 18:53:33 följande:
    Nu kom jag på nåt som kylan är bra för, har hivat ut all mat och frostar av frysen!
    ja nått ska kylan duga till{#lang_emotions_laughing}här borde frysen frostas av men det får bli nästa vecka när vi ska storhandla
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-01-10 23:56:53 följande:
    jo men jag är ju rädd för instrumenten de använder med
    ush jag lider med dig.du är inte ensammen om att ha tandläkarskräck{#lang_emotions_frown}
  • Familjetrollet
    kitty3465 skrev 2010-01-11 09:59:45 följande:
    hej alla mammys! vad ska ni styra med i dag då? vi ska hem till en kompis o hennes dotter på fikadejt. skööönt att det inte är svinkallt längre så man kommer ut på lite fler barnvagns promenader igen.
    här blir det en lugn dag hemma då maken är sjuk och jag mår frukatsvärt illa .antagligen nån skit som går

strax ska man ut i kylan och hämta söta töserna i skolan och så får det bli en sväng till kiosken så man kan köpa coca cola mot illamåendet {#lang_emotions_frown}som bara blir värre
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-01-11 13:55:14 följande:
    Hur gammal är hon nu? Ni får krya på er! Vaggan var jätte söt så jag förstår om det gick fort.
    tackar.får se om det är kräksjukan eller om det beror på dietmaten.
    hoppas alla har haft en bra helg.här hade vi en lugn helg
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-01-11 14:38:23 följande:
    Vad för diet går du på? Inte jag heller. Minns knappt hur det var när Max var i Stinas storlek. Jag vill också vara hemma lite längre. Känns lite hjärtskärande att skicka honom på dagis tidigt så jag planerar att ansöka om vårdnadsbidrag och kanske jobba på helgerna som komplettering.
    allevo och naturdiet kör jag just nu sedan ca 1 vecka tillbaka.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6