Vi från Linköping! Del: 6
VINTEREDITION 2009Vi fortsätter väl att tjöta här då =)
Självklart är alla välkomna!
Gamla tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442650.html
Medlemstråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442637.html
Ah, fick en lösning nu som jag hoppas funkar till bilstolen.. Bara å se nu om den funkar... åker ju inte så mycket bil så vi håller tummarna för det nu så slipper vi byta stol på ett tag i alla fall. Många som rekommenderat Britax Hi-way.. så vi får se...
Vincent somnar nästan alltid när vi åker bil, men då får man ju väcka honom, fast å andra sidan så vaknar han nästan alltid ändå när bilen stannar
Leo somnar oxå väldigt ofta i bilen och det gör ju barn oavsett ålder.
Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-23 21:50:56 följande:
vill bara säga att du inte ska ta det som ja skriver som kritik! jag skriver vad ja tycker, tänker och gör. Vad en annan tycker känns bäst kan inte ja avgöra...
Om du tycker det känns smidigt att lyfta ur en tung stol ur bilen varje gång å sen dra den på små hjul så får du självklart göra det, men att välja en stol för att du kan dra den på hjul eller sätta dig ner och gå runt å gemföra, klämma, känna å fråga vilken som passar er bil bäst, passer ert barn bäst å håller bäst säkerhet bestämmer du själv hur du vill göra.
(ja vet vilken stol du pratar om å ja såg en stackars bebis dras i den på marknivå å skakades om å såg inte all spec bekvämt ut, inte heller spec säkert då hon gick över en parkering)
Nej, jag vet vad du menar. Leonard sover alltid i bilen, vare sig den rör sig elelr står still... det jag dock saknar med en fast stol är ju det att den är så jobbig att flytta, om man till exempel skall ta mormors bil in till stan å handla och så måste man A antingen sätta barnet löst i bilen B be mormor stanna hemma med barnet C gå med barnvagnen till affären D flytta den fasta barnstolen till andra bilen, vilket tar minst en timme extra. Då är det grymt smidigt med et babyskydd som man ba kopplar loss och sätter fast i bältet i den andra bilen på... humm ... en minut?