• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Leos och Vincents mamma

Jag och Leo har varit hemma hos två av Leos dagiskompisar idag och lekt, det var himla trevligt.
    Sen åkte vi till Ikea och shoppade massa ljus.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2009-11-22 08:05:39 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-20 14:42:38 följande:[citat]Tack Ja, han är väldigt lik mig. Fast tydligen så råder det delade meningar om det. Vissa tycker att Leo är mer lik min sambo och att Vincent är mer lik mig, vissa tycker tvärtom Jag själv tycker att Leo var en kopia av mig förut, men ju äldre han blir desto mer lik blir han sambon. Och Vincent tycker jag alltid har varit mest lik sambon och sin storebror För jag tror att jag aldrig har sett några syskon som är mer lika varandra än mina barn, jisses alltså" Våra barn är extremt lika varnadera, jag titttar på klädderna för att avgöra vem det är om det är gammla kort ha ha ha
    så är det mellan vår ena tös och hennes betydligt äldre kusin.som barn i samma ålder kan man knappt se skillnad på dem på kort.som tur är ser man vem som är vem då ena är född på 80-talet och vår tös är född -01{#lang_emotions_smile}

hoppas alla har haft en bra helg

finns det nån som behöver en tresittssoffa?vi måste få bort soffan senast onsdag när nya soffgruppen kommer då
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • tomcar1

Familjetrollet....det är en engelsk cocker spaniel. Han finns att se på min presentation i mappen med mina bilder. Uppfödaren säger att han är van vid barn, eftersom hon själv har det. Det är dock en stor kennel och alla hundar kan inte vara inomhus. Jag tror att Elon, har lyckats hålla sig i bakgrunden och tagit stöd av andra mer framfusiga cockrar på kenneln och nu är han själv och måste konfronteras med barn själv. Det är mycket som han är lite osäker på, men flera saker har blivit bättre. Det tar tid, men det får det göra, bara det vänder.

Maria 84......han har tyvärr inte träffat så många barn, så det har mest blivit barn från fyra och upp till 10 ungefär. han reagerar lika på alla åldrar, men en del verkar förstå att han är rädd och liksom kan nonchalera honom och då kommer han fram och nosar själv. han kan skälla och småmorra även på vuxna
    , men bara han lär känna dem så är han hur mysig som helst. Vi går på hundkurs och där hälsar han på de andra hundarnas hussar och mattar nu, men i början var det samma där. Jobbigt när han är så här, för vi såg aldrig detta på kenneln. samtidigt så har han bara sett uppfödaren och hennes familj, valpköpare lite då och då som kommit i sina bilar. Sopbilen och postbilen antar jag, då de bor ute på landet. Sedan var det väl dumt att köpa en så pass gammal hund ändå från en kennel, hade varit annorlunda om det varit en omplacering från en annan familj. Men här hade han fötts och levt i 8 månader !

Jennyopatrik...hur gamla är era barn ?

• Maria84

Tomcar - vår hund reagerar på vuxna också men vi har lärt oss att tackla det och nu funkar det sååå mkt bättre. Hur gammal är han nu?
    Testat att låta barnen ha nåt gott till honom när han väl tar kontakt?

• LittleMee
    tomcar1 skrev 2009-11-23 09:27:01 följande:
    Familjetrollet....det är en engelsk cocker spaniel. Han finns att se på min presentation i mappen med mina bilder. Uppfödaren säger att han är van vid barn, eftersom hon själv har det. Det är dock en stor kennel och alla hundar kan inte vara inomhus. Jag tror att Elon, har lyckats hålla sig i bakgrunden och tagit stöd av andra mer framfusiga cockrar på kenneln och nu är han själv och måste konfronteras med barn själv. Det är mycket som han är lite osäker på, men flera saker har blivit bättre. Det tar tid, men det får det göra, bara det vänder. Maria 84......han har tyvärr inte träffat så många barn, så det har mest blivit barn från fyra och upp till 10 ungefär. han reagerar lika på alla åldrar, men en del verkar förstå att han är rädd och liksom kan nonchalera honom och då kommer han fram och nosar själv. han kan skälla och småmorra även på vuxna, men bara han lär känna dem så är han hur mysig som helst. Vi går på hundkurs och där hälsar han på de andra hundarnas hussar och mattar nu, men i början var det samma där. Jobbigt när han är så här, för vi såg aldrig detta på kenneln. samtidigt så har han bara sett uppfödaren och hennes familj, valpköpare lite då och då som kommit i sina bilar. Sopbilen och postbilen antar jag, då de bor ute på landet. Sedan var det väl dumt att köpa en så pass gammal hund ändå från en kennel, hade varit annorlunda om det varit en omplacering från en annan familj. Men här hade han fötts och levt i 8 månader !Jennyopatrik...hur gamla är era barn ?
    Gör du något precis innan ni får möte av såna han blir osäker på? ex viker av om det går, drar ett extra varv om kopplet eller håller honom närmare dig? Jag gick också på kurser och tog privatlektioner för att han skällde på andra hundar. Det är jätte svårt att själv se vad för fel man gör. Men när jag blev iakttagen kom vi fram till att jag just alltid sa lite tyst för mig själv "shit" och drog in kopplet när vi fick möte med större hundar. Man gör det omedvetet men det stärker ju osäkerheten hos hunden när man själv blir osäker. De tror till slut att andra är farliga

Morrar han endast när folk stannar till och vill hälsa eller ändå när folk går förbi? Vad gör du när han börjar morra och skälla?
  • Familjetrollet
    tomcar1 skrev 2009-11-23 09:27:01 följande:
    Familjetrollet....det är en engelsk cocker spaniel. Han finns att se på min presentation i mappen med mina bilder. Uppfödaren säger att han är van vid barn, eftersom hon själv har det. Det är dock en stor kennel och alla hundar kan inte vara inomhus. Jag tror att Elon, har lyckats hålla sig i bakgrunden och tagit stöd av andra mer framfusiga cockrar på kenneln och nu är han själv och måste konfronteras med barn själv. Det är mycket som han är lite osäker på, men flera saker har blivit bättre. Det tar tid, men det får det göra, bara det vänder. Maria 84......han har tyvärr inte träffat så många barn, så det har mest blivit barn från fyra och upp till 10 ungefär. han reagerar lika på alla åldrar, men en del verkar förstå att han är rädd och liksom kan nonchalera honom och då kommer han fram och nosar själv. han kan skälla och småmorra även på vuxna, men bara han lär känna dem så är han hur mysig som helst. Vi går på hundkurs och där hälsar han på de andra hundarnas hussar och mattar nu, men i början var det samma där. Jobbigt när han är så här, för vi såg aldrig detta på kenneln. samtidigt så har han bara sett uppfödaren och hennes familj, valpköpare lite då och då som kommit i sina bilar. Sopbilen och postbilen antar jag, då de bor ute på landet. Sedan var det väl dumt att köpa en så pass gammal hund ändå från en kennel, hade varit annorlunda om det varit en omplacering från en annan familj. Men här hade han fötts och levt i 8 månader !Jennyopatrik...hur gamla är era barn ?
    okej.jag satt hundvakt åt en mycket ovanlig hundras.den hunden bodde på landet och var inte van med andra hundar.denna ras har jättestor vakt över sitt revir osv.

tyvärr blev han bara värre och värre,till slut vågade inte ens hans hundvänn äta i samma rum hos oss.det visade sig att ägarens barn hade daskat till hunden med en klubba,nypt hunden,dragit i hunden osv.

en dag högg hunden vår tös i ansiktet!då var det fan nog!hunden blev portat på livstid och ägaren hade mage att fråga om vi ville fortsätta som hundvakt.hunden var jättego inomhus men utomhus var han 100 gånger farligare än en kamphund!{#lang_emotions_frown}
    som tur är tösen inte skadad för livet.hon älskar djur lika mycket ännu.

hoppas er hund kommer över sin rädsla.det måste vara skämmigt att ha en barnrädd hund.hur är han mot andra hanhundar?

Vad skönt det ska bli med jul om några veckor, har bara tre veckor kvar av skolan. Just nu känns det som att jag inte gör nåt annat än att pluggar. Pluggar på vardagarna, pluggar på helgerna, pluggar på kvällarna. Massor att göra just nu!

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-23 10:47:47 följande:
    Vad skönt det ska bli med jul om några veckor, har bara tre veckor kvar av skolan. Just nu känns det som att jag inte gör nåt annat än att pluggar. Pluggar på vardagarna, pluggar på helgerna, pluggar på kvällarna. Massor att göra just nu!
    julen är så nära.detta år har gått rekordfort.hoppas du kan slappna av under jullovet.
    Familjetrollet skrev 2009-11-23 10:52:20 följande:
    julen är så nära.detta år har gått rekordfort.hoppas du kan slappna av under jullovet.
    Ja, det har det verkligen. Ja, det kommer jag att göra, min sambo är ledig några dagar innan jul och sen hela julen och mellandagarna, så vi ganska mycket långledigt hela familjen, det ska bli såå mysigt! Hoppas sen bara att jag kommer in på skolan efter nyår, har sökt, men får reda på det strax innan jul.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-23 10:57:46 följande:
    Ja, det har det verkligen. Ja, det kommer jag att göra, min sambo är ledig några dagar innan jul och sen hela julen och mellandagarna, så vi ganska mycket långledigt hela familjen, det ska bli såå mysigt! Hoppas sen bara att jag kommer in på skolan efter nyår, har sökt, men får reda på det strax innan jul.
    då ska jag hålla tummarna att du kommer in nästa termin.här ska maken vara långledig i jul.ska bli kul att få julpynta inom kort
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6