Vi från Linköping! Del: 6
VINTEREDITION 2009Vi fortsätter väl att tjöta här då =)
Självklart är alla välkomna!
Gamla tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442650.html
Medlemstråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442637.html
Jag och Leo har varit hemma hos två av Leos dagiskompisar idag och lekt, det var himla trevligt.
Sen åkte vi till Ikea och shoppade massa ljus.

Familjetrollet....det är en engelsk cocker spaniel. Han finns att se på min presentation i mappen med mina bilder. Uppfödaren säger att han är van vid barn, eftersom hon själv har det. Det är dock en stor kennel och alla hundar kan inte vara inomhus. Jag tror att Elon, har lyckats hålla sig i bakgrunden och tagit stöd av andra mer framfusiga cockrar på kenneln och nu är han själv och måste konfronteras med barn själv. Det är mycket som han är lite osäker på, men flera saker har blivit bättre. Det tar tid, men det får det göra, bara det vänder.
Maria 84......han har tyvärr inte träffat så många barn, så det har mest blivit barn från fyra och upp till 10 ungefär. han reagerar lika på alla åldrar, men en del verkar förstå att han är rädd och liksom kan nonchalera honom och då kommer han fram och nosar själv. han kan skälla och småmorra även på vuxna
, men bara han lär känna dem så är han hur mysig som helst. Vi går på hundkurs och där hälsar han på de andra hundarnas hussar och mattar nu, men i början var det samma där. Jobbigt när han är så här, för vi såg aldrig detta på kenneln. samtidigt så har han bara sett uppfödaren och hennes familj, valpköpare lite då och då som kommit i sina bilar. Sopbilen och postbilen antar jag, då de bor ute på landet. Sedan var det väl dumt att köpa en så pass gammal hund ändå från en kennel, hade varit annorlunda om det varit en omplacering från en annan familj. Men här hade han fötts och levt i 8 månader !
Jennyopatrik...hur gamla är era barn ?
Tomcar - vår hund reagerar på vuxna också men vi har lärt oss att tackla det och nu funkar det sååå mkt bättre. Hur gammal är han nu?
Testat att låta barnen ha nåt gott till honom när han väl tar kontakt?

Vad skönt det ska bli med jul om några veckor, har bara tre veckor kvar av skolan. Just nu känns det som att jag inte gör nåt annat än att pluggar. Pluggar på vardagarna, pluggar på helgerna, pluggar på kvällarna. Massor att göra just nu!