"Nya" kring adoption !!!
Startade en ny tråd, hoppas att Ni hittar hit (om ingen annan redan startat)!!
Startade en ny tråd, hoppas att Ni hittar hit (om ingen annan redan startat)!!
Igår hade vi en man från Familjerätten hemma hos oss, för start av vår medgivandeutredning!
Ett nervöst möte, MEN, det var ju naturligtvis ingenting att vara nervös för
Han ville starta med hembesök, mest för att se vilka vi är och att träffas i en lugn och mer mysig miljö och socialens lokaler
Vi satt ner och fikade och pratade lite allmänt, och han gick igenom alla punkter och om vad som ska finnas med i levnadsberättelsen, och vi fick lite papper.
Så, nu ska vi börja att skriva....Kommer bli lite knepigt för vissa rubriker var lite svåra att skriva ner, men det ska nog gå bra!!
Jag hade hört innan att vår utredare skulle vara lite skrämd och rädd i sin personlighet men han var jättetrevlig och "normal". Det kommer kännas jättebra med honom som vår utredare!
Han frågade oxå om vi var käääära, och det är vi ju, hihi ♥♥♥
Janson: Tack för att du öppnade ny tråd. Känns som det är mycket på gång nu för alla.
Lova att skirv om hur ni upplever det.
Vi har just varit på sem i 3 veckor. Helt underbart härligt. Ville aldrig komma tillbaka till den kalla och mörka verkligheten. Vi hade en tid till vår hemutredare på måndagen och vi hade båda tagit ledigt från jobbet. Så ligger det ett brev när vi kommer hem att hon ställer in den tiden. Jag ringer och ringer igår(omöjlig att få tag på) och får en ny tid idag kl 10,30. Jag och mannen tar ledigt fr jobbet igen på fm, men så ringer hon kl 7 och säger att hon tagit influensa spruta och känner sig hängig. Så nu blev det inget igen. Nästa vecka är jag och reser med jobbet och sedan är det ju jul, så mötet kommer antagligen inte att bli förrän nästa år.
Uhh vill nästan gråta. Varför ska det strula så? Jag vill ju bara komma igång. Vi har haft ett möte med henne redan. Men ska det strula såhär så kommer vi ju aldrig att bli klara. Både jag och min man jobbar privat, så det här med att ha kontakt över brev som hon skickar och att det inte är en dialog känns helt sjukt. Hoppas att vår tur vänder nästa år.
Näe, men usch så trist!
Jättejobbigt för er att vänta och vänta samt att hon ställer in. Ni kan inte påtala detta så att ni kanske kan få möjlighet att byta utredare, för hon verkar ju strula alldeles för mycket!
Hoppas att Ni får bättre tur efter nyåret
Provis, så tråkig start på utredningen!!! Man vill ju inte behöva vara irriterad på sin handläggare utan det bästa är ju om man kan ha en bra dialog. Hoppas att ni känner att ni kan ta upp detta med henne. Härligt med så lång semester!
Hej tjejer. Vår utredare ringde faktiskt oss i fredags och bad om ursäkt och lovade att det inte skulle sinka oss. Vi fick tid den 23e. Perfekt för oss, kan iaf känna att man kommer lite framåt. Har precis börjat nytt jobb. Min chef vill liksom veta vad som händer på barnfronten men jag vill inte riktigt snacka med henne om det ännu. Hon vet väl vad man kan vänta sig av en tjej som är 33 och gift, eller hur?
Hur går det annars för er andra?
Mina arbetskamrater har slutat att fråga, dom har gett upp
Numera om folk frågar när vi ska ha barn säger jag rent ut att vi kan inte få biologiska barn.
En kompis gick till en spådam i veckan (tror på det eller ej )
"Allt" damen sa stämde läskigt in på min väns liv och min vän fick stort förtroende för henne, så hon passade på att fråga hur det skulle gå för hennes vänner (vi) som försöker få barn. (Jag hade inte bett henne fråga och vi är inte supernära, men hon har tänkt på oss så mycket. Hon sa heller ingenting om våra år av försök)
Damen svarade då att: Säg åt dom att inte lägga ett öre till på provrörsbefruktningar för det kommer ändå inte fungera och säg åt dom att lägga alla sina pengar och energi på adoption Dom kommer inte att få biologiska barn......
Visst, det känns ju lite tungt att höra (om man nu ska tror på det) att det faktiskt inte blir några bio barn, MEN, samtidigt vill jag inte ha det hoppet kvar.....Vill inte hoppas på att nån månad kommer jag bli gravid, för jag blir ju faktiskt inte det.....
Ja, det var en liten historia från mig
Idag har vi ställt oss som sökande hos AC och hoppas att det ska räknas som ett könummer för 2009 även om det är i senaste laget! Jag hade fått för mig att det kostade 5000/år, alltså 10 000 i utgift på två månader om vi skulle vara sökande redan i år och det kändes lite magstarkt för mig som är arbetslös. Men så kollade jag en gång till och då visade det sig att jag haft helt fel om siffrorna! Så nu är vi köande!
Jag går runt och känner mig utvald för att jag kanske kommer få bli adoptivförälder nån gång i mitten av 2010-talet. Har helt förträngt att vi har insemination och IVF framför oss i vår. På nått sätt lyckas jag alltid synka det så att jag går runt och väntar på mensen varje jul men i år ska jag slappna av och bara vara blivande mamma på längre sikt!