• jansson77

"Nya" kring adoption !!!

Startade en ny tråd, hoppas att Ni hittar hit (om ingen annan redan startat)!!

• Svar på tråden "Nya" kring adoption !!!
  • mammamys06

Har precis pratat med Inga Näslund på AC och hon hälsar att fakturan är på väg!!! Ingen har fått den ännu men den är på väg som sagt inom loppet av några dagar ska den ha kommit till samtliga som väntar på den

Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • JP01

Ansluter mig till den här tråden.

Vi ska börja på föräldrarutbildningen ikväll, så under 5 veckor blir det två tillfällen per vecka. Lite jobbigt när man jobbar full tid båda två, men ändå skönt att det inte drar ut allt för långt på tiden. Så vi har bara precis börjat nosa på det här så det kan vara kul att lära känna några av er här.

• Simba79
    jansson77 skrev 2010-01-11 12:52:02 följande:
    Vi har inte fått inbetalningsavin till AC än, känns nervöst.....Har ni redan fått er?
    Vi fick vår idag. Din kommer säkert när som helst.
  • Simba79
    JP01 skrev 2010-01-11 14:17:08 följande:
    Ansluter mig till den här tråden. Vi ska börja på föräldrarutbildningen ikväll, så under 5 veckor blir det två tillfällen per vecka. Lite jobbigt när man jobbar full tid båda två, men ändå skönt att det inte drar ut allt för långt på tiden. Så vi har bara precis börjat nosa på det här så det kan vara kul att lära känna några av er här.
    Välkommen hit!
  • Ålen
    mammamys06 skrev 2010-01-11 13:49:25 följande:
    Ingen har fått den ännu
    Vi fick vår i fredags så det stämmer inte riktigt
    JP01 skrev 2010-01-11 14:17:08 följande:
    Ansluter mig till den här tråden. Vi ska börja på föräldrarutbildningen ikväll, så under 5 veckor blir det två tillfällen per vecka. Lite jobbigt när man jobbar full tid båda två, men ändå skönt att det inte drar ut allt för långt på tiden. Så vi har bara precis börjat nosa på det här så det kan vara kul att lära känna några av er här.
    Välkommen hit! Vi är många som nyligen gått utbildningen så fråga gärna om du har funderingar. Jag hoppas ni kommer att  tycka den är givande.
  • JP01

Tackar!

Lite spännande är det allt. Dels att se vad kursen innehåller dels att se vad det är för andra som är där.

• Qermit

JP01, välkommen hit och hoppas ni fick en trevlig kursstart! Skriv gärna och berätta hur du upplevt kvällen.

Ang ACs faktura kom vår också i slutet av förra veckan så Inga har nog inte riktigt helt koll . Hoppas ni får er avi imorgon Jansson!

• mammamys06
    Ålen skrev 2010-01-11 16:15:09 följande:
    Vi fick vår i fredags så det stämmer inte riktigt Välkommen hit! Vi är många som nyligen gått utbildningen så fråga gärna om du har funderingar. Jag hoppas ni kommer att  tycka den är givande.
    Hihihi, nä, det var vad Inga sade men sedan när jag kollade i brevlådan så hade vi fått den idag Så kan det vara
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • JP01

Tillbaka från kursen. Helt ok, inte alls som jag trodde. Hade nog trott att det skulle vara mer föreläsningsstuket, typ "nu ska vi lära er hur man är en bra förälder" men det var väldigt avslappnat.  Fem par och en ensamstående tjej. Så nu blir det till att läsa bok för nästa kurstillfälle är redan på fredag.

• Qermit

Härligt att vara igång JP01! Skönt också att det var en avslappnad stämning. Vi har fortsatt att umgås med paren i vår kurs och det känns jättebra att ha det nätverket både nu innan barnet kommer men också senare när vi alla kommit hem med våra småttingar.

Svar på tråden "Nya" kring adoption !!!