"Nya" kring adoption !!!
Startade en ny tråd, hoppas att Ni hittar hit (om ingen annan redan startat)!!
Startade en ny tråd, hoppas att Ni hittar hit (om ingen annan redan startat)!!
Hej tjejer!
Vi har fått veta att vi ska ha ett hem möte(på tisdag) och sedan 2 möten till där vi är intervjuade var för sig. Vi har redan haft 2 möten med henne innan detta.
Känns som våra möten har varit myckte slappa och oeffektiva. Så nu är vi lite oroliga att den riktiga grillningen kommer på tisdag. Vi får väl se. Inte så lönt att stirra upp sig. Jag var ju i väldiga städtag för ett tag sedan. Jag kom helt av mig. Två rum blev helstädade sedan la jag av:) Får se om jag hittar inspirationen till att fortsätta snart igen.
Jag har börjat göra lite statistik på korealistan nu. Vårt nummer har halkat från 89 till 104 sedan förra månaden. Några nya har kommit in med bra könummer. Men så var det 3 som hade försvunnit med kötid 200802. Jag trodde att det var fler som skickade till Korea på en gång. Men kan det vara så att inga har fått skicka denna månaden och att de bara har skickat till andra länder? Jag hoppas ju på att det är fler än 3 per månad som skickar iväg sina papper, annars får vi ju stå i kö många år till.
Nu är det dags för fredagsmyyys. Jag ska fixa smaskig fisksoppa och gott bröd till och såklart lite fint vitt vin till det:) Det låter väl som riktigt fint fredagsmys.
Kram.
Provis, hoppas att det går bra på tisdag!
Jag hittade bara två som försvunnit från Korealistan, en feb-08 och en maj -08, men jag antar att de har skickat någon helt annanstans eftersom de låg så långt ner på listan. På AC svarar säger de att det nu funkar som vanligt i Korea igen och att det bara var ett tillfälligt stopp. Så det är bara att hoppas på att det blir många glada familjer i år!
Simba. Ja exakt fast jag hittade 2 i feb och en i maj -08. Lite skumt att inte fler försvunnit från listan. Men det kanske kommer dubbelt vid nästa uppdatering. Jag har börjat lägga över i excel och kolla statistik. Så nu väntar jag otåligt på uppdateringarna. Såg du programmet Världens adoptioner i veckan. Den sändes i repris i söndags. De adopterade en pojke från Korea. Han är så bedårande söt så jag smälte direkt. Jag vill ju ha en flicka men det fick mig att mjukna på pojksidan också:) Han hade som en liten kvast på huvudet, håret stod rakt upp. Vi ska visa det för min mans föräldrar ikväll så att de kanske kan börja förstå att det är på riktigt. De vill inte riktigt ta in det, så nu provar vi allt.
Ha en trevlig helg tjejer. Jag uppdaterar efter vår träff på tisdag.
Det kommer gå galant på tisdag Provis. Hoppas ni får en mysig fredagskväll och att mannens föräldrar snart fattar. Min mans päron var också lite tröga i början men nu är de helinsatta och längtar verkligen. Jag tror att det vände när de fick läsa den adoptionsbok vi fick på föräldrakursen och efter att de träffat utredaren på nätverksmötet. Det blev nog verklighet för dem då... Trist att det är så lååååång väntetid för Korea!
Provis, jag får kolla listan igen... Har inte sett programmet men kan rekommendera bilderna på AC:s Koreasida om du inte redan har tittat på dem
Qermit: Jo vi visade filmen och de grät av den stora stunden när de fick sin lilla koreanska pojken. Tror att det kanske gick in lite, men det är nog en bit kvar för dem. Skäms över det men jag blir lite avundsjuk. Min mans lillebror har just fått en son och det är ju allt för mina svärföräldrar. Nu ska de inreda ett rum till honom i sitt hus. Det hade varit så lätt för dem att säga att det är ett rum till sina nya barnbarn, men så tänker de inte. Det är bara till E****. Mina förldrar har inga barnbarn ännu och de längtar och planerar, och jag blir helt varm i hjärtat:)
Simba: Jo jag har kollat de bilderna på ACs hemsida. Den lilla tjejen som är ute och seglar är ju bara för underbar:) Nu väntar jag tills det uppdaterar listan igen så man kan se vilket könummer de har som skickar nu. Vet du hur ofta de uppdaterar?
Vi får hålla statistik tillsammans. Är du redan i landskön?
Igår städade jag och mannen som galningar:) Idag kl 14.00 kommer vår hemutredare hem till oss. Jag är helt nervös. Tänkte bjuda på en bulle och te eller kaffe. Vet inte om det är överdrivet, men hon kan väl lika bra få det lite mysigt när hon är här. Det har ju varit svin kallt så länge nu att huset är helt kallt:( Men jag får tända lite ljus.
Hej tjejer. Ohh nu är det över. Så himla spännande. Det gick fantastiskt bra. Hon kollade runt i huset och vi gick igenom alla punkterna hon hade:) Innan hon gick så bokade vi in två nya tider och sedan sa hon att det inte behövs mera. Hon var jättenöjd med oss och hon sa att det inte skulle finnas några problem alls. Så senast i april ska vi ha vårt godkännande:) Ohh så glad jag blir. Iaf ett steg ytterligare i vår långa resa mot en liten Leo:)
Vad skönt att det gick bra Provis! AC brukar uppdatera sina kölistor en gång i månaden. Vi väntar fortfarande på att utredningstexten ska dyka upp i brevlådan så att vi kan läsa igenom den. Ska upp i nämnden i slutet på februari. Så inget officiellt köande än för vår del...
Nån som vet hur lång tid man beräknar att utredaren behöver på att sammanställa eller vad han nu gör från att vi skickat in berättelserna tills han hör av sig för att boka tid?
Jansson: Vi ringde och bokade tid så fort vi kunde. Jag har inte så mycket färträstan till deras effektivitet så jag såg till att pusha på själv. Så om jag varit du så hade jag ringt och bokat in en tid själv. Vårt har gått ganska ok, vi har haft ca en månad mellan varje träff. Första mötet var i oktober och hon sa att vi kommer att gå upp i nämnden i april. Det hade blivit mars om vi inte varit bortresta, så det är ju vårt eget fel.
Vi var skeptiska till vår "dam" först, men nu gillar vi henne mer och mer.