• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Hallontårta
    mortillsju skrev 2010-02-22 21:23:30 följande:
    De har ju valt bort att ha en kvalitetsdragkedja (som YKK t ex) och den är ruskigt klen den de har. Synd på så fina plagg tycker jag.
    Ah, det är tråkigt! Men som sagt, vi har inte haft några problem, ännu. PEPPAR PEPPAR!
  • Tvillingmamma2007
    ÖNadja skrev 2010-02-22 22:10:25 följande:
    Är fix byxan fodrad?
    Nej inte fodrad men har tjockare och klumpigare tyg än outwear iaf och är dessutom stelare. Men det kanske pop:s är också om de ska vara vattentäta? Jag har inte haft nån av dem utan kör med outwear som jag tycker är smidiga och billiga
  • solstraalen

Fixbyxan är inte fodrad, men gud så bra dom är!!! Min grabb hade dom hela hösten, istället för galonisar på dagis. =)

Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • Mamma och Mor

Fix-byxan är kanonbra! Dottern har haft dem på dagis och hållit sig torr utan problem :)

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Mamma och Mor

Nu har jag fått tag i äppeltröjan, äppel-leggings, randiga tröjan och molntröjan till vår dottern. Hon är ca 95 cm lång och smal. Äppeltröjan och randiga tröjan var stora och breda i passformen, så där bytte jag från storlek 104 till 98 och då satt de mycket bättre. Leggingsen var rätt normala i storlek, så där fick det bli storlek 104. Molntröjan var galet liten! Det slutade med en tröja i storlek 110, och den var ändå rätt snäv på henne. Hade nog nästan fått vara 116..
    Så, det blev lite annat med storlekarna än jag i vanliga fall köper till henne, och jag nämnde det till personalen när jag betalade. Tydligen var det flera som anmärkt om storlekarna så de skulle kontakta leverantören och fråga om plaggen var felaktigt storleksangivna.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • rosita333

hej hej alla!!Har en liten fråga angående beställning från hemsidan. Kan man göra så att man betalar med visakortet och sedan välja att hämta ut paketet på lindexbutik? I så fall, måste man då betala frakt och exp.avgift?? Hopps någon kan svara:)
    MVH/Rosita

• Pink Muffin
    rosita333 skrev 2010-02-24 08:09:38 följande:
    hej hej alla!!Har en liten fråga angående beställning från hemsidan. Kan man göra så att man betalar med visakortet och sedan välja att hämta ut paketet på lindexbutik? I så fall, måste man då betala frakt och exp.avgift?? Hopps någon kan svara:)MVH/Rosita
    19 kr tillkommer!
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10