• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Hallontårta
    ÖNadja skrev 2010-02-22 20:35:35 följande:
    Hur är dom i kvaliten? Gummibandet under foten? dragkedjan? färgen?
    Jag har aldrig haft problem med jacka eller byxa. Men jag har hört, av Lindex själva, att dragkedjorna brukar krångla på FIX. Detta är dock något de lagar om det skulle vara så.
  • Lejån
    Hallontårta skrev 2010-02-22 20:48:52 följande:
    Jag har aldrig haft problem med jacka eller byxa. Men jag har hört, av Lindex själva, att dragkedjorna brukar krångla på FIX. Detta är dock något de lagar om det skulle vara så.
    Kan bekräfta det. Inte på skaljacka dock, men på 3 i 1 jackan fick vi problem med dragkedjan, men fick reklamera.
    längtar efter sommar & sol
  • ÖNadja
    Lejån skrev 2010-02-22 21:08:29 följande:
    Kan bekräfta det. Inte på skaljacka dock, men på 3 i 1 jackan fick vi problem med dragkedjan, men fick reklamera.
    Så länge dom är bra på att ta reklamationer så är det ju inget större problem. {#lang_emotions_smile}
  • mortillsju
    Hallontårta skrev 2010-02-22 20:48:52 följande:
    De har ju valt bort att ha en kvalitetsdragkedja (som YKK t ex) och den är ruskigt klen den de har. Synd på så fina plagg tycker jag.
  • Lejån
    ÖNadja skrev 2010-02-22 21:17:44 följande:
    Så länge dom är bra på att ta reklamationer så är det ju inget större problem.
    Precis. Förutom att vi blev utan jacka den gången...
    längtar efter sommar & sol
  • ÖNadja
    Lejån skrev 2010-02-22 21:25:30 följande:
    Precis. Förutom att vi blev utan jacka den gången...
    Ja, det lät ju roligt. {#lang_emotions_dreamer}
  • Tvillingmamma2007
    ÖNadja skrev 2010-02-22 21:17:44 följande:
    Så länge dom är bra på att ta reklamationer så är det ju inget större problem.
    Vår dragkedja pajade också efter bara en månads användning men då var jackorna i rätt storlek slut och de kunde inte laga så vi stod också utan jacka, kul kul! Fick ju tillbaka pengarna men ändå drygt, tur att pop alltid har jackor på lager! Fick gå dit och köpa en ny till ord pris lite surt men den har hållt väldigt bra iaf och i år vågade jag inte chansa på fix utan har köpt pop till båda killarna.
  • ÖNadja
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-02-22 21:47:35 följande:
    Vår dragkedja pajade också efter bara en månads användning men då var jackorna i rätt storlek slut och de kunde inte laga så vi stod också utan jacka, kul kul! Fick ju tillbaka pengarna men ändå drygt, tur att pop alltid har jackor på lager! Fick gå dit och köpa en ny till ord pris lite surt men den har hållt väldigt bra iaf och i år vågade jag inte chansa på fix utan har köpt pop till båda killarna.
    De är ju sant, de är ju inte så kul. Vi har en timme att åka också för att ta oss till närmaste lindex. Kan ju va lite möttot om man inte har nåt ärende in till stan.

Men byxorna är det inget fel på?

Då skulle man ju kunna satsa på en pop jacka och fix byxor. då sparar man ju fortfarande 300 spänn. {#lang_emotions_smile}
  • Tvillingmamma2007
    ÖNadja skrev 2010-02-22 21:51:21 följande:
    De är ju sant, de är ju inte så kul. Vi har en timme att åka också för att ta oss till närmaste lindex. Kan ju va lite möttot om man inte har nåt ärende in till stan.Men byxorna är det inget fel på?Då skulle man ju kunna satsa på en pop jacka och fix byxor. då sparar man ju fortfarande 300 spänn.
    Jag har klämt många gånger på Fix skalbyxor men har alltid tyckt att de är så tjocka och klumpiga så jag har aldrig provat dem. Jag har kört med lindex vanliga outwear för 149 kr istället och de har hållt bra för oss. De är ju inte vattentäta som pop och fix men funkar för oss och de är smidiga och bra. Spöregnar det så kör vi galon på våra killar men är det bara vått och skitigt så kör vi skalbyxorna.
  • ÖNadja
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-02-22 22:02:04 följande:
    Jag har klämt många gånger på Fix skalbyxor men har alltid tyckt att de är så tjocka och klumpiga så jag har aldrig provat dem. Jag har kört med lindex vanliga outwear för 149 kr istället och de har hållt bra för oss. De är ju inte vattentäta som pop och fix men funkar för oss och de är smidiga och bra. Spöregnar det så kör vi galon på våra killar men är det bara vått och skitigt så kör vi skalbyxorna.
    Är fix byxan fodrad?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10