Inlägg från: Lullisgirl |Visa alla inlägg
  • Lullisgirl

LCHF

Har igenom tråden och undrar lite om mjölkprodukter. Vad jag har förstått ska man vara försiktig med dom eftersom det är en del kolhydrater i. Jag har hållit på i nästan en vecka och har tänkt vara rikitgt strikt den första månaden och sen se vad jag klarar. Är verkligen sockerberoende. Räknas grädde och typ den fetaste cremefraischen till de mjölkprodukter man ska vara försiktiga med? Är verkligen svårt att få i sig fettet annars tyker jag. Jag gillar TY men läste nånstans att det är relativt mycket kolisar i det oxå.

Jag kommer inte väga mig, bara se på kläderna vad som händer. Jag har myyyyyyyyyyycke övervikt(typ 30-40 kg) Ni som har många kilos övervikt och hållit på med detta ett tag, har det gått fort först och sen stannat av som i andra bantningskurer?

• Lullisgirl

Tack för era svar. Då ska jag nog fortsätta med TY på kvällen då. Tycker det är gott.

• Lullisgirl

Uj uj! Har legat i magsjuka sen i måndags och känner mig nu lite bättre men vill VERKLIGEN inte ha någe fettigt i magen! Blä. Hoppas det går över. Just nu är blåbärsoppa och vitt bröd allt som går ner. {#lang_emotions_throwup}

• Lullisgirl

Nu är magsjukan över och dags att återgå till LCHF. I morse åt jag lite TY med LCHF myssli och en kopp kaffe med grädde. Ska nog göra lax i ugn med grädde och citron till middag. Men måste väl kanske ha någe att äta innan oxå... Nån som har nått förslag. Har "basic" hemma; grädde, smör, ägg, ost, bacon. Lite olika grönsaker...broccoli, vitkål, squasch...

• Lullisgirl
    frökenskabb skrev 2010-01-07 13:10:57 följande:
    Något jag tycker är enkelt, snabbt och gott är valfria grönsaker i en smord ugnsform, kryddor efter smak. riven ost. klippt bacon i små bitar på toppen. Häll över 1-2 ägg blandat med grädde. ugnen i 225 g tills äggen satt sig och baconet blivit krispigt. ca 25 min. Mums!
    Låter mumsigt. Jag har Airams snabblagade LCHF pannkaka i ugnen nu, verkar va samma idé men nästa gång ska jag nog sätta med lite grönskar. :)
  • Lullisgirl

Någon som vet nån som blivit pappa av att äta LCHF. Vi har gjort IVF för att mannen har dålig kvalitet på sperman. Man har ju hört talas om kvinnor som fått regelbunden mens osv av att byta kost men gäller det även män?

• Lullisgirl
    Josefine85 skrev 2010-01-07 18:30:18 följande:
    Finns det någon mer än jag som inte längre blir hungrig och typ har tappat matlusten? Jag är aldrig hungrig längre känns det som! =(
    Samma här men vet inte om det beror på maten eller magsjukan som jag haft. Tycker att jag varit frisk ett par dagar nu iaf så matlusten borde ha infunnit sig men inte.

Har bara ätit lite TY med myssli en kopp kaffe med grädde. 1/2 avokado och en liten portion lax med broccoli och gräddsås. Inte alls sugen på något fast det är kväll, brukar alltid suga i magen då!
  • Lullisgirl
    helene306 skrev 2010-01-07 18:33:24 följande:
    Jag vet faktiskt inte men lchf är ju en hormonstyrd kost så man vet ju inte?På denna sida www.kolhydrater.ifokus.se/ finns ett forum. Skapa ett konto och ställ din fråga eller sök efter svar där. Kanske hittar du något?
    Tack, ska kolla in det! :)
  • Lullisgirl
    Lullisgirl skrev 2010-01-07 19:02:48 följande:
    Tack, ska kolla in det! :)
    Fick ingen rätsida på den där sajten...
  • Lullisgirl
    Karo Lina skrev 2010-01-08 07:25:20 följande:
    Jag behöver tips på frukostar och kvällsgötta! Idag åt jag stekt ägg och stekt skinka... usch vad äckligt sånt är på morgonen!Jag har även köpt 10% yoghurt men det är svårt att hitta något att ha i (är allergisk mot de flesta nötter). Frysta bär kan man ju ha men det har jag redan hunnit tröttna på...
    Linfrön, sesamfrön, solrosfrön och nötter har jag i min myssli som jag äter till yoghurten. Du kan säkert lämna bort nötterna bara. Har du provat paranötter? Dom kan min sambo äta fast han är allergisk mot tex hassel och valnöt. Paranötter är dessutom en av de nötter som innehåller minst kolisar (3,8 g/100 g). Kokosflingor borde oxå funka tror jag.

När kroppen vant sig kommer man oxå behöva mindre mat. På morgonen räcker det med en kopp kaffe med lite grädde i för mig och sen äter jag lunchen när jag blir hungrig igen. Jag är iofs hemma på dagarna så jag kan ju lätt gå till kylskåpet när hungern kommer, funkar kanske inte om man jobbar på dagarna.
Svar på tråden LCHF