Inlägg från: Lullisgirl |Visa alla inlägg
  • Lullisgirl

LCHF

Ogift Fru skrev 2010-01-14 11:05:45 följande:
    Sommaren -05 hade jag ett BMI på 33,7. Började äta mat med lågt GI (vilket jag gjort sen dess när jag inte ätit LCHF) och träna box n´kick tre dagar/veckan, löpte 5-6 dagar i veckan och gick minst 8 km/dag och gick ner 30 kg på 6-7 månader. För mig var det otroligt viktigt att hitta en motionsform som jag tyckte var rolig. Jag längtade efter varje nytt pass! Jag opererade mig i mars -06 och efter det gick jag ner ytterligare 10 kg på c:a 6 månader.
    Oj vilket bra jobb du gjort. Jag gillar spinning och att simma så det brukar jag göra när jag bantar normal. Sen tröttnar jag alltid och går upp allt igen och lite till. Har blivit en ond cirkel det där. Nu har jag testat LCHF från årskiftet och det känns helt annorlunda än vanlig bantning. Inget sug, aldrig gå o lägga sig hungrig. Man slipper ångesten som man får när man bara inte kan hålla sig och vräker i sig en hel chokladkaka. Jag har inte tränat sen före jul och tänker fortsätta lite till utan att träna för jag vill lära mig styra vikten med hjälp av vad jag äter och inte att jag måste göra 7 spinningpass i veckan. Blir manisk...allt eller inget är det som gäller för mig. Sen när jag gått ner en bra bit planerar jag att börja träna för konditionens och övriga hälsans skull. Men ännu har det bara gått två veckor så jag litar fortfarande inte på mig själv att jag klarar att leva så här när det gått en tid men jag känner mig hoppfull. Kanske, kanske är det här den kost som passar mig?
  • Lullisgirl
    Penno skrev 2010-01-15 13:26:22 följande:
    Hej! Jag håller precis på att baka LCHF brödet och upptäckte att jag inte har någon cremefraiche (ska vara 1 dl i). Kan man ta gräddfil eller kesella istället? ev. hälla i en gräddskvätt kanske, eller sabbar det brödet? HJÄLP!!
    Nä det funkar nog säkert.
  • Lullisgirl
    MiaP skrev 2010-01-15 13:49:53 följande:
    Glöm inte fläsksvålarna, mmmmm!
    Vad e fläsksvålar för någe o var köper man det? Låter uuuuuusch!
  • Lullisgirl

Jaha vad ska ni äta för gott till helgen då? Själv har jag inget speciellt hemma till helgen.. Är inte ens sugen på "någe extra". {#lang_emotions_wink} Det känns ju mera ovanligt men något med denna "diet" måste ju funka då!

Jag har beställt lite nya böcker som jag ska läsa på lite mera. "GI-noll" och  "ät dig ner i vikt" av Skaldeman. Någon som läst dom? Bra köp? Jag håller just på lyssnar på "fettskrämd" som ljudbok. Intressant.
  • Lullisgirl

Öh jo jag måste återkomma till den här dåliga andedräkten. Någon som har nått tips på vad som kan göra det bättre? Jag har provat tugga xylitoltuggummi men det bara triggar mitt sockerbegär. Jag borstar tänderna typ fem ggr om dan och använder munskölj men det är som det bara hjälper en stund.

• Lullisgirl
    mysmarre73 skrev 2010-01-16 14:52:31 följande:
    Hej alla. fy vad drygt det är när vikten står stilla har vägt samma snart i en vecka... suck
    Jo sånt är deprimerande...men det är ju så att om man bara fortsätter så kommer kroppen ge med sig. Kämpa på!
  • Lullisgirl

Hur e de med lök egentligen? Kom på att dom växer ju under jord men lök bara älskar jag! :(

• Lullisgirl
    Karo Lina skrev 2010-01-17 13:10:08 följande:
    Nu måste jag bara tipsa om ett recept igen! Idag lagade jag omelettrulle med baconröra till lunch. Guuuud vad gott det var och vad mätt man blir! Jag stekte omeletten som en pannkaka på båda sidor och sen bredde jag bara på bacon med lök, CF, keso och philadelphiaost på och rullade ihop. Helt fantastiskt gott!
    Jag har kollat på det receptet som finns i "Doktor Dahlqvists och Airams LCHF kokbok" flera gånger och tänkt laga. Nu blev jag riktigt sugen att göra det när jag såg ditt inlägg! {#lang_emotions_smile}
    Dessvärre är det mera tomt i kylen hemma nu. Det får bli stekt fläsk och råstekt broccoli till middag. Men nån sås borde man oxå göra... Har ingen grädde hemma... kan det bli gott med vitlökssmör på??? Känns som om jag ätit en del mjölkprodukter denna vecka så det får nog bli vitlökssmör hursomhelst.
    Är det nån som har nått tips på nån god enkel soppa som även funkar att värma till lunch?
Svar på tråden LCHF