Inlägg från: Lullisgirl |Visa alla inlägg
  • Lullisgirl

LCHF

Funkar det verkligen att sätt kokosfett i kaffe som jag läst att en del gör? Jag är så trött på grädde i kaffe...huj :(

• Lullisgirl

Tack för dom uppmuntrande svaren! :) Nu är det dags för kvällsgörat. Städa upp efter lillkillen och stor killen (sambon).

• Lullisgirl

Ni som ätit LCHF lite längre tid och har/har haft mycket övervikt. Har ni märkt någon hormonell skillnad. Jag menar tex att mensen har blivit regelbunden, fula svarta hårstrån på haka och mage har försvunnit, bättre hy osv?

Tycker att kroppen känns mer i balans redan fast jag bara ätit LCHF i tre veckor....
    Min tandhygien har förbättrats avsevärt. Har haft problem med tandsten men tycker att jag får mindre plack på tänderna nu.
  • Lullisgirl

Jo föresten så han min dåliga andedräkt som kom i början blivit bättre. Vet inte om jag vant mig eller om jag gått ur ketos? Jag har ätit ungefär samma mängd kh hela perioden. Hoppas jag inte gått ur ketos...

• Lullisgirl
    Kickiliisa skrev 2010-01-21 10:48:15 följande:
    Hej, jag är ny här. Började med LCHF för två dagar sedan, och tänkte först trappa ner med kolhydrater, men jag är så otålig och vill komma igång så fort som möjligt! Jag har lite svårt att äta bacon och ägg till frukost, så jag äter nu yoghurt 3% fett blandad med grädde, några frysta hallon och mixade nötter, mandlar och linfrön. Hörde igår att synen förbättras när man slutar äta socker! Det ska bli spännande att se (ho ho!) om det är så. Skönt att läsa om att hyn blir bättre och att fula svarta hårstrån försvinner! Wow! Fördelarna blir bara fler och fler! Även om jag tror att jag kommer bli sugen på våfflor och plättar... Ska försöka hålla mig!
    Det finns jättegoda lchf plättar som man kan göra! Mums!
    Jag brukar äta dom som dom är, sambon fördrar en klick smör på. Man kan säkert äta med vispad grädde o nått enstaka hallon på oxå.
    Jag trappade inte ner utan drog i gång precis efter jul o nyårshelgen efter allt frossande. Jag har inte mått dåligt alls fast jag brukade äta massvis med sött, bröd och pasta. en del kan bli trötta o få huvudvärk i början med det är bara att bita i hop.
    Lycka till!
  • Lullisgirl

mmmm..jag åt världens godaste lunch just. Jag har lagat smörgåstårta till kvällen vi ska ha gäster. För att prova hur fyllningen blev tillsammans med sesambrödet åt jag det som blev över till lunch.

Skinka
    purjo
    majonnäs
    cf
    peppar
    Jag skulle haft lite saltgurka i oxå men det hade jag inte hemma.
    Sen åt jag det tillsammans med sesambrödet. farligt gott!
    I själva tårtan klöv jag brödet och lagade som vanligt.
  • Lullisgirl
    Emmi2 skrev 2010-01-21 14:51:06 följande:
    Har funderat över en annan sak. Matkontot? Märker ni stor skillnad, tänkte om det blir mycket dyrare? Iof kostar ju snabbmat och godis en hel del, och nu "sparar" man ju in på det. Tänkte mig mer vad man kan tänkas behöva lägga ut på mat/månad?
    För oss blir det nog billigare. I början köpte man hem massa mat men jag märker nu att det går mindre mat åt så därför blir det inte dyrare
  • Lullisgirl

Jag har haft en super jobbig natt med en ett-åring som är förkyld. Inte många timmars sömn för mig. Nu är jag så otroligt trött och bara läääääääääääängtar efter en hel chokladkaka. För en snabb fix. Har inget hemma så det gäller att stå emot suget och inte fara till butiken. Var just på en promenad och fick lite luft det hjälpte lite iaf. Tur att svärmor kommer på besök i dag (hon äter oxå LCHF) så hon kan peppa mig att äta rätt.

• Lullisgirl
    Flapper skrev 2010-01-22 08:36:30 följande:
    En fråga... Ni som har pysslat med detta ett tag nu: Hur gör ni vid restaurangbesök, fika ute med kompisar, lunch ute med arbetskamraterna osv?
    Under dessa tre veckor har det blivit lunch ute två gånger. Ena gången gick jag till en lunchrest som serverade LCHF och andra gången tog jag dagenssallad med bacon och avocado (tog bort brödet). Salladen kändes lite för lite men jag tog några ostskivor när jag kom hem så ordnade det sig. Annars kan man ju se till att äta lite fett innan man går (om man tror att man inte blir mätt på en typ dagenssallad)
    Några kompisar frågade om jag skulle komma med ut och äta o dricka gott en kväll men då tackade jag faktiskt nej eftersom jag bara hade ätit detta en vecka då.
    Fika funkar ju bra för då beställer du ju själv vad du vill ha. Kaffe med mjölk eller grädde. Det är ju bara att hoppa över fikabrödet. Värre tyckte jag det var när jag var på besök till en kompis som hade bakat och fixat när jag skulle komma. Jag avböjde genom att säga att jag försökte sluta äta sött och frågade om hon tog illa upp. Hon sa nej så det gick ju bra. Är inte så nära vän med henne. Är det nära vänner berättar jag varför jag inte äter sött och bröd.
    Jag är just nu hemma och är mammaledig men har klurat lite på hur det kommer bli i höst när jag börjar jobba (jobbar på skola). Förhoppningsvis kommer jag ha gått ner så pass mycket o vant min kropp av kh då så jag kan bara hoppa över potatis, ris och pasta och ta av det väl till tagna salladsbordet. Typ såser och sånt är ju avredda med mjöl och alla grönsaker är ju inte tillåtna men jag hoppas det ska funka. Får väl ha med mig ost och annat fett som mellis för att komplettera den fettsnåla maten som serveras...
    Hur gör ni andra som jobbar men inte har möjlighet att välja lunch?
Svar på tråden LCHF