Inlägg från: Lullisgirl |Visa alla inlägg
  • Lullisgirl

LCHF

Karo Lina skrev 2010-01-18 18:02:58 följande:
    Nu behöver jag HJÄLP igen! Imorgon ska jag hem till en kollega och vi ska ha möte hemma hos henne. Idag fick jag reda på att hon ska bjuda på PASTASALLAD! Suck! Vad ska jag göra? Vi är alltså inga nära kompisar (då hade jag utan problem kunnat prata med henne) utan nyblivna kollegor och vi är ju många kollegor som kommer träffas och jag vill inte ha någon disskusion om varför jag inte äter det eller det. Efterrätten känns lättare att avstå ifrån men om man är bjuden hem på middag känns det dumt att inte äta. Vad ska jag göra? Låta bli att gå dit? Säga att jag är överkänslig mot gluten och ha med egen soppa? Känns så dumt...
    Jag skulle prata med henne innan och säga att jag skär ner på kolhydraterna. Om du säger att du äter GI så brukar folk inte reagera nämnvärt. Du kan ju erbjuda sig att ta med eget. Säkert bjuder hon på grönsallad till som du kan ta av och tex ta med en kycklingfile och ett kokt ägg. Se till att du har ätit tillräkligt med fett innan så behöver dom inte reagera på att du tar slut på den feta salladsdressingen! :) Efterrätten går som du skrev ganska bra att tacka nej till.
    Man behöver ju inte direkt ljuga men man kan ju låta bli att berätta allt så slipper man frågor.
    Lycka till!
  • Lullisgirl
    lindha roger skrev 2010-01-19 10:04:08 följande:
    godmorgon alla=) ska börja igen på lchf i morgon sk abli såå skönt sk ahandla ikväll... va har ni ätit till frukost?? tyvärr har jag samma som dig och gillad einet det heller men min man gillade ska be han göra en till mig han kanske gör annolunda haha
    För mig blev det två stekta ägg och 1 dl TY. En kopp kaffe med grädde.
  • Lullisgirl
    Vårflickan84 skrev 2010-01-19 13:28:25 följande:
    jag hänger på här. har PCO och har läst att LCHF ska hjälpa då (normala hormonvärden som i sin tur ger ägglossning).
    Välkommen! Japp hormonerna gillar LCHF :)
  • Lullisgirl

Vilken majonnäs köper ni? Hittar bara med socker i. Iofs är kolhydraterna ok men jag vill ha UTAN socker. Det går så lite så jag vill inte laga själv.

• Lullisgirl
    Kenzie skrev 2010-01-19 15:33:51 följande:
    Rydbergs majonäs är helt utan tillsatser och socker.
    Okej, ska köpa den då! Tack!
  • Lullisgirl
    LummePrinsessan skrev 2010-01-19 15:44:33 följande:
    Ni pratar om mjölkprodukter? Vilka syftar ni då på?
    Menar du vilka man ska vara försiktig med? Mjölk, fil, yoghurt som innehåller en del kh. Smör, ost och grädde är väl okej för dom flesta. Endel lämnar bort grädden oxå om dom stannar i vikt.
  • Lullisgirl
    sunflower33334 skrev 2010-01-19 20:29:45 följande:
    Grrr..nu har jag ätit lchf i två veckor och inte gått ner mer än 0,5kg totalt, jag blir inte så peppad. MEN oj vad mycket bättre jag mår för övrigt, jag ger inte upp! Märkte något intressant idag; igår på eftermiddagen och kvällen var jag helt vansinnigt sugen på vad som helst (läs godis) hela tiden, trodde verkligen att jag skulle smälla av. Samma fenomen var det förra vecka ett par dagar, och i dag när jag sträcker mig efter tuggumipåsen pga den dåliga andedräkten så inser jag att det förmodligen är  tuggummit som triggar mitt godissug något enormt!  Nu låter jag bli att tugga ett tag få se om hypotesen stämmer.
    Samma för mig. Ett tuggummi så skriker kroppen efter kolhydrater. Lite jobbigt att inte kunna tugga när andedräkten är kass. Nu har jag köpt hem lite olika sorters munskölj som jag använder flera gånger per dag men det hjälper bara för stunden. Urk.{#lang_emotions_throwup}
    Men man får väl tänka att det är för att kroppen förbränner fett man luktar illa och då är det lite lättare att stå ut med. Brukar tänka att det är all dålig mat som osar ut genom munnen! Haha
  • Lullisgirl

I dag har jag ätit

*en sesambrödskiva med mycket smör och fet ost, några skivor gurka. En kopp kaffe med grädde. 
    *2 stekta ägg med varsin ostskiva på (så dom smälter) 1 skiva rökt skinka
    * En dagenssallad med avocado och bacon. Tog bort brödet och frukten som var på. Den var dessutom utan dresing! {#lang_emotions_yell}
    Nu är kl 21 och jag kanske borde äta någe mera. Har inte riktigt nån matlust men det blev nog för lite fett på middan för att jag ska klara mig.
  • Lullisgirl
    Ogift Fru skrev 2010-01-20 19:57:11 följande:
    Har du oxå svårt med matlusten? Jag kan känna att jag går runt och är mätt hela tiden och även när jag känner att det kurrar i magen så känner jag mig inte hungrig. Jättekonstig känsla... Tror jag stoppar i mig en avokado framför tv:n ikväll. Det brukar gå att få ner.
    Ja eller inte svårt men det är så konstigt att aldrig vara speciellt hungrig eller sugen. Jag är ju den som konstant har haft något i munnen, gärna sött och gott. Brukade jag ha tråkigt tog jag en macka, eller en hel hög med mackor efter en stund behövde jag någe gott fanns det inte hemma kunde jag ställa mig o laga kladdkaka fast kl var 22.00. Fanns det inget hemma kunde jag sätta mig i bilen och fara till närmsta stället som hade öppet (bor på landet så det kunde bli en bit). 
    Jag har dövat min ångest med mat som har framkallat mera ångest. Har i många år ätit i förebyggande syfte (om nån fattar hur jag menar). Det känns på ett vis ganska konstigt att inte äta. Ibland saknar jag faktiskt kickarna som jag fick av att äta...men jag saknar ju inte ångesten och det dåliga samvetet och tankarna på att "i morron ska jag banta..."
    Just nu känns den här "dieten" för bra för att vara sann. Jag mår FÖR bra. Kan det verkligen vara det här jag behövde för att komma ur mitt onormala förhållande till mat? Jag har bara ätit detta i 20 dagar men det känns inom mig att den här gången är det på riktigt. Den här gången kommer det gå vägen. Men åndå vågar jag inte tro det för jag har trott det så många gånger förr och blivit så besviken och nere så har hela karusellen börjat om från börja...
    Det blev två ostskivor och en sked tsatsiki gjord på TY i kväll. 
  • Lullisgirl

ogift fru-> Haha. det var mitt i prick! :) Tror jag ska gegga igen mitt hål med massa smör! {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden LCHF