LCHF
Skaldeman igen: spenat innehåller mycket få kolhydrater så det kan man äta till. Babyspenat tycker jag är jättegott. Avocado är också bra. Och som jag skrev igår, helst i slutet av måltiden.
Skaldeman igen: spenat innehåller mycket få kolhydrater så det kan man äta till. Babyspenat tycker jag är jättegott. Avocado är också bra. Och som jag skrev igår, helst i slutet av måltiden.
Jag "fuskade" i morse och åt två finncrisp med massor av Bregott och så en kopp te med grädde. Inom baran någon timme var jag superhungrig igen!
Till lunch blev det rester av kyckling med gräddsås.
Mellanmål tyvärr ett par finncrisp igen och till middag blir det helstekt fläskkotlett med gräddsås och avokado.
Ingen bra dag så det lär nog synas på vågen om några dagar.
Jag har haft en riktig knasdag idag. Ingen frukost, 2 cheeseburgare (tog bort allt bröd) och en cola-light (URK!) till lunch. Hann inget annat. Så två sockerkaksbitar och en stor bit marängtårta till fikat (dottern fyller år). Benfri kotlett med min mans hemlagade bearnaisessås till middag. Som sagt, inget vidare, men ibland måste man ju bara
En sak fattar inte jag, kanske någon annan kan förklara? En del klarar ju inte av att gå ned om de äter mjölkprodukter. Då ska man ju sluta med det minst feta först och prova sig fram. Till slut återstår ju bara grädde och jag har märkt att jag inte går ned alls lika mycket om jag äter gräddsåser som om jag äter enbart smör till maten. Men vad är smör om inte hårdvispade grädde? Iofs merk än fördubblas ju fetthalten när man gör smör av grädde men det är ju mjölkproteinet man inte klara av. Flyger det bort när man gör smör av grädden?
Såg några sidor bak att någon skrivit att ärter är okej men det tror jag inte de är. De är nog närapå lika kolhydratstinna som majs.
Ett tips: om man gillar ekologisk naturell youghurt men tycker att den har lite för lite fett så kan man spetsa den med vispgrädde. Hur gott som helst! Jag tycker turkisk/meezeyog. är svårt att äta. För tjockt och för syrligt. Tyvärr får jag inte lika bra resultat om jag äter mjölkprodukter men ibland måste man ju bara.