Inlägg från: jagäraf |Visa alla inlägg
  • jagäraf

LCHF

helene306, var finns vaniljpulver att köpa?

• jagäraf
    Cam82 skrev 2010-01-24 11:33:40 följande:
    Helt enkelt vanligt vatten, kanske med lite citron i.  Jag har en sodastream som jag kör vanligt kranvatten i. Köpt mineralvatten går också bra men innehåller en del kemikalier som man inte behöver.
  • jagäraf

Tack helene306 och cam82, det ska jag köpa!

• jagäraf

40%-ig vispgrädde innehåller 3 g kolhydrater/100 g så det är helt okej. Man ska ju hålla sig under 5 g/100 g. Men sen har vi ju det där med mjölkprodukter så tillhör du dem som inte går ned pga dem så är det ju inte lika okej så att säga. Men lite grädde i kaffet tror jag inte gör varken till eller från.

• jagäraf
    Jen nifer skrev 2010-01-24 11:53:04 följande:
    vi dricker kolsyrat vatten med olika smaker i. Loka, Ramlösa osv.Min sambo har nu på ca 1½ vecka, har minskat 5-6kg och tappat ca 5cm runt midjan.Jag har tappat 2½ kg och ca 4 cm midja.
    Det finns ju jättegoda Loka med t ex päronsmak. När man varit utan socker ett tag så smakar de som läsk!
  • jagäraf
    musli skrev 2010-01-24 14:55:36 följande:
    William Banting kom ut med sin kolhydratfria metod redan 1863! Så det är 150 år sen!=)Men så äter vi hejdlöst gott också!!!  =)
    Oj, var det så länge sen. Tänk att det inte fick genomslag, då kanske inte nästan hela jordens befolkning varit överviktig nu.

Nu har jag varit nere och kollat på de två matvaruaffärer som finns närmast mig och ingen hade vaniljpulver. Trist!

Jag köpte också mascarpone som jag tänkte äta med lite blåbär ikväll. Helt okej kolhydratmässigt men jag undrar om det räknas som mjölkprodukt fast man brukar säga ost? Nån som vet?
  • jagäraf
    Kenzie skrev 2010-01-25 14:27:05 följande:
    Smör, fett kött, olja.
    Smör är ju mejeriprodukt men gissar att hon som skrev det här menade det som man brukar kalla mjölkprodukter? Alltså mjölk, fil, grädde osv.
  • jagäraf

Hur gör ni andra med träning och motion? Jag brukar promenerad minst en halvtimme per dag. Men gå till gymmet har jag inte "vågat". Känner mig så intutad att man måste äta kolhydrater om man ska träna. Hur gör ni som sagt?

• jagäraf

Nej, det bra med lchf är ju att man inte alls måste motionera för att gå ned i vikt. Men jag skulle vilja att saker och ting blev lite mer fasta om man säger Promenaderna är naturliga för jag har en Border Collie och hon blir inte glad om inte matte går ut ett antal ggr/dag så sammanlagt är jag nog ute minst en timme/dag och det mår jag toppen av.

• jagäraf
    Sagalin skrev 2010-01-25 17:52:23 följande:
    Jag har slarvat sista tiden med både träningen och ätit för stora portioner så jag har också en 3-4kg att gå ner för att komma i alla mina kläder.Träningen har jag kommit igång med sen nyår och nu är det kosten, måste skippa osten men det är så gott!
    Går du på gym? När jag började äta lchf så pratade jag med ägaren till det Nautilusgym jag då gick på. Han sa i princip att jag skulle avlida om jag tränade utan att äta kolhydrater. Behöver jag säga att jag inte gick dit igen...
Svar på tråden LCHF