helene306 skrev 2010-01-23 14:47:40 följande:
Jag gjorde det. Ibland kunde det även bli en ruta varje dag men jag unnade mig det. Jag gick ner ändå. Jag resonerade som så att jag åt det jag ville och var sugen på. När jag körde VV var det så strikt och jag kände att hela dagen blev inrutad för att anpassas till att ha points. Lchf gav mig frihet att äta det jag ville utan att räkna, hålla mig mätt och må bra. Nu är inet jag förtjust i hallon och grädde så jag äter inte det men vill du ha så ät anser jag. Märker du att vågen står still (om det är ner i vikt du vill) får du tänka om.
Jag gör som du, testar mig fram till vad jag "tål". Min man har en arbetskamrat som gått ned massor av kg och dessutom blivit av med sin diabetes (behöver inte medicin längre). Han har väl hållit på närmare ett år och enl min man äter han en skål frysta blåbär med 2 dl vispgrädde VARJE KVÄLL. Han har nog inga problem med mjölkprodukter.
Visst är det en fantastiskt kost. Man kan äta choklar, vispgrädde, feta biffar, aromsmör, bearnaisessås, hollandaisessås osv. Om någon hade sagt det här till mig för 10 år sedan hade jag nog skrattat ihjäl mig. Och ändå "upptäckte" t ex William Banting (han från vem ordet bantning kommer) den här metoden redan på 50-talet (tror jag det var) men tystades ned.