• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Felicia Adrian

hm undra om jag åkt på magsjukan med nu eller om det är biverkning av LCHF...
    Maken var sjuk för 2 veckor sedan och sonen förra veckan i magsjuka... vi andra har sluppit än så länge...

Men idag vaknade jag och mådde as illa. Har sura uppstötningar och även spytt..
    Men frukosten fick jag behålla iaf. Lunch har jag inte varit sugen på och inte klarat tvinga i mig något heller då jag bara mår illa av matlukten just nu...
    Tror det får bli soppa till middag/kvällsmat idag som brukar lugna min mage vid magsjuka, ifall det nu är det..

Någon som mått så här i början eller tror ni det är magsjuka?

Måste klappa mig själv på axeln med idag.
    Igår var det som vanligt lördagsmys framför tv:n (melodifestivalen) då barnen får sitt "lördagsgodis". Igår ville de även ha semla och fick då så snällt ställa mig och göra sådana då barnen bad så snällt.
    Detta var mycket svårt för mig då jag kan låta bli "lördagsgodiset" men semlor är min favorit och längtar alltid till när det är säsong för dem...
    Men jag klarade faktiskt stå emot dem. Mycket tackvare att jag var mätt sedan middagen (1 timme innan) och att jag faktiskt inte hade något söt/bullsug alls.

• helene306
    SusannaT skrev 2010-02-14 15:19:43 följande:
    jag har märkt av alla tre; huvudvärk, illamående och trötthet. hur länge tar det för kroppen att vänja sig?hur ofta väger ni er?har ni nåra recept att dela med?
    Någon vecka kanske?? Jag var seg i nästan 3 veckor innan det vände. Först trodde jag att det var för att jag jobbade natt men då är jag mer seg i skallen, nu var hela kroppen som spagetti och det har jag förstått först nu efteråt att det var omställningen.

Jag vägde mig en gång/vecka på någon bra dag. tror jag valde torsdag eller fredag för att kunna unna sig gott på helgen
    Recept: Googla

Felicia Adrian: Jag skulle tippa på att det är magsjuka, det kan smitta någon vecka eller två efteråt. Du kan ju även blivit smittad av någon annan precis var som helst. Krya på dig!!
  • ardnaxela

idag har jag verkligen haft en svacka. jag är inne i en så kallad "platå" och har inte gått ner någonting på två veckor, vilket iof inte har gjort mig så mycket. Men motivationen har sjunkit en aning. Och idag nådde den nya bottenrekord och jag ramlade ner i matmissbruket igen.

jag ahr hunnit med både en pizza bit och en halv choklad kaka och juice. 
    men det är väl bara att ta nya tag. känns jäkligt bittert dock att veta att jag trots allt inte fått bort den här sortens "impulsätande" trots att jag trodde det.
  • Pixxi
    Måste fråga.... jag har ätit mat med under 5 kolhydrater nu under 3 veckor. Jag har gått upp 1 kg.
    Gör jag fel eller tar det längre tid innan resultat?
  • Lullisgirl

Helgen har flytit på relativt bra. I går unnade jag mig mitt första "fusk" sen nyår. 2 glas rödvin. Det drack jag enligt Skaldemans råd, efter en fet middag. Det var riktigt gott! :) Har inte haft någe speciellt sötsug efter det heller så det känns bra.

Jag verkar ha stannat upp i min viktnedgång nu och jag undrar om det kan bero på min nya last; TY med vaniljpulver. Det är såååååååååå gott! Äter en stor portion delat på två gånger. Kanske 3 dl sammanlagt per dag. Jag försöker använda mer kryddsmör och beasås i stället för gräddsåser för att kompensera. Grönsaker saknar jag inte speciellt mycket mer. I dag har jag bara ätit 4 skivor gurka och en portion pizzasallad i grönsaksväg. En annan sak som jag kanske borde minska på är LCHF-bröd men det är så enkelt att ha i kylen och bre på smör och ost på.
    Jag mår så bra av denna kost!!! Kan inte säga det för många gånger. Hoppas jag kan inspirerera nån som läser detta att börja med LCHF ;)
  • helene306
    Pixxi skrev 2010-02-14 17:57:34 följande:
    Måste fråga.... jag har ätit mat med under 5 kolhydrater nu under 3 veckor. Jag har gått upp 1 kg. Gör jag fel eller tar det längre tid innan resultat?
    Vissa kan gå upp i vikt. Många som går upp i vikt har bantat en del innan lchf och då tar det tid för kroppen att ställa om sig.
    Vad äter du för något som innehåller 5g kolhydrater?? Äter man mycket mejeriprodukter kan vikten stå still också.
  • Jen nifer

jag har gått ner till mitt mål nu, jag kommer införa 1 dag i veckan då jag får äta mer kolhydrater. Jag kan iof tänka mig att gå ner ca 2 kg till. Men de får gärna va på längre sikt. Idag blir de iaf bakad potatis med skagenröra.

Jag kommer dock inte äta pasta ,godis osv. Utan ja kommer nog unna mig just potatis på min dag. De är det ända jag saknat :) Jag kommer helt hålla mig borta från läsk,godis och kakor. Bröd pasta osv även på min "fria" dag.

Mollys & Minnas mamma
  • Pixxi
    helene306 skrev 2010-02-14 19:00:47 följande:
    Vissa kan gå upp i vikt. Många som går upp i vikt har bantat en del innan lchf och då tar det tid för kroppen att ställa om sig. Vad äter du för något som innehåller 5g kolhydrater?? Äter man mycket mejeriprodukter kan vikten stå still också.
    Jag äter turkisk yughurt, valnötter  till frukost, ägg tonfisk och ost till middag och sen nötter till mellanmål... sen äter jag lite olika till kvällsmat. Kyklingfile mm

Dricker mycket mjölk i kaffet och har creame fraiche som sås.