helene306 skrev 2010-02-15 09:49:55 följande:
Jag brukade unna mig en ruta mörk choklad varje dag till kaffet. Nyss märkte jag att en sån ruta innehåller 6 g kolhydrater! Hoppsan ... Jag gick ner ändå, inte i rasande fart men jag tänkte ändå till på ett ungefär hur mycket kolhydrater jag fick i mig/dag. Klart man kan unna sig av både det ena och det andra men man måste vara medveten om att även om det är lågt kolhydratinnehåll i vissa livsmedel så drar det iväg på det totala innehållet under dagen om man mumsar på. Vill man då ner i vikt står man still eller går upp och blir frustrerad för att vågen inte rör på sig.
Hej! Jag har också unnat mig mörk choklad då och då

...86-procentig, mycket gott till kaffet. Sedan julas har jag mått kanon, ingen svullen orolig mage...som jag får så fort jag äter SOCKER. Har minskat flera centimetrar i omfång här och var och känt mig sund och stark. Visst, den här kosten passar inte alla. Men gör den det så tycker i varje fall jag att den är kanon. Och mitt mål har inte varit att rasa i vikt heller

. Då jag inte är så fruktansvärt överviktig så tycker jag att min viktminskning har gått i bra takt. För några år sedan rasade jag 23 kg på 10 veckor, mådde inte så bra fysiskt efter det...men psykiskt

.