• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • helene306
    IssaBL skrev 2010-02-15 10:17:11 följande:
    Alltså, vad äter ni till frukost? Det är här jag faller...jag har så svårt att äta frukost i "vanliga fall" och så ska jag nu äta "mat" till frukost, det blir skitjobbigt för mig.Och om jag ska äta nåt men inte ids laga mat, vad ska man äta då? Förra gången jag körde lchf hade jag inga problem men nu är det inte lika lätt...
    Har du problem med frukosten, skippa den eller är du hungrig på morgonen så du behöver äta? Ät annars när du är hungrig.

Jag brukar äta 2 kokta ägg, några skivor bacon och te med kokosfett i. Annars har jag ätit: Lembasbröd med bregott och ost eller äggröra och bacon. Jag gillar äggen till frukost så det blir dte här.
  • USB

Om man äter för lite fett stannar viktminskningen upp då?

• helene306
    USB skrev 2010-02-15 10:31:32 följande:
    Om man äter för lite fett stannar viktminskningen upp då?
    Ja, det kan den göra. Kroppen ställer in sig på "svält" eftersom den inte får tillräckligt med fett och håller hårt i sina reserver.
  • Cam82

Vad trist det är att jag går upp så mycket vid både ägglossning och mens, efter mens gick jag ner till 67,2kg, nu är jag uppe på 68,6 igen, det känns som att det inte går neråt om det ska vara så här, kan det vara nåt annat som är boven? Jag äter ca 1,5-2dl turkisk yoghurt till frukost, gör ni andra det? men det har jag gjort ett bra tag, till det äter jag 2st hackade nötter och lite kokos i, till det äter jag några ostskivor, lite skinka med philadelphia samt kaffe med grädde.

• helene306

Cam: Du verkar äta en del mejeriprodukter och det kan ge viktuppgång eller att du står still. Bara din frukost med turkisk yoghurt innehåller drygt 8 g kolhydrater. Klart att äl/mens kan spela in, jag svullnade fortfarande i början när jag körde lchf, men kroppen justerade sig vartefter och den rejäla svullnaden jag hade innan la sig.

• Cam82
    helene306 skrev 2010-02-15 10:44:20 följande:
    Cam: Du verkar äta en del mejeriprodukter och det kan ge viktuppgång eller att du står still. Bara din frukost med turkisk yoghurt innehåller drygt 8 g kolhydrater. Klart att äl/mens kan spela in, jag svullnade fortfarande i början när jag körde lchf, men kroppen justerade sig vartefter och den rejäla svullnaden jag hade innan la sig.
    Ok, kanske ska gå tillbaka och äta ägg och bacon på morgonen, men jag blir så less på det, vad äter du/ni andra till frukost?
  • helene306
    Cam82 skrev 2010-02-15 10:47:05 följande:
    Ok, kanske ska gå tillbaka och äta ägg och bacon på morgonen, men jag blir så less på det, vad äter du/ni andra till frukost?
    Jag har svarat i ett inlägg ovan vad jag äter till frukost . Vill du fortfarande äta detta till frukost så kan du självklart fortsätta äta det men försöka dra in på mejeriprodukterna under resten av dagen och få i dig mer fett, det funkade för mig. Jag åt TY+grädde och vaniljpulver när jag jobbade natt i somras och hela den laddningen innehöll runt 17 g kolhydrater (uppdelat på 2 måltider). Jag stod still i vikt men minskade sen mejeri under dagen och åt mer fett och det funkade för mig.
  • Filbunke
    Cam82 skrev 2010-02-15 10:47:05 följande:
    Titta lite längre upp på sidan, jag har skrivit två tips där .
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-02-15 10:28:40 följande:
    Har du problem med frukosten, skippa den eller är du hungrig på morgonen så du behöver äta? Ät annars när du är hungrig.Jag brukar äta 2 kokta ägg, några skivor bacon och te med kokosfett i. Annars har jag ätit: Lembasbröd med bregott och ost eller äggröra och bacon. Jag gillar äggen till frukost så det blir dte här.
    Lembasbröd gillar jag starkt, kanske ska satsa på dem och ägg istället, tack för tips
  • MysMärta

Men hur gör ni med bröd? Skippar ni det helt? Jag har ätit Low carb,men det börjar ju stå en upp i halsen! Annat förslag?{#lang_emotions_smile}