• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • SusannaT

hoppas med här om det e okej.. började med LCHF i förrgår.. 
    startvikt  den 11/2 var 79kg. på 153 cm

hur mkt brukar man ge ned genom snitt? går det lättare att gå ned i vikt på början?

• Lady Dahmer
    SusannaT skrev 2010-02-13 13:19:56 följande:
    hoppas med här om det e okej.. började med LCHF i förrgår..  startvikt  den 11/2 var 79kg. på 153 cmhur mkt brukar man ge ned genom snitt? går det lättare att gå ned i vikt på början?
    mellan ett halvt kilo till två kilo i veckan är väl ganska normalt. Det bästa är ju att det går sakta, då håller man vikten men huden hinner även mer.

I början förlorar man en massa lagrat vatten, magen bli mindre svullen osv. Det ger en bra kick.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • SusannaT
    Lady Dahmer skrev 2010-02-13 13:21:30 följande:
    mellan ett halvt kilo till två kilo i veckan är väl ganska normalt. Det bästa är ju att det går sakta, då håller man vikten men huden hinner även mer. I början förlorar man en massa lagrat vatten, magen bli mindre svullen osv. Det ger en bra kick.
    :D då har jag hittat rätt metod..
  • helene306
    SusannaT skrev 2010-02-13 13:27:40 följande:
    :D då har jag hittat rätt metod..
    Lchf är jättebra Du kan få övergångsbesvär som illamående, trötthet eller huvudvärk men det går över efter ett tag. Med lchf äter man GOTT och mår bra och blir pigg.
  • Felicia Adrian
    Probably the best in the skrev 2010-02-13 13:15:55 följande:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/Längst till höger finns det rubriker som introduktion till LCHF osv.
    kollat den.
    Jo ägg visste jag var bra... men vart jag än läst har det varit kokta ägg man ätit eller rekomenderar tex till frukost... därför jag undra om stekta...
    Sen jo att frukt innehöll kolhydrater vet jag med. Men då jag aldrig typ äter det utan de är bara barnen så inte kollat upp vad som gäller LCHF...

Att jag fråga var att jag bara vet just frukt (men även grönsaker) som innehåller vitaminerna man behöver... då jag alltid haft svårt för få i mig vitaminer framför allt som kroppen behöver via kosten har jag alltid ätit vitamintabletter.. Ville veta hur ni gör och rekomenderar...
  • Felicia Adrian
    Lady Dahmer skrev 2010-02-13 13:12:10 följande:
    ägg i alla former är superbra! du ska prova äggsmör -- MUMS!
    Ja det skall jag ta och testa
    Stekta ägg och bacon är det bästa jag vet så blir nog mycket sådant nu *skratt*
  • Päron1986
    Probably the best in the skrev 2010-02-13 12:27:33 följande:
    Välkommen!
    Tack!

Det är mkt tankar kring det här när man nyss startat, vad som är tillåtet att äta, vad man ska ersätta potatisen med osv osv
  • helene306
    Päron1986 skrev 2010-02-13 14:39:23 följande:
    Tack!Det är mkt tankar kring det här när man nyss startat, vad som är tillåtet att äta, vad man ska ersätta potatisen med osv osv
    Man lär sig

Läs på och sök på google om lchf, ju mer du vet och kan, dessto lättare är det. Man behöver inte alltid ersätta potatisen, en köttbit och kryddsmör är inte fy skam. Jag brukar göra sallad med fetaost eller äta enbart oliver. Annars kokar jag broccoli eller gräddstuvar grönsaker. Blomkålsmos gör många.
  • Päron1986
    helene306 skrev 2010-02-13 14:46:05 följande:
    Man lär sig Läs på och sök på google om lchf, ju mer du vet och kan, dessto lättare är det. Man behöver inte alltid ersätta potatisen, en köttbit och kryddsmör är inte fy skam. Jag brukar göra sallad med fetaost eller äta enbart oliver. Annars kokar jag broccoli eller gräddstuvar grönsaker. Blomkålsmos gör många.
    Jag har ju fördelen att jag älskar vitkål, blomkål :) men även rotsaker så som morötter (gränsfall sa min läkare) och sötpotatis! :/

Jag är ju laktosintolerant så alla recept passar inte, det är dyrare produkter med grädde osv men det går ju fortare att få till!