• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • HannaS83

E det nagon som vet om brustableter typ c-vitamin innehaller kolisar? star inget pa förpakningen..

• HannaS83

föresten läste jag precis att 70g annanas innehaller 4.3 kolhydrater sa det e ju inte sa mkt ( inte burkvarianten i sockerlag da saklart)

• sara1981
    HannaS83 skrev 2010-02-13 15:58:32 följande:
    föresten läste jag precis att 70g annanas innehaller 4.3 kolhydrater sa det e ju inte sa mkt ( inte burkvarianten i sockerlag da saklart)
    Som sagt så får man ju välja själv, men man tittar ju på kolhydratvärdet per 100g när det gäller LCHF och där innehåller ananas 11/100g.
    Energifördelningen är ju 90% kolhydrater, så ur den synpunkten är det inte alls bra.

Men nån gång ibland om man nu känner att man vill unna sig så kan man ju bortse från det..
    Amilia 2006 Max 2008
  • Päron1986
    helene306 skrev 2010-02-13 15:46:39 följande:
    Jag tränade och tänker inte träna alls Träning för viktnedgång om man äter efter lchf är oväsentligt, motion är för kroppen ska må bra. Ananas: Ananas är inte "godkänt" enligt lchf men å andra sidan får man ta ställning till vad man vill unna sig och vad man vill prioritera bort. Klart man kan äta sådant som inte är bra enligt lchf men man ska vara medveten om att högt kolhydratintag kan stanna upp viktnedgång om det är det man strävar efter. Man är olika känsliga för hur mycket sött man klarar av att äta men ändå gå ner i vikt. Jag tänkte som så att jag äter det jag vill, om jag vill men i mindre mängd. Skillnaden var att jag inte längre var sugen. Som när vi blev bortbjudna på fika/mat och det serverades kakor, bullar, godis, pommes/klyftpotatis osv. Jag kunde ta 2 godisbitar eller en kaka (ibland hoppade jag kakan helt och tog enbart kaffe och grädde) men sen var det bra. Potatis kunde jag unna mig också men till skillnad mot 3-4 som innan tog jag 1 eller skippade potatisen helt. Lchf är en livsstil men man får inte glömma bort att leva också för då är dte inget roligt heller om man hela tiden tänker att man inte får äta det och det, det handlar om att prioritera.
    Låter jättebra! Precis som jag tänkt!
    Men jag läste att det handlar om en "avgiftningsperiod" på 3 v som jag får hålla hårt på vad man äter! Och det är ju vettigt!
  • Probably the best    in the
    LillaÅskMolnet skrev 2010-02-13 15:39:38 följande:
    Hej...har en liten fråga eftersom jag ev ska starta m LCHF snart igen...Proteindrinkar,dricker ni det eller är det inte tillåtet?
    Lite osäker, tränar du är det troligen mer ok, men du ska ju inte tillföra protein i för stor mängd heller. Low carb, high fat och normatl med protein
    Men om du väljer en proteindrikt istället för mat kan det säkert funka.
    Andra åsikter?
  • jagäraf
    Probably the best in the skrev 2010-02-13 17:34:04 följande:
    Lite osäker, tränar du är det troligen mer ok, men du ska ju inte tillföra protein i för stor mängd heller. Low carb, high fat och normatl med protein Men om du väljer en proteindrikt istället för mat kan det säkert funka.Andra åsikter?
    Innehåller proteindrinkar verkligen tillräckligt med fett för att ersätta mat är min reflektion?
  • Probably the best    in the
    jagäraf skrev 2010-02-13 17:37:03 följande:
    Innehåller proteindrinkar verkligen tillräckligt med fett för att ersätta mat är min reflektion?
    Beror väl på hur man blandar dom...färdigblandade gör det säkert inte. Sen får man ju se till det totala intaget på hela dagen, blir man mätt osv.
    Men det känns ju inte som att man måste ta till proteindrinkar, men det kan ju vara en av delarna om man känner för det.
  • Lady Dahmer
    Päron1986 skrev 2010-02-13 15:13:00 följande:
    Får man äta ananas i mat?!tex kassler, ost, ananas...
    nej. ingen frukt. på sin höjd ett äpple om dagen. Annars kan man, när suget tränger på äta hallon. Men inte mycket.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Felicia Adrian skrev 2010-02-13 14:04:21 följande:
    kollat den.Jo ägg visste jag var bra... men vart jag än läst har det varit kokta ägg man ätit eller rekomenderar tex till frukost... därför jag undra om stekta...Sen jo att frukt innehöll kolhydrater vet jag med. Men då jag aldrig typ äter det utan de är bara barnen så inte kollat upp vad som gäller LCHF...Att jag fråga var att jag bara vet just frukt (men även grönsaker) som innehåller vitaminerna man behöver... då jag alltid haft svårt för få i mig vitaminer framför allt som kroppen behöver via kosten har jag alltid ätit vitamintabletter.. Ville veta hur ni gör och rekomenderar...
    grönsaker innehåller precis samma vitaminer men oftast mer av dem, och inget socker! Men du! Ägg är ju en vitaminbomb! Du får i dig nästan allt du behöver.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/