• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • juzze

Här hänger jag gärna på! Har tidigare ätit lchf och mått mycket bra av det, men tappade stinget för ett halvår sen ungefär.. dumt var det. Men men, nu är det nya bullar (eller: inga bullar) som gäller!

Det jag hatar mest med denna kosthållning är andedräkten.. från dag ett kommer den och så jagar den mig för alltid. Vill bara tugga tuggummi dygnet runt men det är ju inte heller så himla bra. Hur gör ni andra med det?

• sara1981
    Pixxi skrev 2010-02-14 19:39:31 följande:
    Jag äter turkisk yughurt, valnötter  till frukost, ägg tonfisk och ost till middag och sen nötter till mellanmål... sen äter jag lite olika till kvällsmat. Kyklingfile mm Dricker mycket mjölk i kaffet och har creame fraiche som sås.
    Nötter är väl inte tillåtet vad jag vet? Kan ha fel, men tror att det innehåller över 10g kolhydrater/100g.

Sen är väl tipset att undvika mjölken i kaffet och ev ta lite grädde ist..
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Pixxi skrev 2010-02-14 20:22:38 följande:
    Valnötter innehåller 4 kolhydrater
    Aha, ok, då ska de väl inte vara något problem..{#lang_emotions_undecided}
    Men du kan ju göra ett försök att minska på mjölkprodukterna, ta bort de minst feta först!
    Amilia 2006 Max 2008
  • ardnaxela
    juzze skrev 2010-02-14 20:21:36 följande:
    Här hänger jag gärna på! Har tidigare ätit lchf och mått mycket bra av det, men tappade stinget för ett halvår sen ungefär.. dumt var det. Men men, nu är det nya bullar (eller: inga bullar) som gäller! Det jag hatar mest med denna kosthållning är andedräkten.. från dag ett kommer den och så jagar den mig för alltid. Vill bara tugga tuggummi dygnet runt men det är ju inte heller så himla bra. Hur gör ni andra med det?
     jag har en reseförpackning munskölj i väskan :) 
    Det är ett rent helsike med den där smaken alltså..
  • helene306
    Jag äter turkisk yughurt, valnötter  till frukost, ägg tonfisk och ost till middag och sen nötter till mellanmål... sen äter jag lite olika till kvällsmat. Kyklingfile mmDricker mycket mjölk i kaffet och har creame fraiche som sås.
    Äter du mycket valnötter kan det dra iväg även om de innehåller 4 g/100. Lägger du ihop hela mängden du får i dig blir det rätt mycket kanske? Mejeriprodukterna tror jag mer på är boven: turkisk yoghurt, mycket mjölj och creme fraiche. Testa att minska något en aning eller byt ut något mot mer fett för att se om det gör verkan. Jag stod still när jag åt mycket mejeri men när jag tänkte till (åt fortfarande samma mängd) och la i mer fett i maten rörde vågen på sig igen.
  • Päron1986
    Ska inte den dåliga andedräkten försvinna "efter en vecka eller så" har jag läst???
  • juzze
    Päron1986 skrev 2010-02-14 20:56:32 följande:
    Det har den inte gjort på mig. Tyvärr. Haha. Iofs har det nog blivit bättre med tiden.. men den har inte helt försvunnit.
  • juzze
    Jag äter turkisk yughurt, valnötter  till frukost, ägg tonfisk och ost till middag och sen nötter till mellanmål... sen äter jag lite olika till kvällsmat. Kyklingfile mm Dricker mycket mjölk i kaffet och har creame fraiche som sås.
    Minska på nötterna och öka på fettet! (smör, kokosolja, olivolja osv)
  • Pikapika
    Pixxi skrev 2010-02-14 17:57:34 följande:
    Måste fråga.... jag har ätit mat med under 5 kolhydrater nu under 3 veckor. Jag har gått upp 1 kg. Gör jag fel eller tar det längre tid innan resultat?
    Även om varje livsmedel inte innehåller mer än 5% kolhydrater så kan ju den sammanlagda mängden per dag bli ganska hög. Är man känslig så kanske den inte ska vara mer än, säg 20 GRAM per dag för viktnedgång.