• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Felicia Adrian
    Modesty Blaise skrev 2010-02-13 11:25:53 följande:
    Frukta ska man väl inte äta alls? Ja, utom avacado då. Och kokosfett. Trodde jag?
    Vet inte hur det är med frukt enligt LCHF... precis startat..
    men jag har inte fått i mig tillräckligt tidigare och tro inte jag kommer få i mig mer nu...
  • Felicia Adrian
    helene306 skrev 2010-02-13 11:29:19 följande:
    Jag åt inga kosttillskott alls när jag körde lchf "på riktigt". Nu tar jag en multivitamintablett, Familj, men det är mest pga graviditeten.
    Är den jag tar med.
    Jag får lätt vitaminbrist och mår då dåligt därför har jag ätit det hela tiden då jag är mycket dålig på att få i mig det natulig väg.
  • helene306
    Felicia Adrian skrev 2010-02-13 11:53:57 följande:
    Vet inte hur det är med frukt enligt LCHF... precis startat..men jag har inte fått i mig tillräckligt tidigare och tro inte jag kommer få i mig mer nu...
    Frukt ska man undvika pga dess fruktos=socker. Vill man äta en frukt ska man helst ta den efter maten som efterrätt. Frukt kan betecknas som godis i lchf.
  • Probably the best    in the
    Felicia Adrian skrev 2010-02-13 11:53:57 följande:
    Vet inte hur det är med frukt enligt LCHF... precis startat..men jag har inte fått i mig tillräckligt tidigare och tro inte jag kommer få i mig mer nu...
    Utgick ifrån att du visste att frukta var big nono
  • Päron1986

Hej!

Jag började med LCHF idag! Min läkare som jag är i kontakt med pga övervikt höll med mig om att jag skulle må bra av lchf!

Till frukost åt jag fyra st matmuffins gjorda enligt ett lchf recept, som var typ som "äggstanning"c och var jättegoda!

Päron1986 skrev 2010-02-13 12:23:20 följande:
    Hej!Jag började med LCHF idag! Min läkare som jag är i kontakt med pga övervikt höll med mig om att jag skulle må bra av lchf!Till frukost åt jag fyra st matmuffins gjorda enligt ett lchf recept, som var typ som "äggstanning"c och var jättegoda!
    Välkommen!
  • Felicia Adrian
    Probably the best in the skrev 2010-02-13 12:01:15 följande:
    Utgick ifrån att du visste att frukta var big nono
    inte full koll på det.. fast åt inte frukt tidigare heller iof så inget jag hunnit kolla då jag inte haft något sug på det.. grönsaker har jag alltid varit dålig på att äta med :-P något salladsblad ibland och någon gurka. brocoli eller blomkol kan slinka ner med när man är borta...
  • Felicia Adrian

Hur är det med stekta ägg? Läst att kokta ägg är bra att äta men jag gillar inte det...

• Lady Dahmer
    Felicia Adrian skrev 2010-02-13 12:50:15 följande:
    Hur är det med stekta ägg? Läst att kokta ägg är bra att äta men jag gillar inte det...
    ägg i alla former är superbra! du ska prova äggsmör -- MUMS!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    Felicia Adrian skrev 2010-02-13 12:50:15 följande:
    Abolut, i massr av smör!
    Du, ett tips: på www.kolhydrater.ifokus.se finns på förta sidan en LCHF folder som guidar bra.
    Ta inte illa upp men vet du inte ens att ägg är kanon (bara protin i stort sett) och att frukt är mycket kolhydrater så behöver du nog börja med det alla mest grundläggande för att lycka. Läs och kom sen med frågorna hit! Men få först en bra grundläggande överblick.
    Tror även att doktor Dahlqvist gjort en liknande folder, ska e om jag hittar.