• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Felicia Adrian
    MiaP skrev 2010-02-12 21:52:34 följande:
    JA MÄ! Äääälskar dessa vingar!
    ja det blev ett perfekt mål till lunch igår

Maken skratta bara när jag sade det och sa "jaha då får man kundvagnen full med sådana lådor då nästa gång vi handlar".
    Kommer kanske inte bli full kundvagn men lär köpa på mig ett par lådor
  • Felicia Adrian
    Lullisgirl skrev 2010-02-13 05:21:29 följande:
    Om man ska äta strikt LCHF äter du max 20 g kh/dag. Man får räkna i hop o kolla lite men i princip kan du äta hur mycket ägg, bacon, kött och smör du vill. Men bara tills du blir mätt såklart. I början får man i sig bra mycket innan magen vänjer sig och lär sig att den blir mätt av mindre. Sen krymper magsäcken och man vill bara ha en liten portion.
    Väntar på att magen skall anpassa sig.
    Märkte att jag snabbt går från hungrig till mätt när jag ätit enligt LCHF nu. Så får äta långsamt och känna efter hela tiden då mättnaden kommer väldigt fort och inget kul att få massa mat kvar på tallriken när man blivit mätt..
  • Soltoa

Nu är fröken frågvis inne med en fråga igen... :P
    Går LCHF ut på att endast räkna kolhydrater? Ska man inte hålla sig till viss mängd kalorier eller är det bara kolhydraterna man ska räkna? :) Isf verkar ju LCHF både enkel och god att följa! :)

• Felicia Adrian
    Soltoa skrev 2010-02-13 10:18:17 följande:
    Nu är fröken frågvis inne med en fråga igen... :PGår LCHF ut på att endast räkna kolhydrater? Ska man inte hålla sig till viss mängd kalorier eller är det bara kolhydraterna man ska räkna? :) Isf verkar ju LCHF både enkel och god att följa! :)
    Som jag förstått det (precis börjat så ingen expert direkt) så är det kolhydrater man bara skall hålla koll på. Undvika all pasta, potatis (pommes, chips osv) och ris som är kolhydrat rikt.

Tycker också det är enkelt och gott.. Men kan säga att i början är det inte så lätt att ha koll på hur mycket kolhydrater man sätter i sig.. Mycket räknande till en början men man lär väl sig med tiden
  • Felicia Adrian

Någon här som äter/ätit extra mineral/vitamin tabletter i början?
    Jag är mycket dålig på att få i mig grönsaker och frukt så det täcker mitt behov av vitaminer... Har väldigt ofta fått äta vitamin tabletter för att få i mig rätt mängd..

• Probably the best    in the
    Felicia Adrian skrev 2010-02-13 10:30:07 följande:
    Någon här som äter/ätit extra mineral/vitamin tabletter i början?Jag är mycket dålig på att få i mig grönsaker och frukt så det täcker mitt behov av vitaminer... Har väldigt ofta fått äta vitamin tabletter för att få i mig rätt mängd..
    Ja det rekommenderas väl? Och inte bara i början utan hela tiden. Man äter ju vissa grönsaker men tror kroppen kan behöva lite extra ändå. Dricker alltid en Cvitamin brus varje morgon också.
  • Felicia Adrian
    Probably the best in the skrev 2010-02-13 10:45:45 följande:
    Ja det rekommenderas väl? Och inte bara i början utan hela tiden. Man äter ju vissa grönsaker men tror kroppen kan behöva lite extra ändå. Dricker alltid en Cvitamin brus varje morgon också.
    Då skall jag fortsätta med det
  • Probably the best    in the
    Felicia Adrian skrev 2010-02-13 10:51:37 följande:
    Då skall jag fortsätta med det
    Jag tycker sånt där med kosttillskott är lite spännande. Ska försöka lära mig mer. Men en sak är väl att dom dagliga rekommendationerna eg är ganka så för låga? Jag har hypotyreos och ska försöka börja peta i mig mer av det som rekommenderas just där.
  • Modesty Blaise
    Någon här som äter/ätit extra mineral/vitamin tabletter i början? Jag är mycket dålig på att få i mig grönsaker och frukt så det täcker mitt behov av vitaminer... Har väldigt ofta fått äta vitamin tabletter för att få i mig rätt mängd..
    Frukta ska man väl inte äta alls? Ja, utom avacado då. Och kokosfett. Trodde jag?
  • helene306
    Någon här som äter/ätit extra mineral/vitamin tabletter i början?Jag är mycket dålig på att få i mig grönsaker och frukt så det täcker mitt behov av vitaminer... Har väldigt ofta fått äta vitamin tabletter för att få i mig rätt mängd..
    Jag åt inga kosttillskott alls när jag körde lchf "på riktigt". Nu tar jag en multivitamintablett, Familj, men det är mest pga graviditeten.