• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • MiaP
    Pearl skrev 2010-02-18 21:27:59 följande:
    Är väldigt sugen att prova på det här. Har en hel del misslyckade försök att gå ner i vikt. kanske det här skulle gå bättre. Lite nyfiken. Hur länge har ni andra hållit på och hur mycket har ni gått ner? Jag behöver gå ner jättemycket.
    Går ner två kilo varje vecka för att sedan gå upp två kilo varje helg - f*rbannade öl! nädå, men håller jag strikt så går jag ner 2-3 kg på en vecka. Nu gör jag inte det utan äter så jag mår bra. Blir lite alkohol på helgen och ibland chips. Funkar inte för mig om jag ska gå ner. Men man mår ju så BRA!

Prova några veckor! Det här är ingen bantningskur med svält utan god, mättande mat som du går ner i vikt av!

Lycka till!
  • Sagalin
    Pearl skrev 2010-02-18 21:27:59 följande:
    Är väldigt sugen att prova på det här. Har en hel del misslyckade försök att gå ner i vikt. kanske det här skulle gå bättre. Lite nyfiken. Hur länge har ni andra hållit på och hur mycket har ni gått ner? Jag behöver gå ner jättemycket.
    Jag har ätit LCHF i över två år.

Första gången gick jag raskt ner nästan 10kg.
    Tyvärr gick jag upp en del av dessa kilon  när jag började kvällsäta(överäta?) cremefraice med grädde och kokos. Jag tog tag i dem förra våren och började dessutom träna. Jag gick ner och var nöjd med min kropp. Sen av någon konstig anledning slutade jag att träna och började kvällsäta= några kilons uppgång.
    Nu har jag sen nyår började träna igen och kilona går sakta med säkert neråt. Eller rättare sagt omfånget, eftersom jag börjat styrketräna lite så ska jag inte bara stirra mig blind på vågen
    För det är omfånget som räknas, vikten är bara en siffra på vågen.

MEN, under hela denna tiden har jag mått så BRA( efter omställningsperioden så klart) Jag började löpträna och klarade av att springa 1mil, jag har väl bara klarat av att springa 1km innan!
  • Lullisgirl

Ni som använder Sukrin (ni som är väldigt kh-känsliga) triggar det ert sötsug? Smakar det som sötningsmedel (äckligt)?

• Penno

Alltså, nu blir jag aningen frustrerad{#lang_emotions_yell}. Har kört de senaste 3 dagarna utan mejeriprodukter och ökat på fettmängden men går upp några hg varje dag!! När jag började med LCHF för 6 v. sedan, tror jag, så gick jag ner drygt 2 kg på en vecka (vätska då antar jag). Sedan dess så har jag pendlat lite upp och ner för att nu senaste tiden gå upp i vikt. Trodde att om jag utesluter mjölkprodukterna så skulle det ge resultat men inte det. Nu funderar jag faktiskt på att gå tillbaka och äta grädde, CF och TY igen samt minska ner på fettet. Blir så irriterad!!!!!!!!!!!!!

Har måttat mig, och nej, jag har inte minskat i omfång snarare ökat kring magen och rumpan (där jag önskat att jag skulle tappa :( )

Kan det vara så att jag ska ha min mens på drygt 1 vecka? Påverkar det vikten för er andra? Själv har jag aldrig tänkt på om jag går upp i vikt tiden mellan ägglossning och mens.....

• Sagalin
    Penno skrev 2010-02-19 08:25:40 följande:
    Alltså, nu blir jag aningen frustrerad. Har kört de senaste 3 dagarna utan mejeriprodukter och ökat på fettmängden men går upp några hg varje dag!! När jag började med LCHF för 6 v. sedan, tror jag, så gick jag ner drygt 2 kg på en vecka (vätska då antar jag). Sedan dess så har jag pendlat lite upp och ner för att nu senaste tiden gå upp i vikt. Trodde att om jag utesluter mjölkprodukterna så skulle det ge resultat men inte det. Nu funderar jag faktiskt på att gå tillbaka och äta grädde, CF och TY igen samt minska ner på fettet. Blir så irriterad!!!!!!!!!!!!!Har måttat mig, och nej, jag har inte minskat i omfång snarare ökat kring magen och rumpan (där jag önskat att jag skulle tappa :( )Kan det vara så att jag ska ha min mens på drygt 1 vecka? Påverkar det vikten för er andra? Själv har jag aldrig tänkt på om jag går upp i vikt tiden mellan ägglossning och mens.....
    Det är väl jättevanligt att gå upp i vikt innan mens?

Har du kunnat gå på toaletten och göra nr2?
  • helene306
    Rönnen: Mensen kan påverka och du har trots allt bara varit utan mejeriprodukter i 3 dagar, låt det gå MINST 1 vecka (gärna längre) innan du utvärderar resultatet av att minska mejeridelen. Jag förstår att det är frustrerande och jag är vågfreak också (väger mig varje dag nu för att ha koll på svullnandet ) men när jag körde lchf ställde jag mig inte på vågen varje dag. Jag blev så besviken om den visade uppåt.
  • numberone

Är färska kryddor ok, som basilika, gräslök, persilja??

Ellen 080618, Agnes 090615
  • IsaCMoJs

När jag har mens kan jag gå upp 3 kilo utan att jag gjort något speciellt så du får avvakta och se till efter mensen försvunnit!

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Tiger Af Lilja

Färska örter och kryddor är bra!  Jag åt paprikasnitt med ost och skinka med bredgott idag som smörgås, GOTT och nyttigt med grönsakerna.

Kaffet har jag i en pytteskvätt röd mjölk då grädden är slut, ocg rapsolja :)

Nu känner jag att sötsuget är på väg att försvinna känns härligt är på dag 3..

• Cam82

Igår kväll hade jag så där ont i magen igen, har haft det 4-5 kvällar nu, jag har kört lchf sedan 11/11(omstart) från början fick jag tokont av att äta avocado, tror att det var den som gjorde det iaf, det konstiga är att magontet kommer runt 21 varje kväll. Vad tror ni? ska jag ta bort kaffet eller kokosfettet tex? Idag har jag ännu inte druckit kaffe, men är väldigt sugen, har heller inte använt kokosfett i teet, jag tog äggmjölk istället.