• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • MiaP
    Lumut skrev 2010-02-18 18:01:20 följande:
    Hur var det med laktosprodukter o kolhydratmängd? precis fått reda på att jag är laktosintolerant. Äter feta mjölk produkter TY keso osv..de funkar..men inte vanligt mjölk ska köpa laktosfri ist..men hur ser värdet ut där? Nån som vet?
    Jag använder laktosfri mellanmjölk. 2.8 g kolhydrater/100 g. Den andra är 5 g/100 g. Så visst gör det skillnad. Jag började använda den för jag har så mycket mjölk i kaffet. Avskyr att ha grädde i kaffet men det här funkar ju!
  • Lullisgirl
    Jag o sambon ska i väg till stlm över helgen. Vi ska bo på hotell och gå på konsert. Nån som har tips på var vi ska äta bra mat, gärna LCHF eller nått ställe där dom är schyssta och fixar till? Hotellfrukosten ska iaf inte bli nått problem.
    Hur gör ni andra när ni är på resande fot? Hemma går det ju bra att ha några kokta ägg och en tub majjo i kylen om suget kommer på men vad kan man ha med sig?
  • numberone
    Lullisgirl skrev 2010-02-18 18:53:11 följande:
    Jag o sambon ska i väg till stlm över helgen. Vi ska bo på hotell och gå på konsert. Nån som har tips på var vi ska äta bra mat, gärna LCHF eller nått ställe där dom är schyssta och fixar till? Hotellfrukosten ska iaf inte bli nått problem. Hur gör ni andra när ni är på resande fot? Hemma går det ju bra att ha några kokta ägg och en tub majjo i kylen om suget kommer på men vad kan man ha med sig?
    babybel ostar?! läste det på nån tipssida
    Ellen 080618, Agnes 090615
  • Pixxi

Åh typiskt åt isterband och stuvad vitkål till middag idag. SÅ gott, men upptäckte sen att det var 8 kolhydrater i isterbanden.

• numberone
    Penno skrev 2010-02-18 15:01:22 följande:
    Nu har jag kollat med ketosstickor o jag hamnade på "hög" 8 mmol/l så då är jag i ketos då antar jag? Jag som nästan trott att jag inte är det då jag inte har drabbats av några som helst negativa biverkningar :)
    vad är detta??
    Ellen 080618, Agnes 090615
  • Cam82

Jag drack nyss äggmjölk med kakao och sukrin, det smakade precis som varm oboy, bara det att jag råkade ta i lite för mycket sukrin :p jag ska prova att ha i kaffet imorgon bitti tänkte jag, har slutat med grädden i kaffet from idag. Jag bakade även lembasbröd som jag ska ha till frukost, de är supergoda.

• helene306
    Pixxi skrev 2010-02-18 19:23:47 följande:
    Åh typiskt åt isterband och stuvad vitkål till middag idag. SÅ gott, men upptäckte sen att det var 8 kolhydrater i isterbanden.
    De isterband jag köper och äter är det 9 g i men det låter jag vara. Isterband är SÅ gott och de gånger jag äter det unnar jag mig de kolhydraterna Jag har inte hittat isterband med lägre kolhydrat i, inte i vår Ica Maxi iaf och de småländska isterbanden jag köper smakar gott så jag chansar inte med några andra.
  • Penno
    numberone: ketosstickor är stickor som visar om man är i ketos. De är egntligen till för diabetiker.
  • Pixxi
    helene306 skrev 2010-02-18 19:58:08 följande:
    De isterband jag köper och äter är det 9 g i men det låter jag vara. Isterband är SÅ gott och de gånger jag äter det unnar jag mig de kolhydraterna Jag har inte hittat isterband med lägre kolhydrat i, inte i vår Ica Maxi iaf och de småländska isterbanden jag köper smakar gott så jag chansar inte med några andra.
    Jag åt smålänska isterband utan socker Jo, det var gott lika gott som vanliga.
  • Tant Elin

synpunkter på min dag idag:

frukost: kaffe m äggmjölk
    lunch: köttfärssås m gröna bönor, riven ost och smörklick
    mm: äggmjölk m kakao och vaniljpulver
    middag: wienerkorv (4kh) blomkålsmos m smör
    kvällsfika: oopsies m smör och skinka, kokt ägg med majonäs.

Har visst fått i mig 5 ägg idag, är det för mycket?

Förutom ost och smör har jag inte ätit några mjölkprodukter Dock har jag vräkt på med mkt mera smör än jag brukar. Har märkt att mättnaden kommer mkt senare med så mkt smör så det kommer ta några dagar att lära sig att inte ta om fast man inte känner sig mätt direkt.