• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Åsalie
    juzze skrev 2010-02-19 16:28:16 följande:
    åsalie: det lät som väldigt lite mat.
    Ja, nu borde det väl hända saker.... Så länge man äter sig mätt borde det vara lugnt visst? Men nu har jag verkligen tagit "mycket fett" på allvar. Vad händer med överskottsfettet om inte kroppen använder detta till energi?
  • Penno
    Åsalie skrev 2010-02-19 17:21:21 följande:
    Ja, nu borde det väl hända saker.... Så länge man äter sig mätt borde det vara lugnt visst? Men nu har jag verkligen tagit "mycket fett" på allvar. Vad händer med överskottsfettet om inte kroppen använder detta till energi?
    Det undrar jag också....

Ikväll lär det skena iväg för mig då vi ska ut på krogshow med mat till o den tänker jag faktiskt äta! Kostar flera hundra så då tänker jag "spåra ur" ! :) dessutom blir det något glas rött också. Blir intressant att se resultatet på vågen på nån dag... blir väl mindre kul men men, det blir framtidens bekymmer :)
  • helene306

Fan ... sugen på precis allt och ingenting, typ chips och dipp. Det åt jag för ca 4 år sen och det är absolut ingen favvo men sugen är jag Har stoppat i mig skit hela dagen och triggar suget ännu mer BLÄÄÄÄÄÄ!!!! Hatar suget! *mutter och svordomar*

Brie: Har jag också mumsat fast jag är gravid

• Lady Maria

Hej! Brukar ni dricka vatten eller mjölk med proteinpulver som mellanmål? Är det någon som kan tipsa om ett bra kolhydratfattigt proteinpulver?

• Jen nifer

nu ha rja för första gången ätit hemmagjord pizza på lemasbotten.. mycket mäktigt, kan tänka mig ha lite oregano i nästa gång:)

Visste inte att man kunde äta så mycket ägg. Kommer nog öka på med mer ägg då :)

Mollys & Minnas mamma
  • juzze
    Lady Maria skrev 2010-02-19 18:45:53 följande:
    Hej! Brukar ni dricka vatten eller mjölk med proteinpulver som mellanmål? Är det någon som kan tipsa om ett bra kolhydratfattigt proteinpulver?
    Nä, använder inte proteinpulver. Känner inget behov av det alls och tycker det smakar apa.
  • Lullisgirl
    Lady Maria skrev 2010-02-19 18:45:53 följande:
    Kanske det går lika bra med äggmjölk? Om man äter LCHF ska man ju inte få FÖR mycket proteiner heller så...
  • The Kittycats
    helene306 skrev 2010-02-19 18:37:54 följande:
    Fan ... sugen på precis allt och ingenting, typ chips och dipp. Det åt jag för ca 4 år sen och det är absolut ingen favvo men sugen är jag Har stoppat i mig skit hela dagen och triggar suget ännu mer BLÄÄÄÄÄÄ!!!! Hatar suget! *mutter och svordomar*Brie: Har jag också mumsat fast jag är gravid
    Du kommer snart igen Suget går ju upp och ner, så nya tag imorgon.
    Själv har jag varit sugen på färsk ananas hela veckan, så ikväll måste jag bara ha det. Lite hård , omogen, nästan sur och inte så söt. Så nu känns tungan "uppfrätt" {#lang_emotions_tongue_out}
    Men vad fan, det är inte lika lätt som gravid. Tycker iaf inte jag. Ibland håller sig suget (hormonerna?) i schack, och ibland slår det i taket.
    ♥ bf 2010-07-20
  • numberone

Jag tycker det här ska bli jätte svårt och är VÄLDIGT nervös för att gå upp i vikt.... Det är min stora fasa, jag vill aldrig, Aldrig, ALDRIG någonsin väga så här igen...

Ellen 080618, Agnes 090615