kul med såna tips! Själv äter jag paranötter när jag unnar mig nåt..... och liiite vitt vin :)
Jag vill förlora all onödig bukfett, även om det är lite kvar..... Så nu är det lite strängre lchf som gäller.... Vad anser ni om detta?
frulle - te (förr med grädde, nu utan) äggröra=2 ägg. Bacon=½ pkt. Rejäl smörklick till!
förmiddagskaffe - ca 2 koppar (1,5 mugg kanske) med grädde
Detta står jag mig på fram till ca 16-17. Då brukar jag ta nåt litet för att klara mig fram till kvällen (föredrar att äta middag efter barnen somnat) Så.... Det kan bli lite keso+grädde+oststavar eller helt enkelt bara kaffe med grädde och/eller te med grädde. eller kanske nån skiva ost/skinka...... igår blev det en mini omelett med 1 ägg och en sked keso.... Till detta en rejäl klick smör.
kl. 21 (jag vet, seeent....men föredrar att äta efter träning) en halv laxfilé + rejält med smör. (smör till varje tugga)
Detta står jag mig på. Detta är ett ex. Det brukar bli lax eller kyckling på kvällen. Först när jag började LCHF så åt jag 2 laxfiléer eller 2 kycklingfiléer.... Nu räcker det med en halv filé, men då har jag lagt till rejält med smör. då och då har jag några skivor paprika till........(eller thai-tillbehör till kycklingen, såsom minimajs, och strimlad bambuskott)
Började med detta ca 3 dagar sen... Innan dess var det rätt mkt mer protein, (fler ägg till äggröran på morran, samt kanske 1 filé på kvällen ist för 0,5, samt rejält med grädde i både röra och te/kaffe)