• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • sara1981
    Kenzie skrev 2010-02-18 13:51:42 följande:
    Jag har aldrig hört talas om att Ica och Coop inget eget vaniljpulver. Alltså inte vaniljsocker eller vanillinsocker utan rent vaniljpulver. Här finns en bild på det jag brukar köpa (inte min blogg) www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?...
    Det är den jag har också..
    Amilia 2006 Max 2008
  • Penno

Nån som vet om vaniljarom är ok? Jag tycker att vaniljpulvret knappt smakar något, då måste jag ha i mycket o den lilla burken räcker inte länge då :(
    Har förstått det som att vaniljarom smakar mera?

• Jen nifer
    Penno skrev 2010-02-18 13:58:11 följande:
    Nån som vet om vaniljarom är ok? Jag tycker att vaniljpulvret knappt smakar något, då måste jag ha i mycket o den lilla burken räcker inte länge då :( Har förstått det som att vaniljarom smakar mera?
    undrar jag med, för här finns inte vaniljpulver utan bara vaniljarom
    Mollys & Minnas mamma
  • Felicia Adrian
    Kenzie skrev 2010-02-18 13:51:42 följande:
    Jag har aldrig hört talas om att Ica och Coop inget eget vaniljpulver. Alltså inte vaniljsocker eller vanillinsocker utan rent vaniljpulver. Här finns en bild på det jag brukar köpa (inte min blogg) www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?...
    okej... de hade för typ 1-2 år sedan men kanske inte var lönsamt... inte kollat efter det då jag inte bakat sedan våren 2008 pga jobbig graviditet och sen jobbigt år efter det med lillan... Så har faktiskt inget hemma{#lang_emotions_undecided}
  • Penno

Nu har jag kollat med ketosstickor o jag hamnade på "hög" 8 mmol/l så då är jag i ketos då antar jag? Jag som nästan trott att jag inte är det då jag inte har drabbats av några som helst negativa biverkningar :)

• Lady Dahmer
    USB skrev 2010-02-18 13:10:04 följande:
    Vart hittar man vaniljpulver? Går det bra att använda vaniljstång?
    coop. (konsum osv) de har ekologiskt vaniljpulver.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lumut

Hur var det med laktosprodukter o kolhydratmängd?

precis fått reda på att jag är laktosintolerant. Äter feta mjölk produkter TY keso osv..de funkar..men inte vanligt mjölk ska köpa laktosfri ist..men hur ser värdet ut där? Nån som vet?
  • Lullisgirl
    Lumut skrev 2010-02-18 18:01:20 följande:
    Hur var det med laktosprodukter o kolhydratmängd? precis fått reda på att jag är laktosintolerant. Äter feta mjölk produkter TY keso osv..de funkar..men inte vanligt mjölk ska köpa laktosfri ist..men hur ser värdet ut där? Nån som vet?
    Laktosfri mjölk borde innehålla mindre kh än vanlig om jag inte missminner mig.
  • Lullisgirl

Om man tex blandar vaniljpulvret i TY så smakar det mer om det får stå och dra. Jag brukar blanda en hel tetra i gången! :D