• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Linda1976
    Kenzie skrev 2010-02-18 11:03:35 följande:
    Hurra!! Välkommen tillbaka
    Tack rara du
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Kickiliisa
    Lady Dahmer skrev 2010-02-18 10:15:39 följande:
    ang. kokosfettet i silverförpackningen: jag vet inte VARFÖR, men jag vet att det inte är bra. Det är processerat på nåt sätt.
    Det är blekt också.
  • Tant Elin
    Liten måne skrev 2010-02-18 11:48:32 följande:
    Jag vet ju att frukt är godis, men det måste ju finnas bättre resp sämre frukt, om man nu blir väldigt sugen. Så hur illa är olika frukter?
    bär är bättre än frukt, inte lika mycket fruktsocker men ändå sött. Ta några hallon istället för en frukt
  • Lady Dahmer
    Liten måne skrev 2010-02-18 11:48:32 följande:
    Jag vet ju att frukt är godis, men det måste ju finnas bättre resp sämre frukt, om man nu blir väldigt sugen. Så hur illa är olika frukter?
    bär är bättre. hallon helst.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Linda1976
    Liten måne skrev 2010-02-18 12:09:07 följande:
    och jordgubbar och blåbär?
    jordgubbar är sämst. Vilda blåbär bättre än odlade stora amerikanska (som jag iofs tycker är godare, men men... det är ju lite också beroende på hur ofta man äter dem)
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Liten måne

tänkte börja göra smoothie till frukost och tänkte man kanske kunde variera lite på innehållet. Har alltid massor med blåbär i skogen utanför huset så vintertid är frysen alltid full av egenplockat

El ja egentligen undrade jag ju om frukt från början. Försöker bara få någon ordning på hur ok el inte ok alla saker är.

• Penno
    Cam82 skrev 2010-02-18 10:03:22 följande:
    Tar du även bort ost då, vanlig och brie tex?
    Ja det gör jag. Det enda i grädde och CF väg som jag får i mig är om jag, som tex idag, kommer att göra torsk i ugn i en sås av dessa två. Då kommer jag att ta en portion fisk med gräddsåsen som "hänger med", om du förstår hur jag menar :).
    Jag tar dock lite grönsaker till mitt kött, känns så trist annars. Är inne på min 3:e dag på det här sättet men har inte märkt någon skillnad. Förhoppningsvis beror det på att jag är i den andra delen av menscykeln så jag har kanske bundit på mig vätska :S
  • Felicia Adrian

idag blev det omelett till mig och barnen till lunch.
    Barnen gillade det skarpt
    Jag och sonen ville ha västkustsallad men dottern gillar det inte så hon lät bli och tog bara ost på istället.