• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • juzze
    numberone skrev 2010-02-19 12:49:16 följande:
    Jag funderar på en del ostar..... ädelost och bavaria blue t.ex. är dem ok... ädelost är ju så gott som det är och i mat....
    Japp! Ju fetare desto bättre.
  • Felicia Adrian
    lillamye skrev 2010-02-19 12:44:08 följande:
    vad äter ni alla som käkar lchf?vad är mkt bra och mättande?jag käkar mkt ägg då jag älskar de men lite idetorka har man.
    Mycket kött och kyckling blir det för min del med goda feta såser till eller kryddsmör av olika slag.
    Även testat "pannkakor" som jag hitta här http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=f7045146-7b77-4f6e-afd7-caa02d61bceb&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
    Kanon goda och går att variera som creps med massa gott på...
  • juzze
    Felicia Adrian skrev 2010-02-19 12:39:56 följande:
    Någon som har några bra idér på soppor utan tuggmotstånd i som är LCHF vänliga? Sedan i söndags bara blivit värre och värre. Nu fått tid på onsdag nästan vecka för koloskopi för att se om det är Crohns Sjukdom jag har eller om det "bara" är IBS eller om det kan vara något annat... Men iaf kan jag inte äta fastföda då magen inte klarar det alls. Omeletten jag åt igår haverera min mage totalt på igen... Men har tröttnat på buljong och fil. Och hjärnan fungerar inte som den skall just nu så står totalt still vad jag kan äta...
    Trist för dig att må så dåligt.. Hoppas du kryar på dig snart. De flesta soppor går ju att koka och sedan mixa för att få dem släta. Lite grönsaker, lite protein, massa grädde och lite buljong.
  • numberone
    juzze skrev 2010-02-19 12:56:27 följande:
    Japp! Ju fetare desto bättre.
    Åååååååååååååå *drömmer*
    Ellen 080618, Agnes 090615
  • Felicia Adrian
    Mamasnest skrev 2010-02-19 12:51:49 följande:
    Får man hänga med här? Jag äter inte helt LCHF, men väldigt inspirerat av det. Jag har gått ner ca 5 kg på en dryg månad och kämpar vidare. Mår som en prinsessa och avstår inget jag inte kan vara utan.
    Låter kanon bra ju
  • Tant Elin
    Lady Dahmer skrev 2010-02-18 21:12:07 följande:
    det innehåller så mycket fett att ration blir bra ändå. har ni hört talas om att köra fakir? (inom lchf) Då äter man BARA ägg.
    så i princip skulle man kunna byta ut måltider mot äggmjölk då?
  • Felicia Adrian
    juzze skrev 2010-02-19 12:57:29 följande:
    Trist för dig att må så dåligt.. Hoppas du kryar på dig snart. De flesta soppor går ju att koka och sedan mixa för att få dem släta. Lite grönsaker, lite protein, massa grädde och lite buljong.
    Det skall jag testa och se vad magen säger... Inte tänkt på det att mixa förstår inte varför då jag gjort det så ofta till lilltjejen det sista halvåret...

Blivit tillsagd att äta så lättsmält som möjligt för magen och i flytande form så tarmarna får vila...

Hoppas snart på att må bättre så jag kan börja äta för fullt enligt LCHF igen..
  • Penno
    Sagalin skrev 2010-02-19 08:30:39 följande:
    Det är väl jättevanligt att gå upp i vikt innan mens?Har du kunnat gå på toaletten och göra nr2?
    Jo, jag har varit på toa :) fast det är inte lika ofta nu. Har blivit hjättehård i magen, inte kul!
  • Dejsi
    Penno skrev 2010-02-19 13:23:54 följande:
    Jo, jag har varit på toa :) fast det är inte lika ofta nu. Har blivit hjättehård i magen, inte kul!
    Du ska prova magnesiumtabletter. Kolla kostdoktorn.se och klicka vidare där. Jag har köpt 250 mg:s tabletter, men av andra skäl än dina. Men många på siten kolhydrater.ifokus.se blir hjälpta av magnesium mot förstoppning.
    Jag ska ta dem mot värk i benen, fått det av ketosen.