• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Tant Elin
    Penno skrev 2010-02-18 09:57:58 följande:
    Jag håller på att testa det nu. I stort sett inga mejeriprodukter o massa fett istället. Fast jag måste ju erkänna att klämma i mig så här mycket fett känns lite skrämmande. Väntar nästan på att jag ska vakna upp och väga 10 kg mer!! ;)
    jag väger mig 1-2 ggr/vecka så man märker ju om det börjar dra iväg

Sen om man ökar 1-2kg är inte katastrof, då gäller det bara att se över vad man äter och prova nåt annat

Jag brukar pendla mellan 54-55kg har som max att aldrig få gå över 56kg, men vill gärna ner till 52-53kg
  • Lady Dahmer
    Åsalie skrev 2010-02-18 09:55:52 följande:
    Känner precis samma sak, men kan inte låta bli att vilja berätta det för alla. Hur gör ni? Försöker ni sprida detta ;) Eller låter ni bli? Känns så fel att se på när barnen göds med kolhydrater och tillsatser.... Blir äcklad.... Ibland är det lättare att vara ovetande ;)
    jag har faktiskt dragit ner på kollisarna för ungen också. Jag är övertygad om att vi ger ungarna för mycket kolhydrater som i sin tur skapar ett kolhydratsbehov i framtiden.

Jag försöker att låta bli att ge henne mjölmat som bröd och pasta. Potatis får hon och bönor och grönt (hon är ju vegetarian så bönor känns viktigt) men annars ger jag henne massor med fett, ägg, grädde, smör osv.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Linda1976

Hurra!! Nu har jag hittat er... Visserligen kör jag Cambridge som en kickstart och för att bryta dåliga mönster, men jag är inte ny på LCHF. I höstas ballade jag ur och skötte inte mig, varpå sockersuget kom som ett brev på posten. Så lite CK nu för att bryta mönster och sen blir det LCHF igen, det bästa ever!

Kram på er!!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Lady Dahmer

ang. kokosfettet i silverförpackningen: jag vet inte VARFÖR, men jag vet att det inte är bra. Det är processerat på nåt sätt.

• Linda1976
    Lady Dahmer skrev 2010-02-18 10:15:39 följande:
    ang. kokosfettet i silverförpackningen: jag vet inte VARFÖR, men jag vet att det inte är bra. Det är processerat på nåt sätt.
    Har för mig att fettmolekylerna är värmda för att hålla längre, och då är fettet inte nyttigt längre på samma sätt som ekologiskt mjukt kokosfett.
    Har också läst tvärtom att det funkar med silverpaketet... Själv kör jag med Cocosa, svindyrt men men.... 
    Min sambo höll på att avlida när jag kom hem med en burk för 250:- haha.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Cam82
    Cam: Oj! dricker du 4 koppar kaffe får du i dig 2 dl grädde och det kan göra en hel del! TY bidrog ju också. Testa som sagt att dra ner på detta och lägg in mer fett för att se om något händer. Vill du ha något i kaffet: testa äggmjölk, då kan du använda dina 0,5 dl
    Jag testade äggmjölk med kardemumma förut, men det var inte gott, men kanske bättre utan smaksättning.
  • helene306
    Cam82 skrev 2010-02-18 10:33:37 följande:
    Jag testade äggmjölk med kardemumma förut, men det var inte gott, men kanske bättre utan smaksättning.
    Jag hade en skvätt i te eller kaffe (1 äggula, 1 dl vatten, ca 10 g smör). Har testat med vanilpulver och kanel och tyckte det var helt ok. Då var oopsisarna äckligare men smaken är ju som baken, alla kan inte gilla allt
  • Lady Dahmer
    Cam82 skrev 2010-02-18 10:33:37 följande:
    gör äggmjölkslatte istället för att bara byta ut grädden mot äggmjölk.

det blir sååå krämigt och gott!
  • Kenzie
    Linda1976 skrev 2010-02-18 10:14:55 följande:
    Hurra!! Nu har jag hittat er... Visserligen kör jag Cambridge som en kickstart och för att bryta dåliga mönster, men jag är inte ny på LCHF. I höstas ballade jag ur och skötte inte mig, varpå sockersuget kom som ett brev på posten. Så lite CK nu för att bryta mönster och sen blir det LCHF igen, det bästa ever! Kram på er!!
    Hurra!! Välkommen tillbaka
    Lights will guide you home...
  • Tant Elin

att smaksätta äggmjölken med vaniljpulver och kakao är också kanon Varm skummig choklad {#lang_emotions_tongue_out}