musli skrev 2010-02-20 10:05:52 följande:
*varm kram*Det är jobbigt att förlora någon nära... För 3 dagar sen var det 8 år sen jag förlorade min lillebror. Den dagen är alltid tuffare än andra.Det jag gjorde när jag kommit ur värsta "sorg-koman" var att strukturera upp mitt liv och benhårt hålla den strukturen. Kanske hjälper det dig att strukturera upp din mat? Häng på här nu och är det något så hojta!!!
Mamasnest skrev 2010-02-20 09:39:28 följande:Jag beklagar sorgen. Ta den tid du behöver till att läka de djupaste såren, sedan finns all tid i världen till att gå ner i vikt. När min pappa gick bort åt jag inte alls, så reagerar jag på sorg, och det är ju heller inte bra. Stor kram till dig!
tack. jag mår verkligen inte bra och ja gvet att jag måste ge mig själv tid att sörja men samtidigt så mår ja ginte bra över att äta som jag gör. jag är en extrem sockermissbrukare och var rejält deprimerad innan jag började med lchf i september.
jag använder socker som en drog och går och gömmer godis från min sambo och mina barn, äter enbart pasta tills jag håller på att kräkas....ett extremt missbruksbeteende som sagt... och om jag fortsätter så här kommer jag bara må sämre och sämre...
på måndag kör jag igång - nu har jag outat mig här så finns det ingen återvändo