• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • jagäraf
    Lady Dahmer skrev 2010-02-19 23:59:58 följande:
    måste ses! Big fat lies:
    ">

" target="_blank">

Åh, så bra! Jag önskar att jag kunde spela upp den här för arbetskamrater, vänner osv som säger att smör och grädde leder till högt kolesterolvärde och ger hjärtinfarkt.
  • Mamasnest
    mayasmama skrev 2010-02-20 07:43:05 följande:
    nu hoppar jag in här....gick ner nästan 15 kg i höstas med lchf, varav 10 på under 6 veckor! En del av er känner nog igen mig från en annan lcf-tråd.till jul tänkte jag att nu tar jag en paus, jag var ju ändå så nära mitt mål.¨åt vanligt men ändå ok. gick inte upp ngt alls över jul och nyår.Den 5 jan dog min mamma och jag tappade greppet helt! Hela livet kastades upp och ner och det känns stundvis som att solen aldrig kommer lysa igen....Jag är en klassisk tröstätare och hetsäter kolhydrater tills jag hamnar i "sockerkoma" Det tog flera veckor innan jag började gå upp trots att jag åt åt helsike. men nu rusar jag upp i vikt - vågar inte väga mig men skulle inte bli förvånad om det börjar närma sig 10 kg.Vill verkligen inte ha det så här - jag var så stolt och nöjd med mig själv, såg fram emot sommar och badsäsong på första gången på många många årJag tänker komma igång igen och behöver all pepp och stöd jag kan få för att klara detta.....
    Jag beklagar sorgen. Ta den tid du behöver till att läka de djupaste såren, sedan finns all tid i världen till att gå ner i vikt.
    När min pappa gick bort åt jag inte alls, så reagerar jag på sorg, och det är ju heller inte bra.
    Stor kram till dig!
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Tant Elin

Kul med lite nya välkommen hit

Har just insett att jag nog ätit lite för lite fett, har ökat på med smör senaste två dagarna och vilken skillnad på mättnadskänslan! Minskat ner på grädde och mejeri och det är en helt annan mättnad på smör

Har precis drukit en äggmjölkslatte och är så mätt och nöjd Faktiskt skönt att inte behöva äta nåt utan bli mätt på bara kaffe

• USB

Måste fråga er tjejer en intim fråga om det är okej.....

Besväras ni av svampinfektioner när ni äter LCHF?

De enda gångerna jag haft svamp är när jag varit gravid och när jag ätit penicillin. Nu har jag dragit på mig en fruktansvärd svamp "där nere". Vet att man ha lätt att få det om man äter mycket sött men jag äter ju inget sött alls. Har tom. fått svamp på undersidan av brösten. Det kliar så jag kan inte sova på nätterna.

Finns det något samband med kosten?

• Tant Elin
    USB skrev 2010-02-20 09:50:33 följande:
    Måste fråga er tjejer en intim fråga om det är okej.....Besväras ni av svampinfektioner när ni äter LCHF?De enda gångerna jag haft svamp är när jag varit gravid och när jag ätit penicillin. Nu har jag dragit på mig en fruktansvärd svamp "där nere". Vet att man ha lätt att få det om man äter mycket sött men jag äter ju inget sött alls. Har tom. fått svamp på undersidan av brösten. Det kliar så jag kan inte sova på nätterna.Finns det något samband med kosten?
    Det ska väl snarare bli tvärt om när man äter LCHF? svamp ska bli bättre

Själv har jag haft Candida i tarmen och det har blivit mkt bättr på LCHF
  • musli
    mayasmama skrev 2010-02-20 07:43:05 följande:
    nu hoppar jag in här....gick ner nästan 15 kg i höstas med lchf, varav 10 på under 6 veckor! En del av er känner nog igen mig från en annan lcf-tråd. till jul tänkte jag att nu tar jag en paus, jag var ju ändå så nära mitt mål.¨åt vanligt men ändå ok. gick inte upp ngt alls över jul och nyår. Den 5 jan dog min mamma och jag tappade greppet helt! Hela livet kastades upp och ner och det känns stundvis som att solen aldrig kommer lysa igen.... Jag är en klassisk tröstätare och hetsäter kolhydrater tills jag hamnar i "sockerkoma" Det tog flera veckor innan jag började gå upp trots att jag åt åt helsike. men nu rusar jag upp i vikt - vågar inte väga mig men skulle inte bli förvånad om det börjar närma sig 10 kg. Vill verkligen inte ha det så här - jag var så stolt och nöjd med mig själv, såg fram emot sommar och badsäsong på första gången på många många år Jag tänker komma igång igen och behöver all pepp och stöd jag kan få för att klara detta.....
    *varm kram*
    Det är jobbigt att förlora någon nära... För 3 dagar sen var det 8 år sen jag förlorade min lillebror. Den dagen är alltid tuffare än andra.
    Det jag gjorde när jag kommit ur värsta "sorg-koman" var att strukturera upp mitt liv och benhårt hålla den strukturen. Kanske hjälper det dig att strukturera upp din mat? Häng på här nu och är det något så hojta!!!
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • mayasmama
    musli skrev 2010-02-20 10:05:52 följande:
    *varm kram*Det är jobbigt att förlora någon nära... För 3 dagar sen var det 8 år sen jag förlorade min lillebror. Den dagen är alltid tuffare än andra.Det jag gjorde när jag kommit ur värsta "sorg-koman" var att strukturera upp mitt liv och benhårt hålla den strukturen. Kanske hjälper det dig att strukturera upp din mat? Häng på här nu och är det något så hojta!!!
    Mamasnest skrev 2010-02-20 09:39:28 följande:
    Jag beklagar sorgen. Ta den tid du behöver till att läka de djupaste såren, sedan finns all tid i världen till att gå ner i vikt. När min pappa gick bort åt jag inte alls, så reagerar jag på sorg, och det är ju heller inte bra. Stor kram till dig!
    tack. jag mår verkligen inte bra och ja gvet att jag måste ge mig själv tid att sörja men samtidigt så mår ja ginte bra över att äta som jag gör. jag är en extrem sockermissbrukare och var rejält deprimerad innan jag började med lchf i september.
    jag använder socker som en drog och går och gömmer godis från min sambo och mina barn, äter enbart pasta tills jag håller på att kräkas....ett extremt missbruksbeteende som sagt... och om jag fortsätter så här kommer jag bara må sämre och sämre...

på måndag kör jag igång - nu har jag outat mig här så finns det ingen återvändo
  • numberone

Nu har jag läst på en hel del om detta men tycker det är jätte svårt, vi tänkte att vi kör i gång imorn. Det är dags nu och finns ingen anledning att dra på det mer, men jag är nervös och rädd att göra fel...

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Jen nifer

helt otroligt, jag stod still och trodde min kropp hade bestämt sig för att de va min vikt eftersom ja är normalviktig nu. Men jag ökade på fettet och äter bra och har nu på en vecka gått ner 1,3kg :D

Mollys & Minnas mamma