• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Tullemi
    Me o Mike skrev 2009-12-16 21:34:06 följande:
    Hur ser era hem ut då?? Vad har ni för stil??Om vi kör på tex vardagsrummet???Vi har som sagt vita väggar, ekparkett, en STOR beigebrun soffa, valnötsbord, tv-bänken har valnötsöverplan och resten av skåpet är vitt. Beige/LJUSbruna lamellgardiner, grön vägglampa i "glas", stora röda blommor.Har inte fått upp några tavlor än..Vet inte vad man kan kalla stilen riktigt?! Stilrent-normalt?!
    Tja, kunde vara vårt vardagsrum, eller grannens. Stilen är väldigt tidstypisk och lite tråkig (det kan jag med att säga eftersom vi har det likadant ).
  • Me o Mike

Joo rätt tidstypiskt. Det kan man nog säga!

Om man nu väljer att ha det så här så MÅSTE man hitta sin egna lilla personliga touch. Annars blir det blaj!

Tullemi skrev 2009-12-16 21:36:00 följande:
    Tja, kunde vara vårt vardagsrum, eller grannens. Stilen är väldigt tidstypisk och lite tråkig (det kan jag med att säga eftersom vi har det likadant ).
  • Sally Bally
    milissa skrev 2009-12-16 20:53:37 följande:
    FURU är det absolut fulaste som finns...och hemgjorda bonader och små prydnadsgrejor överallt.Bård på tapeterna är inte heller nån hit..
    håller med precis...=)
  • Tullemi
    Musetti skrev 2009-12-16 21:50:08 följande:
    Laminatgolv. Mycket fult.
    Jag tycker att plastmattor som ska se ut som parkett är snäppet värre faktiskt
  • Me o Mike

Laminat kan vara fint!! Det finns laminat och så finns det laminat!

Musetti skrev 2009-12-16 21:50:08 följande:
    Laminatgolv. Mycket fult.
  • Miss Lau

Laminatgolv och plastmattor som ska se ut som klinkers är också fult, hur mycket ägarna än säger "det ser precis ut som riktiga klinkers". Bättre då att lägga in en plastmatta som ser ut som en plastmatta, finns faktiskt riktigt fina såna!

• Stackhouse

Me o Mike skrev 2009-12-16 21:34:06 följande:

Hur ser era hem ut då?? Vad har ni för stil?? Om vi kör på tex vardagsrummet??? Vi har som sagt vita väggar, ekparkett, en STOR beigebrun soffa, valnötsbord, tv-bänken har valnötsöverplan och resten av skåpet är vitt. Beige/LJUSbruna lamellgardiner, grön vägglampa i "glas", stora röda blommor. Har inte fått upp några tavlor än.. Vet inte vad man kan kalla stilen riktigt?! Stilrent-normalt?!
    Vi har stringhyllor, en från golvet (valnöt) och en som hänger på väggen ovanför en slags (bokhyllefundering med glasrutor som man drar åt sitan i samma träfärg som den hyllan ovanför och samma tidsperiod) Golvet är trestavig parkett från 62 typ träfärgat? Ja ni vet vanlig parkett. Två låga tvåsitssoffor (svarta) och ett soffbord i 50 talsstil i valnöt. En stor vit cool lampa i taket som tar över rummet helt nästan, men i love it. TV bänken är lång och valnöt/vhögblank vit. Hyllor med coola retro vaser och sånt jag fyndat på loppisar. Knallblåa ryamattor från 60 talet i ull, såååå knallblåa och snygga

Svårt att förklara men det är en mix av låga möbler i 50-60tals stil. Både original och IKEA.
  • Stackhouse

Och glömde: en grön fåtölj, en sån stor som man kan läsa sagor i och i det andra hörnet står en läderlappsfåtölj, vit.

Svar på tråden Smaklös inredning?