• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Freddan
    Valente skrev 2009-12-17 00:47:35 följande:
    Plastbegonior, ful-furu och de..../
    Menar du att det finns snygg-furu?!
  • Freddan
    katja74 skrev 2009-12-17 08:31:39 följande:
    www.bradford.se/product_info.php/info/p14_En-... Såna här "dekorativa" prylar har jag personligen mycket svårt att begripa vitsen med. Varför?! Tur att smaken är olika. Och de har kläder också..
    Fast det mer bizarra var väl ändå priset. Närmare två tusen för en gran.
  • lillie

Nej det mer bizarra var själva granens uppenbarelse. Och att den skulle vara en hyllning till jesusbarnet?

• Freddan
    lillie skrev 2009-12-17 08:39:50 följande:
    Nej det mer bizarra var själva granens uppenbarelse. Och att den skulle vara en hyllning till jesusbarnet?
    Sant det med. Min gamla farmor har ngt liknande hemma bland alla andra porslinsfigurer.

Min farmors hem är för övrigt ett underbart exempel på usel inredning. Där har allt sett likadant ut sen huset byggdes i slutet på 50-talet. Orginalmöbler rakt igenom. Fast en viss charm är också över den stilen.
  • Winnertaco

Väggord. Speciellt sånna som talar om huuuur myyyyycket vi minsann älskar varann i den här familjen.
    (Jag förstår att ni älskar varann ändå, ni behöver inte skriva det på väggen)

Slitna skinnsoffor.

Kablar som hänger från tv och högrtalare.

Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • Freddan

Jag måste ha missat det här fenomenet väggord fullständigt, för jag vet verkligen inte vad det är. Och varför.

• Winnertaco
    Freddan skrev 2009-12-17 09:10:22 följande:
    Jag måste ha missat det här fenomenet väggord fullständigt, för jag vet verkligen inte vad det är. Och varför.
    Det är ord som man klistrar upp på väggen (tror även att det finns i trä). Typ "Love is all we need" eller nått liknande.

www.vinylahem.se/
    Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • jenniebebisimars
    Stackhouse skrev 2009-12-16 19:39:14 följande:
    Våra grnnar har byggt typ en bokhylla i köksfönstret som de har blommor i varje hylla. Och prydnadssaker. Det är riktigt FULT
    precis så menar jag...hatar sån´t...
Svar på tråden Smaklös inredning?