• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Freddan

Även om personlighet är ngt aktningsvärt har jag rätt svårt för inredningar som syftar till att återspegla husägarens intresse och hobbys. Sånt blir oftast rätt tacky.

• Cornellia
    Freddan skrev 2009-12-16 15:27:32 följande:
    Även om personlighet är ngt aktningsvärt har jag rätt svårt för inredningar som syftar till att återspegla husägarens intresse och hobbys. Sånt blir oftast rätt tacky.
    och jävligt amerikanskt....
  • idiblon
    Freddan skrev 2009-12-16 14:53:36 följande:
    Men att handla inredning på Ö&B och Rusta tyder väl ändå på rätt dåligt omdöme?
    Det beror ju på. Om en person skulle se en pryl och tycka den var fin men vägra köpa den för att den var därifrån fast hade köpt en likadan om den var från en "finare" butik så tycker jag det är riktigt jävla tacky. Desperat att vara "finare" är tacky överlag, tycker jag.
    LillYmer skrev 2009-12-16 14:54:05 följande:
    Satt precis och funderade på det. Jag har en vit hatthylla och sittbänk från Jysk i hallen. Borde jag skämmas? Är Jysk samma som Rusta och ÖB? hehe
    Jysk är väl ungefär ungefär nästan samma sak. Snäppet högre i rang, kanske. Men varför ska man skämmas över att man köper nåt man gillar? Om man kan få det billigt dessutom så är det ju bara att hålla huvudet högt.
  • Trivia

Ljusstakar i kristall med manschetter, glasbord, skinnsoffa, puffiga stormönstrade gardiner i typ lila, grönt och blått och vitrinskåp.

• Garderobshylla

Jag har varit väldigt anti väldigt länge över shabby-chic. Men lite småslitet kan vara snyggt tycker jag, när det är på riktigt, det där fejkade slitna ytan blir sällan snyggt tycker jag.
    har även lite svårt för det romantiska och puttinuttiga.

I övrigt är väld et absolut fulaste i heminredning FANÈR? Herrejävlar vad fula alla dessa tv-bänkar och vägghyllor och databord som alla hade för några år sen(och några fortfarande). Dom är verkligen groteskt hemska. Det spelar ingen roll hur praktiska dom är, skaffa en garderob istället!

Och furu, jisus krajst, snacka om dålig smak. Det billigaste träslaget av dom alla och det ska folk fylla sina hem med, fatta att det billigaste är sällan snyggt.

• Freddan
    idiblon skrev 2009-12-16 15:33:36 följande:
    Det beror ju på. Om en person skulle se en pryl och tycka den var fin men vägra köpa den för att den var därifrån fast hade köpt en likadan om den var från en "finare" butik så tycker jag det är riktigt jävla tacky. Desperat att vara "finare" är tacky överlag, tycker jag.
    Kanske är det så. Fast jag skulle nog ändå vidhålla att det tyder på dåligt omdöme om man hittar snygg inredning på ovan nämnda inköpsställen.
  • idiblon
    Garderobshylla skrev 2009-12-16 15:40:47 följande:
    fatta att det billigaste är sällan snyggt.
    Jag är väl lite åt andra hållet då, jag tycker det är så jävla idiotiskt att ha ett behov av att särskilja sig från de "lägre" stående genom att visa hur "fin smaaak" man har som inte väljer det billigaste.

Hur bra, miljövänligt eller praktiskt det än må vara.

Hu, vad jag kan skämmas över sådana människor!
  • Garderobshylla
    idiblon skrev 2009-12-16 15:44:05 följande:
    Jag är väl lite åt andra hållet då, jag tycker det är så jävla idiotiskt att ha ett behov av att särskilja sig från de "lägre" stående genom att visa hur "fin smaaak" man har som inte väljer det billigaste.Hur bra, miljövänligt eller praktiskt det än må vara.Hu, vad jag kan skämmas över sådana människor!
    Nejnej det är inte så jag menar alls!

Jag köper själv billiga saker om jag tycker att dom är fina. Men fylla HELA HEMMET med sånt, ja då syns det faktiskt. Samma dessa människor som köper precis ALLT på Ikea, köksinredningen, möblerna, textilierna, prydnaderna. Det är inte vackert.
  • idiblon
    Garderobshylla skrev 2009-12-16 15:46:32 följande:
    Nejnej det är inte så jag menar alls! Jag köper själv billiga saker om jag tycker att dom är fina. Men fylla HELA HEMMET med sånt, ja då syns det faktiskt. Samma dessa människor som köper precis ALLT på Ikea, köksinredningen, möblerna, textilierna, prydnaderna. Det är inte vackert.
    Jag tror jag fattar vad du menar.
  • Jollybolly

jag har jätte svårt för tavlor från ikea och liknande. typ nån bild på new york eller nån märklig blomma. fast här är det tomt på väggarna för att jag aldrig hittar nåt fint att hänga upp, det är inte så kul heller.

min sambo säger att han ska hänga upp de fulaste tavlorna han kan hitta bara så jag ska skynda på att hitta nåt snyggt att byta ut dom med.. haha..

Svar på tråden Smaklös inredning?