• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • lillie

Lexingtonkuddar med "amerikanska" stjärnor, sjömärken och trossar på väggarna ja hela den stilen.... bläää

• Pallas

Jag glömde, vi har också brunbetsade ekstolar (med skinnsits) i köket till björkbordet, samt tre björklaminatstolar med svarta stålben.

Fy fan, kan ingen komma och rädda mig?

• Winnertaco
    Pallas skrev 2009-12-18 15:37:16 följande:
    Jag glömde, vi har också brunbetsade ekstolar (med skinnsits) i köket till björkbordet, samt tre björklaminatstolar med svarta stålben. Fy fan, kan ingen komma och rädda mig?
    Äh, vi har furukök. Värre kan det inte bli.
    Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • Winnertaco
    Winnertaco skrev 2009-12-18 15:43:13 följande:
    Äh, vi har furukök. Värre kan det inte bli.
    Och nu såg jag din beskrivning av ert kök, låter som vårat Men vad fasen, vem bryr sin om 100 år
    Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • Pallas

Winnertaco: Nä, allt funkar för vår livssituation och livsstil, det är huvudsaken, tycker vi. Men visst vore det kul att kunna komma hem och känna - åååååh vad FINT det är här!

• Pernilla3
    Pallas skrev 2009-12-18 15:37:16 följande:
    Jag glömde, vi har också brunbetsade ekstolar (med skinnsits) i köket till björkbordet, samt tre björklaminatstolar med svarta stålben. Fy fan, kan ingen komma och rädda mig?
    Nej men det är ju en personlig stil, lite blandat, lite gammal och lite påhittat= orginellt som ingen annan har
  • Pernilla3
    Milkina cerka skrev 2009-12-18 15:29:51 följande:
    : - ) fast utan mellanslag..
    Tack så mkt!
  • Pallas

Discosmurfen: Hahaha, tack! Men jag tror inte att man ens med den godaste av viljor skulle kunna kalla vår inredning för smakfullt eklektisk.

• Pernilla3
    Pallas skrev 2009-12-18 15:47:57 följande:
    Winnertaco: Nä, allt funkar för vår livssituation och livsstil, det är huvudsaken, tycker vi. Men visst vore det kul att kunna komma hem och känna - åååååh vad FINT det är här!
    Vi har faktiskt ett ekbord och jag tycker inte att det passar in med resten av huset (finns inget annat ek) men jag kikade på vita bord och vi såg att redan i affären var det fula märken. Kändes onödigt att byta då för med våra tre småttingar så bankas och slås och ritas det för fullt och då är ekbordet riktigt bra för det syns inte lika väl. Så praktiskt måste du ju faktiskt vara också och funka i livssituationen.
  • Lyllo

Det finns så otroligt många hem med tråkiga inredningar. På styleroom.se ser det ju ut som vartenda hem är klonat. Antingen är det shabby chic med väggbokstäver och rostiga hjärtan eller så är det stilrent med Mazetti-affisch och Marimekkodetaljer. Inte mycket till personlig inredning oavsett stil.

• liv10

men när man talar om opersonliga hem så nämner man ju istort sett alla hem som följer det som just nu är modernt- tex shabby chic, lantligt, avskalat etc. samtidigt är det kanske dessa människor som lagt ned mest tid och tanke bakom varje detalj i hemmet för att den skall passa in just där. de har lusläst inredningsmagasin och styleroom och försökt hitta det som själva gillar.

jag kan tycka att det är tråkigt att komma hem till folk där allt är nytt, allt är köpt för att matcha.... och man vet inte vem man kommer till då inredningen lika gärna kan tillhöra Berit 56år eller Maria 20år....

opersonligt är däremot de hem där man skiter i inredningen. där man köpt möbler som är billiga och sen får de stå där år efter år..... när vi var p visning av detta hus som vi äger nu var det ett högst opersonligt hus! inga gardiner, inga blommor, knappt någon belysning, i sovrummen var dt en säng och en jyskbokhylla- inget mer. I köket ett köksbord och stolar- inga gardiner, inga tavlor, ingenting! kändes så tomt och sorgligt och opersonligt. DET är opersonligt.

svart-vita hem som det kryllar av är ibland lite tråkiga för att de ser ut som så många andra hem- men det är ju fortfarande personligt eftersom det mest troligt är mycket tanke bakom.

• Pernilla3
    liv10 skrev 2009-12-18 19:07:01 följande:
    men när man talar om opersonliga hem så nämner man ju istort sett alla hem som följer det som just nu är modernt- tex shabby chic, lantligt, avskalat etc. samtidigt är det kanske dessa människor som lagt ned mest tid och tanke bakom varje detalj i hemmet för att den skall passa in just där. de har lusläst inredningsmagasin och styleroom och försökt hitta det som själva gillar. jag kan tycka att det är tråkigt att komma hem till folk där allt är nytt, allt är köpt för att matcha.... och man vet inte vem man kommer till då inredningen lika gärna kan tillhöra Berit 56år eller Maria 20år.... opersonligt är däremot de hem där man skiter i inredningen. där man köpt möbler som är billiga och sen får de stå där år efter år..... när vi var p visning av detta hus som vi äger nu var det ett högst opersonligt hus! inga gardiner, inga blommor, knappt någon belysning, i sovrummen var dt en säng och en jyskbokhylla- inget mer. I köket ett köksbord och stolar- inga gardiner, inga tavlor, ingenting! kändes så tomt och sorgligt och opersonligt. DET är opersonligt. svart-vita hem som det kryllar av är ibland lite tråkiga för att de ser ut som så många andra hem- men det är ju fortfarande personligt eftersom det mest troligt är mycket tanke bakom.
    Bra skrivet!!
  • Söta Nasse

pallas
    skulle nog kalla er inredning för ett ogenomtänkt ihop-plock.

Och sen måste jag faktiskt säga att många gör en bröstförstoring för sin egen skull, men de syns ju inte i mängden eftersom att de som visar upp sina gigantiska bomber för allmänheten ger oss andra en billig stämpel.
    Jag ska förstora mina i februari och det står jag för. Det har absolut inget med någon annan att göra. Jag mår inte längre dåligt för mina små bröst, men jag vill ha bröst som passar min kropp. Nu ser man liksom bara magen, för den sticker ju ut mer än brösten

• AndyP

Jag är allergisk mot: Furu, de flesta soffbord i glas, takfläkt, hörnsoffa i skinn i färgen typ "Sky", broderade tavlor, spegel tavlor i pubstil...

Svar på tråden Smaklös inredning?