• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • NorthLondon

erhm "stil" ska det vara såklart

NorthLondon skrev 2009-12-16 18:07:53 följande:
    Jag tycker att det fulaste som finns - både när det gäller heminredning och kläder - är när det skriker "kopia". D.v.s. som någon annan har sagt ovan, när det syns att man är ute efter en viss still/material (eller vad det nu kan vara) men inte har råd och så blir det heeeeeeeelt fel.
  • Gzz

Kommer inte ihåg vad det kallas för stil men det innehåller väggord, lite marint tema och kuddar med stjärnor... "new england" kanske???

kräkvarning på allt med stjärnbaneret på. Varför USA-flagga hemmet när man är Svensk???

• FreeForAll
    Gzz skrev 2009-12-16 18:24:11 följande:
    Kommer inte ihåg vad det kallas för stil men det innehåller väggord, lite marint tema och kuddar med stjärnor... "new england" kanske??? kräkvarning på allt med stjärnbaneret på. Varför USA-flagga hemmet när man är Svensk???
    Ja, det håller jag med om!

Och shabby chic, det måste vara det tråkigaste som finns? "Jaha, vad ska vi göra med den här möbeln/vägger/vafansomhelst då? Ska vi måla den vit som allt annat!? Jaaaa! BRA IDÈ!!"
  • Linduccia

Jag googlade shabby chick och jag tyckte att det såg fit ut, lite romantiskt Laura Ashley stil. Det tycker jag är superfint om man har rätt hem för det.

Om vi ska prata smaklöst så vill jag läga en röst på stora porslinshundar, gråtande barn tavlor, femarmad lampa som står på marmorfot, jättesolfjädrar över sängen..

Hua!!

Men det är ju det som är kul, de som har den stile tycker säkert att min stil är ful och vice versa, tänk vad tråkigt livet skulle vara om alla tyckte lika,eller hur?? {#lang_emotions_wink}

• empresskaren
    Miss Lau skrev 2009-12-16 12:29:48 följande:
    Nästan lika hemskt är rostfria vitvaror.
    Skojar du? Vita vitvaror är den tråååååkigaste att jag har sett!
  • jenniebebisimars

Härligt vi har ju alla SÅ olika smak...

Jag därimot tycker dessa gamla lantliga shabby chic hem är fantastiska!!!Så underbart vackra!!

Sedan har vi lagt plastmatta som ser ut som klinkers i köket DEFINITIVT inte för att vi inte har råd med äkta klinker(eftersom vi har klinkers i båda badrummen + hallen)...utan det kändes mest praktiskt med plastmatta i köket när vi har små barn..eftersom de lätt tappar saker och så...

• jenniebebisimars

Jo jag måste ju tillägga att det fulaste jag vet i ett hem är....

När man har FÖR mkt framme...Alltså grejer ÖVERALLT så man inte vet vad man ska titta på...T.ex massor med blomkrukor i föntren så man knappt ser ut osv...

• Stackhouse
    jenniebebisimars skrev 2009-12-16 19:16:34 följande:
    Jo jag måste ju tillägga att det fulaste jag vet i ett hem är.... När man har FÖR mkt framme...Alltså grejer ÖVERALLT så man inte vet vad man ska titta på...T.ex massor med blomkrukor i föntren så man knappt ser ut osv...
    Våra grnnar har byggt typ en bokhylla i köksfönstret som de har blommor i varje hylla. Och prydnadssaker. Det är riktigt FULT
  • nano

Hem som bara är designade och totalt personliga.

• Stackhouse
    nano skrev 2009-12-16 19:40:20 följande:
    Hem som bara är designade och totalt personliga.
    Hur menar du?
Svar på tråden Smaklös inredning?