Okej jag hade förträngt detta men jag tror att detta vinner ALLT!
Vi var och tittade på hus för något år sen, det var billigt och låg bra till i staden, fanns bild på utsidan på fastighetsmäklarens hemsida så vi åkte på visning.
Huset var FELIX-ketchupflaska rött på utsidan. Jätte konstig röd färg, såg märkligt ut.
När man kom in var alla väggarna målade i lite laxrosa/orange tonat vitt. Varför inte ta vitt? Nej nej laxrosatonat vitt det såg äckligt ut. Skåpen i hallen var BOK. Alla rummen i huset hade samma laxfärg och man såg att de slarvmålat. Det fanns ett badrum som var rätt stort, det var inget annat där inne utom en gigantisk möbel som kanske skulle kallats för bubbelbad, det fanns ingen dusch eller handfat eller spegel, bara ett kalt rum med detta jättestora badkar i. Sen kunde man gå vidare till en "bastu-avdelning" som var i brun plastmatta och allt var jättekonstigt placerat...
Okej tänkte vi, man kan ju renovera, ingen fara. Målar man om och köper kakel till badrummet så kanske det går att bo här....
Gick vidare till köket, köksluckorna var i BOK och köksbänkarna var i BOKLAMINAT med guldlist på. Kaklen var typ i fejkad natursten och så var det en bård med chilifrukter och typ tacomönster på. WHY? De hade kapat upp ett VALV till vardagsrummet mitt i köket, jag förstår inte varför för det var helt malplacerat och helt vansinnigt fult gjort.
Såklart list i FURU runt valvet.
Sen var det dags för att inspektera toan. Det var ett litet litet rum som had en rätt snygg badrumsmöbel men den var placerad så att, hmmm det var ett otillgängligt hörn på ca 1 kvm och det stod en sån där 70 tals bidémöbel lite snett intryckt bakom möbeln och sen en toastol. varför varför tar man inte bort bidén innan man sätter dit möbeln, jag fattar inte? Det såg så sjukt ut att det går inte att beskriva med ord, tyvärr fotade vi inte men vi pratade om det, ingen kommer att tro oss!
Efter att ha smält den vansinniga placeringen av möbeln märker vi att: "kaklet" på väggarna inte är kakel. Det är någon som MÅLAT dit kakel. AI färgerna: terracottarosa och så var det en typ bård med små egyptiska gubbar som gjorde olika saker på varje bild. MÅLAT på väggarna. Hela toan!
Behöver jag säga att det INTE blev köp?