• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Meadow

Allt i furu. Näver adventstjärnor.Vitrinskåp.

För övrigt tycker jag de flesta hem på Styleroom.se är avskyvärda.

Alla har antingen:

Shabby chic

eller

Väggord, gärna i varenda jävla rum

Ögoncacao tavla

"kuber" gärna som sängbord

Övermatchat i färgerna

koziol kakfat

ryamattor

IKEA

så jävla opersonligt och vidrigt!!

• sesssan
    Freddan skrev 2009-12-17 09:39:53 följande:
    Hur är man rätt person för väggord?
    ha ha   alltså väggord passar inte hos vem som helst, tex hos mina förädrar, dom har inte den stilen för övrigt liksom.

I mon dotters rum har vi  "Så älskad från första stund" tycker den texten är jätte fin och passar perfekt in i hennes rum.
    Meadow skrev 2009-12-17 10:01:36 följande:
    Allt i furu. Näver adventstjärnor.Vitrinskåp. För övrigt tycker jag de flesta hem på Styleroom.se är avskyvärda.Alla har antingen:Shabby chic ellerVäggord, gärna i varenda jävla rumÖgoncacao tavla"kuber" gärna som sängbordÖvermatchat i färgernakoziol kakfatryamattorIKEAså jävla opersonligt och vidrigt!!
    jag tycker dom flesta rum på styleroom är skitsnygga!!

kuber önskar jag mig i julklapp

Ikea hare vi massa av
    och snygga rya mattor är underbart

Tur att smaken är som baken
  • Winnertaco
    liv10 skrev 2009-12-17 09:39:27 följande:
    tur att smaken är som baken jag tycker vissa av dem är supersnygga på en vit vägg. ovanför dotterns säng har vi denna; www.vinylahem.se/vaggtext/13-always-kiss-me-g... jag tycker den är jättesöt och fin ovanför hennes säng men många tcker säkert den är superklyschig
    Ja, visst är det tur att man får tycka som vill
    Vi har massor med saker hemma som folk räknar upp i den här tråden, tex furukök
    Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • jenniebebisimars

jag tycker dom flesta rum på styleroom är skitsnygga!!kuber önskar jag mig i julklapp Ikea hare vi massa avoch snygga rya mattor är underbartTur att smaken är som baken
    [/citat]

håller helt med dig...

älskar styleroom

• Freddan
    sesssan skrev 2009-12-17 10:06:37 följande:
    I mon dotters rum har vi "Så älskad från första stund" tycker den texten är jätte fin och passar perfekt in i hennes rum.
    Nästan lite religiöst över det hela. Kanske skulle man ha ett bibelcitat på väggen?
  • Hejpådig
    Meadow skrev 2009-12-17 10:01:36 följande:
    Allt i furu. Näver adventstjärnor.Vitrinskåp. För övrigt tycker jag de flesta hem på Styleroom.se är avskyvärda.Alla har antingen:Shabby chic ellerVäggord, gärna i varenda jävla rumÖgoncacao tavla"kuber" gärna som sängbordÖvermatchat i färgernakoziol kakfatryamattorIKEAså jävla opersonligt och vidrigt!!
    vad är ett personligt hem för dig?, beskriv gärna =)
  • sesssan

Öh vad är det för religiöst med den texten

• Koloraturell

* stormönstrade möbler i bambu.

* "Fejkfuru" typ boklaminat. Sitter och skriver vid vårt databord nu som är av just detta material. Jävla skitgrejer, går sönder och är klent, ful färg och ser så billigt ut.

* jag tål inte den typiskt engelska inredningen. Rött tegel, mörka, tunga möbler, öronlappsfåtöljer....

* ovala 50-talsbord i brunt trä. Inte direkt så fula, bara passar inte till något annat..Om man nu inte har ett 50-talshem...

* Gardinkappor a la mormors söndagsklänning.

* shabby chic-möbler. Vad är grejen med att köpa en vit, stilren stol och sedan sabba den med filar och sandpapper? Ser inte snyggt ut alls, bara konstigt.

Som motvilkt, detta är underbart snyggt!!! Är ju minimalist. Kanske inte skulle ha valt orange, men grejen med svart-vit-EN färg är så snygg!

www.styleroom.se/album/2716

• Minmami

Den värsta inredning som finns är hörnsoffa, stor bokhylla med upplyst vitrinskåp, bar hemma, taklampa med fläkt, soffbord med typ kakel på, hötorgskonst typ tavlor i konstiga färger och fula motiv, fula porslinssaker typ stora djur, murriga färger osv..... usch va hemskt, ryser.....

• Me o Mike

Vad är dessa kuber ni skriver om??

Svar på tråden Smaklös inredning?