• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Magica

Kom på något som jag tycker är smaklöst. Det är när folk har massa design och märkesprylar med loggor, klistermärken och lappar kvar. Som om man är nyrik och måste visa det.
    Typ när det står LEXINGTON på hela kudden eller liknande...urk för amerikanska flaggan i svenska hem överhuvudtaget förresten men det är ju bara min smak och inte smaklöst för det.

• liv10

www.styleroom.se/album/7121

menar du detta? hon hade ju tillverkat masor av eget julpynt- det är väl personligt? eller?? tyckte det såg jättefint ut även om det inte var min stil precis. älskar kreativa människor som låter det avspeglas i sitt hem. det är ju en tanke bakom allt hon tillverkat- inte bara köpt för att någon annan köpt det...

• Lapplandspärlan

Min svärmor och svärfars hem är praktexemplet på FULT!

bröstpanel (furu) i hall och kök.
    Mörkt träslag på köksinredningen, bord och stolar.
    ALL yta på den lilla tapet som finns är full av prydnadstallrikar (i heeela hallen och heela köket)
    Tvrumsbord och bokhylla i mörkt trä, stora oxblodsskinn soffor, bokhyllan är full av små prydnadssaker i kristall och porslin och väggarna är full av kort på barnbarn blandat med tavlor på nakna kvinnor och lanskap.

*kräks*

Min farmor bor i sitt barndomshem och har endel furupanel och trätak. Hon har för ca 2 veckor sedan tapetserat om i köket och målat "fond" furu väggen vit och GUD så fint det blev Hon vill även måla väggen i tvrummet vit för hon är less på allt trä.
    Hon har oxå målat trätrappen+panelen till övervåningen!

*stolt över min mode/inrednings intresserade farmor*

Mamma däremot är såå himla rädd för allt annorolunda så hon skriker i högan sky om man visar henne en snygg tapet lr liknande. Jag och farmor tycker det är skit kul och brukar gadda ihop oss

• Meadow

Cia 40 har tagit bort sina album, så jävla galet övermatchat, röd accent ÖVERALLT, människan hade tom matchande godis!!!! Marianne!!!

• Me o Mike

haha vadå?? Hade hon bild på sitt egna hem eller?

Meadow skrev 2009-12-17 13:02:34 följande:
    Cia 40 har tagit bort sina album, så jävla galet övermatchat, röd accent ÖVERALLT, människan hade tom matchande godis!!!! Marianne!!!
  • liv10
    Meadow skrev 2009-12-17 13:02:34 följande:
    hahaha, synd att jag inte fick se det.
  • Eikna
    AtroCious skrev 2009-12-17 12:14:18 följande:
    Furu. Terracottafärgade tapeter, speciellt om man har växter fastspikade på väggen samt en hörnsoffa i skinn.
    det är ju jättefint...ha ha...tur smaken är olika
  • Stackhouse
    Magica skrev 2009-12-17 12:41:44 följande:
    Det där är inte minimalism, det är 70-tal ;o))
    det var fint men jagtycker inte det ser ut som ett hem
  • yuzz
    Stackhouse skrev 2009-12-17 13:45:53 följande:
    det var fint men jagtycker inte det ser ut som ett hem
    Inte jag heller, ser mer ut som en utställning.

Kalt o kallt!
  • Stackhouse
    yuzz skrev 2009-12-17 13:51:02 följande:
    Inte jag heller, ser mer ut som en utställning. Kalt o kallt!
    många av sakerna skulle jag gärna ha hemma och jag gillar att det var orange och massor av 70 tal.
    Jag försöker ha så hemma att man kan byta ut färgen till vad man vill, med gardiner, kuddar, vaser osv. Orange kanske är nästa färg här hemma?
Svar på tråden Smaklös inredning?