Inlägg från: Grizelda |Visa alla inlägg
  • Grizelda

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-01-08 09:52:59 följande:
    Nehä, ska kanske ta och städa för femtielfte gången. Ingen verkar va här ju
    Oj, det låter besvärligt. Bor du i närheten kan du få städa mitt hus så du inte sliter upp ditt eget .
  • Grizelda
    Roses skrev 2010-01-08 09:58:01 följande:
    70kr/per timme Deal? Det är första gången jag är utan barn&man i flera dag. Det ÄR JU TORTYR
    Aj då! Jag vet inte hur energiska människor känner sig, så jag har inte så många råd att ge. Själv är jag mer av den typen att om jag har en bok och en soffa så finns det inga problem i världen .
  • Grizelda
    Jagbyttenick skrev 2010-01-08 20:21:23 följande:
    Gratulerar
    Tack .
  • Grizelda
    Ord blind skrev 2010-01-09 10:28:52 följande:
    Jag tänker satsa på att bli en snygg 50-åring. Som tonåring/ung vuxen var jag hyfsat snygg (inser jag NU!) och självförtroendet har börjat komma ifatt mig de senaste åren, så nu är det bara några tusen timmar på gymmet som fattas .
  • Grizelda
    Roses skrev 2010-01-09 11:26:41 följande:
    MorningJag har lovat mig själv att inte bli så där kärring-liknande 50-åring som köper kläder på Axelsson/MQ, handlar på Konsum och vägrar byta kjol/naylonstrumpbyxor mot tygbyxor ;)  Efter lillens förlossning har jag tvingat iväg mig till gym 3-4 gånger i veckan plus att jag går ut och går en runda varje dag. Sen har jag en man som är träningsfreak också så det underlättar :)
    Hmmm.... ja, jag måste snart sluta skylla figuren på att jag precis fått barn... börjar bli lite löjligt nu....
  • Grizelda
    Isnogood skrev 2010-01-09 13:57:57 följande:
    "Tycker synd om mig själv" När jag gick upp i morse så var det -28 grader ute....o (+) 7 grader inne.... "Fryser"Men...inte nog med det...för det kommer inget vatten ur kranarna...( ) vilket då betyder att vattenledningen frusit... Tur i oturen så har jag fortfarande vatten nere i tvättstugan..så jag har ju i alla fall tillgång till vatten utan att behöva åka o hämta...men inte är det så kul i alla fall... Faan vad jag avskyr denna kyla...
    Hu! Läste om frusna (frysta?) vattenrör i tidningen i morse. Inget kul . Du får väl köra dem med hårtorken eller något, som jag gjorde med mina tår igår.
  • Grizelda
    Isnogood skrev 2010-01-09 18:02:50 följande:
    Ah..jag önskar att jag kunde...Vattenpumpen sitter  nere i tvättstugan (som i sin tur är ett gammalt mjölkrum..) och därifrån går ledningarna nergrävda i marken upp till huset...I tvättstugan har jag vatten, men inte i huset...så någon stans längs vägen så har det frusit...när mildvädret kommer så återstår det att se hur skadad ledningen har blivit...o i så fall hur dyrt det kommer att bli att fixa i ordning...
    Usch, sådant är alltid tråkiga pengar. Nya rör är liksom inget man har något direkt nöje av heller, det bara kostar. "Ja ja, TV-n är lastgammal, men jag har SÅÅÅ fräck vattenledning, kolla som vattnet rinner." Suck.
  • Grizelda
    Roses skrev 2010-01-09 18:19:30 följande:
    Äh, det tog bara 30år och två barn för min del att jag skulle uppskatta träningen. Har ju aldrig behövt träna förut men mår bättre än nånsin nu när jag tränar.
    Hmmm... jag har alltid behövt, men alltför sällan gjort det...
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-01-11 23:44:17 följande:
    En fråga till er som pluggar/pluggat beteende:Vad betyder Locus Control? Och finns det svensk text om det?Kollar efter svar i morgon för nu måste jag sova
    Locus of control brukar översättas med kontroll-lokus. Det finns internt och externt, och handlar om hur man uppfattar vilken sorts kontroll man har över sitt liv, sin hälsa eller vad det nu kan vara. (Verkligheten kan alltså vara en annan.) Intern = jag har stor kontroll över ex min hälsa, extern = någon annan har stor kontroll över min hälsa. T ex "varför är jag tjock?" Någon med intern kontroll-lokus svarar "jo, jag äter för mycket och motionerar för lite, något jag borde ändra på med tanke på mitt höga blodtryck." Någon med extern kontroll-lokus svarar "jo, jag har så dåliga gener, och medicinen doktorn skrev ut hjälper inte, och jag vågar inte ta i för mycket på grund av mitt höga blodtryck, så vad sjutton ska jag kunna göra åt det."
  • Grizelda
    Sedek skrev 2010-01-11 23:44:17 följande:
    En fråga till er som pluggar/pluggat beteende:Vad betyder Locus Control? Och finns det svensk text om det?Kollar efter svar i morgon för nu måste jag sova
    Oj, jag glömde att jag är på FL! Jag menar "googla på det själv, din latmask!!!!!!!!!!!!"
Svar på tråden Tråddödare forts....