• Sedek

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-15 12:27:30 följande:
    Fast nu måste jag gå och göra mig iordning. Ska till universitetets bibliotek och läsa en bok som heter Maskuliniteter, av Connell. Jag behöver nog lite mer kunskap om vad maskulinitet är Ha det gott alla! Och Roses, hoppas resten av din dag blir lika bra som den började
    Det där kan jag lära dig allt om, skippa boken du
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-02-15 18:10:20 följande:
    O nu skiter jag fullständigt i alla måsten... För er som inte tror att jag kan drabbas av mer..: Min mormor ligger för döden, hon har varit ganska dålig nu en längre tid men på seaste tiden har det blivit märkbart mycket sämre Hon vill inte äta, glömmer att äta, är inte hungrig. Hon ligger som i dvala o är jättesvår att väcka...o det blir bara värre o värre... Här om dagen så var morfar hos henne (hon bor på vårdhem sedan i november då hon inte kunde bo kvar i deras lägenhet på 3e våningen utan hiss efter att ha ramlat i stentrappen i trapphuset o legat på sjukhus med sår på ben o arm som inte velat läka...) Han kunde inte väcka henne... Mamma åkte dit på kvällen o lyckades efter lååååång tid "få liv" i henne men hon var knappt kontaktbar, låg o bara stirrade på mamma i nästan en timme innan hon kopplade att det var mamma som var där... Faan...snart så lägger jag mig i en grop någon stans o stannar där...orkar inte mycket mer nu.
    Inte grop, hör du det! Du är den viktigaste som finns för dina barn, oersättelig. Tänker på dig och hoppas du tar dig igenom det med nära o kära
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-15 20:19:10 följande:
    Hur?
    Genom att spänna mig lite, hjälpa en gammal dam över gatan och slå ner ett fyllo som stör på krogen, såklart...
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-15 06:32:05 följande:
    Okej. Jag har inte hunnit vara inne idag... har sovit och jobbat... Tack för alla alla-hjärtans-dags-presenter. Ni får säkert något tillbaka när mina ögonlock är tillräckligt öppna för att göra något vettigt. Nåväl, jag kan försöka svara på det lilla jag läst som varit riktat till mig. Sedek: Nej, jag är inte klok. Observant av dig. Vellan: Ja, din förklaring av att jag är uppe så sent var rätt. Det är för att jag jobbar med bara någon dag emellan, så det blir för jobbigt att ställa om dygnet fram och tillbaka. Tror det skulle slita mer på organen. Sedek: Skulle det slita mer på organen? Vellan: Tur att du inte blir arg om man outar ditt namn, för jag är så sjuuuuukt nära hela tiden. Sedek: Bra att du outade L....'s namn först så att jag slapp bli den förste. Mandi: Nej, jag är inte rädd för dig och du har inte skrämt bort mig. Det är så att jag gör något som kallas för att jobba, och då är jag borta länge i taget. Typ 14 timmar... sen måste jag sova. Och dessutom har jag ett liv utanför fl. Men tack för att du stöter på mig. Det är väldigt smickrande. Puss!!! Sedek: Va kul att du läser om Nonviolent Communication. Berätta gärna lite om dina funderingar. Jag började läsa för snart tre år sedan, men jag lär mig fortfarande hela tiden. Fantastiskt. Alla andra: Försök läsa samma bok som Sedek när han läst färdigt. Vellan: Puss!!! Blablablablablablabla... godnatt!!!
    Om organen, ja det sliter mer på kroppen av att ha en skev dygnsrytm jämfört med att försöka följa den normala dygnsrytmen för dagsljus osv där man befinner sig.

Har du också outat Vellans namn? Jag fick mitt inlägg borttaget Snällt av mig tycker jag.

Boken, bra Men jag har inte kommit så långt än. Läser två böcker samtidigt, förutom kursliteraturen så det tar lite tid. Tankar och funderingar kommer säkert med tiden. Trodde jag var rätt så empatisk men det är jag nog inte trotts allt, inte när det gäller att verkligen både ta o ge med empati, i allt...

Den andra kan jag tipsa om, Gryning över Kalahari. Handlar om när vi en gång för länge sedan vandrade ut från Afrika för att söka lyckan någon annan stans. Varför vi utvandrade och vad det var som drev oss. Och så relateras det till hur och varför vi beter oss som vi gör idag. Nått för dig kanske.

Och för att väcka likhetskänslor mellan oss:
    Blablablablablablablablablablablablabla....
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-15 20:23:23 följande:
    Men jag kan ju också göra alla de sakerna (även jag jag har smalare armar), betyder det att jag också är maskulin? En intressant sak jag läste i boken var att det inte är män som förtrycker kvinnan, utan maskuliniteten som förtrycker det feminina. Tål att tänkas på
    Inte på samma maskulina sätt som jag. Vilket resluterar i att det inte är maskulint, du gör det på ett feminint sätt och jag på ett maskulint. Det måste ses och upplevas, går inte att beskrivas i ord på ett rättvist sätt.
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-15 20:32:33 följande:
    Jag är på gott humör. Fick helkroppsmassage av min kompis. Skönt ;) Han jobbar i en behandlingshem så han vet vad han gör. Verkligen uppskattad.
    Hej på dig

Vad skönt för dig då!
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-15 20:33:20 följande:
    Hej sedek ;) * Väntar på min hälsnings-kyss *
    Jag har ett moraliskt dilemma här. Velour tycker jag har låg moral, och av någon anledning bryr jag mig faktiskt om vad hon tycker.

Men en hälsningskyss kan ju inte vara så farligt?

*funderar lite*

Okej....

*Kysser dig mjukt o varmt välkomnandes till tråden* På ett oskyldigt sätt med bibehållen moral.

{#lang_emotions_innocent}
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-15 20:49:13 följande:
    Men hörru Sedek: När jag kysser killar brukar dom få extra energi och liv. Vart tog du vägen?
    Strömmen gick i huset...

Det ringde på dörren...

Fick ett sms...

Grannen ville nått...

Katten va hungrig...

Nej men ärligt talat, strömmen gick och internet med den Det låter så lamt bara. Blev otroligt frustrerad av att inte kunna visa den energi och det liv jag fick av den vackra goda kyssen.

*kysser dig igen och biter lite i läppen*
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-15 20:53:27 följande:
    Öhhhhhh, det var helkropsmassage. * Bäst och hålla tyst *
    Oj, förstår att din kompis ställer upp på massage. Det hade jag också gjort...

{#lang_emotions_yell} Jädra moral!! Det gååååår inte!!!
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-15 20:55:20 följande:
    Okej, nu när jag har skrämt bort Sedek så jag följer gärna med om vi ska åka kryssning. Låter jättekul. * Får jag dela hytt med Sedek då? * TYST, Tant Ena. Innan du får tanken att skriva nåt.
    Först ska jag skrämmas bort, sedan vill du dela hytt med mig? Förvirrad, men glad på samma gång{#lang_emotions_kiss}
Svar på tråden Tråddödare forts....