Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-07 11:01:11 följande:
    Superwoman!
    Ja, det är hon verkligen {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_cheers}
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-03-07 21:08:17 följande:
    Haha, precis vad jag tänkte på När jag åkte till Holland första gången (år 2000)och såg spriten i vanliga butiker tappade jag hakan. Kändes som att jag hade hamnat i en annan värld och tyckte att det var så bra med Sverige som inte gjorde så. Men snart - booze, in a store near you. Jag har faktiskt inte reflekterat så mycket på detta, om det verkligen är så dåligt egentligen. Vad tycker du?
    Alltså vi som bor i skåne har ju sett detta i Danmark i alla år, det är ju både positivt och negativt, danskarna har ju bevisligen procentuellt fler alkoholister än svenskarna. Men samtidigt är det ju skönt att kunna köpa en flaska vin till maten när man ändå handlar! Jag tycker Systembolaget kan få vara kvar som en specialbutik, precis som det finns tobaksaffärer och nu då renodlade apotek trots att man kan köpa både cigaretter och alvedon i affären.
  • Jagbyttenick
    jfsebastian skrev 2010-03-07 23:05:02 följande:
    Blir jag det kommer jag att heta Korben Dallas, bara så ni vet. Ibland är det svårt att behärska sig vid tangentbordet när det finns så uppenbara puckon. Lite får man väl ändå ta när man svarar korkat eller? Var jag dum nu?
    Du HAR bra filmsmak helt enkelt
    Hoppas du inte blir avstängd.
  • Jagbyttenick

Nej, f*n vad jag är trött, ska lägga mig och spela Final Fantasy i makens Iphone tills jag somnar
    Imorgon är en lång dag och tis-ons är jag på affärsresa.
    Godnatt trådisarna och hoppas ni haft en bra helg!
    Trådkram!

• Jagbyttenick

Hahaha, ser framför mig hur jfsebastian skriver på sitt tangentbord med snoppen

• Jagbyttenick
    jfsebastian skrev 2010-03-08 13:48:57 följande:
    Hey hey hey, det där var onödigt!Men det förklarar varför jag tappar en del bokstäver då oc då...
    Hehe, nu ska jag inte skriva vad jag tänkte men det hade att göra med att du stavar bra för det mesta
  • Jagbyttenick

Okej people, nu har jag läst ikapp och gör ett snabbt inhopp.
    Ur språklådan, Velour & Co: www.synonymer.se/ Att idas något eller att orka/förmå sig göra något är sak samma. "Jag ids inte".

Boktipsen: Vill läsa Stieg Larsson-trilogin, men blir alltid så anti när något blir hypat. (Om inte jag är den som hypar såklart ) T.ex. såg jag inte Titanic förrän säkert sju år efter premiären Ett dilemma, men jag får väl låta det vara nåt år så kan jag upptäcka det sedan
    Boktipset från min bokcirkel är att läsa Väggen av Marlene Haushofer. Den var mycket intressant, även om jag aldrig själv hade valt ut den.
    Inom tre veckor ska vi ha läst en annan bok men jag har glömt vad den heter, så jag får väl sätta fart och leta fram den nu!

Midka: Hoppas du mår bättre snart! {#lang_emotions_flower}
    Tråkigt med vårdepp, jag tycker november är hemskast. Men tätt följd av mars ja. Men jag kan få sommarångest i juli när man känner att sommaren knapp har börjat men att den ändå är på väg att ta slut. Jag borde nog bo i mer tempererat klimat helt enkelt

Fast vi har haft underbart vårväder i flera dagar här, så jag klagar inte alls just nu! {#lang_emotions_sunny}

Imorogn bitti åker jag till Göteborg med jobbet så jag vet inte hur pass mycket fritid jag får. Men om jag hinner ska jag kika in till er imorgon också
    Ha det bäst trådisar! {#lang_emotions_heart}
    Nördkram!

• Jagbyttenick
    Sedek skrev 2010-03-08 22:47:19 följande:
    Vårdepp har jag aldrig haft, men jag ska försöka tycka lite synd om er ändå. Ha så kul i Götet, inget spanande efter gubbar nu?! eller vad det var sist... Ska själv dit om två veckor och ska jag spana så blir det inte på gubbar kan jag lova.
    Haha, nä, det var väl Scratchy som skulle sitta i buskarna utanför hotellet och spana efter mig tror jag Jag ska bara spana efter bra shopping och god mat
  • Jagbyttenick
    jfsebastian skrev 2010-03-08 23:07:21 följande:
    Sovdags. Skallen värker, ögonen rektangulära. Sov gott vänner May the force be with you
    Sleep well and prosper!
Svar på tråden Tråddödare forts....