• Sedek

Tråddödare forts....

Scratchy skrev 2010-02-18 22:04:24 följande:
    Det är ju en kapsel med medicin. Åh, va tröga alla är ikväll... Godnatt på er!
    Godnatt godnatt.

Om du åker med utan att boka in dig i en hytt och räknar kallt med att hamna hos en tjej du träffar på båten - då tycker jag du är lite cool faktiskt, kan till och med tänka mig att ge dig några av mina kilo fett som är på väg bort i så fall...
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-18 22:11:01 följande:
    Vadå'ra? Sa jag nåt som inte stämde?
    Det beror på NÄR det inträffar, det som eventuellt skulle kunna tänkas stämma innan jul.{#lang_emotions_dreamer}
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-18 22:13:03 följande:
    Ville du alltså experimentera lite? *försöker förstå avsikten* Ja, jag borde kanske inte ha ansträngt mig så mycket. Istället för långpromenader borde jag kanske ha gått korta sträckor. Ägg och fett? Vad för sorts fett? Hur ska jag sätta upp en diet på ägg och fett? Vill veta för jag har gått upp lite igen.
    Försök att dra ner på bröd, flingor, pasta, potatis och andra ovanmarksgrönsaker och ät mer kött o fett. Spelar ingen roll vilken slags fett, bara det är fett.
    Eftersom kroppen då behöver annan energi än den den är van vid att få från kolhydrater så måste man äta lite mer fett.

Omelett på 3 ägg och ett halvt paket bacon är ett exempel på en bra måltid.
    En burk tonfisk och ett par matskedar majonäs - äckligt ibörjan men man vänjer sig.
    Nått som är gott: Köttfärs stekt i smör med kryddor du gillar och bara sallad till, lite beasås om du gillar det. Eventuellt lätt kokt kål till.
    Lax o sås, med sallad.

Experimentera, ja så är det faktiskt. Det låter ju grymt töntigt i andras öron, att man när man är 30 ska börja låtsas vara hobbybodybuilder... Men nu råkar det vara ett sätt för mig att koppla bort vardagen, och jag gillar det och det ger mig tillfredsställelse.
    Försöker lägga på mig så mycket muskler det bara går över vintern och sedan skala bort fettet och se hur det man byggt upp kommer fram när underhudsfettet sakta rinner av. Till vilken nytta kan man fråga sig...
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-18 22:16:38 följande:
    Skulle du kunna omformulera det där, är du snäll? 

Som att man kanske inte visste vad man gav sig in på om man gav sig in på nått... Vet du vad, jag vet inte om jag orkar förklara. Blir du ledsen då?
  • Sedek
    Sedek skrev 2010-02-18 22:24:56 följande:
    Som att man kanske inte visste vad man gav sig in på om man gav sig in på nått... Vet du vad, jag vet inte om jag orkar förklara. Blir du ledsen då?
    När fy vad taskigt att säga så, jag ska förklara. Vänta lite...
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-18 22:28:47 följande:
    Det här är mat jag tycker är jättegott. Men jag MÅSTE ha nån form av kolhydrater annars mår jag dåligt. Det finns ju fullkornsmat ju, som pasta och bröd. Det kan man väl äta? Jag gillar t.ex. mörkt bröd, med ost och sojachokladmjölk. Har tänkt börja äta knäckemacka med sojachokladmjölk. Tonfisksallad med majonnäs åt jag igår, hur gott som helst! Så jag skulle lätt klara mig på dessa rätter du skrev upp Nej, inte alls töntigt. Jag ville bara veta varför du gjorde det och nu vet jag.
    Sojachokladmjölk låter som socker i mina öron... Inte bra.

Du behöver inte vara nere på 0 kolhydrater men försök att dra ner på allt bröd, även om det är fullkorn. Fullkorn är bättre såklart, för det har en långsammare nedbrytning och det blir inte samma insulinspik i kroppen när du äter det. Men det blir ändå insulinpåslag och det är just det man vill undvika, så långt det går.

Men, den metod man kan följa, det är den som är bäst. Ingen ide att följa en metod man inte klarar av eller inte gillar.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-18 22:32:55 följande:
    Vad funkar för ektomorfer? Jag behöver gå upp i vikt...
    Anabola Androgena Steroider... Ärligt talat, men det ska vi inte rekommendera. No no!!!

Maaaat o styrketräning.

Läste om bok om det där för ett tag sedan, det finns viss sorts mat som är bättre än annan när det gäller er tunnisar. Om jag stumble upon it så ska jag slänga upp det.

Jag nog endomorf...
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-18 22:32:55 följande:
    Vad funkar för ektomorfer? Jag behöver gå upp i vikt...
    Finns en kille som heter Lyle McDonald, han har skrivit om detta. Har några av hans böcker på jobbet.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-18 22:41:02 följande:
    AAAwww... Fast det funkade med sojachokladmjölk förut när jag rasade ner i vikt..så det kan väl funka igen. Jag måste må bra och känna att jag njuter av det jag äter samtidigt som jag håller koll så mycket jag kan. Annars blir det svårt för mig att hålls dieten. Har inte så stark disciplin egentligen, men jag kan reglera vad jag äter till viss del. Det funkade bra tills jag började med långpromenaderna, efter det sket det sig, men nu tänker jag börja om från början. Fast just nu har jag PMS så mitt ätande är lite sisådär även jag trots allt försöker
    Jahadu, men man kan ha ett gäng ätardagar varje månad. Se det som att du börjar nu med några ätardagar
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-18 22:45:41 följande:
    Ja, jag satsade innan på att bara äta mycket men det funkar inte. Måste ha bra mat som ger mycket energi men lite mättnadskänsla. Jag trodde du var mesomorf, men du kanske bara varit deffad på de bilderna jag sett dig...
    Njae, det är nog bara så pga disciplin och en till tider enormt noggrann kosthållning. Jag får kämpa som ett djur för att hålla nere mitt underhudsfett.

www.bodyrecomposition.com/
    Här har du hans sida, lite info finns säkert gratis.
Svar på tråden Tråddödare forts....